خبرهای داغ:

گزارش مشروح از اردوهای جهادی روستای سفیدآب الموت

نقش اردوهای جهادی در توسعه اقتصادی کشور یک نقش فراگیر و مهم است ...
کد خبر: ۸۵۰۷۳۹۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین :چند سالی است که اردوهای جهادی درمیان جوانان به خصوص قشر دانشجو جای خود را بازکرده است این جوانان باهدف کمک به مردم به مناطق محروم راهی آن دیار می شوند وبدون کوچکترین چشم داشتی دست به اقدامات فرهنگی –عمرانی می زنند.

یکی از اهالی روستای سفید آب بیان کرد : جاده این منطقه بسیار خطرناک است به طوریکه دختر کوچکم را سوار برنیسان تارجائی دشت به مدرسه می برم .

دولت اعتبارات خودرا منطقی خرج کند

دخترنوجوانی می گوید: به خاطر اینکه مسیر تارجائی دشت بسیار طولانی است سبب شده که دوسال ترک تحصیل کنم چون دراین روستا مدرسه راهنمایی ودبیرستان وجود ندارد .

مرد کهنسالی بیان کرد : مشکلات آب درتابستان تشدید می شود این روستا مشکلات لاین حلی دارد که چنانچه دولت اعتبار دهد کمی ازآن مشکلات حل می شود .

مردی با توجه به سخنان این مرد کهنسال اظهار کرد چه پل های بلااستفاده ای از نظرمهندسی درست نیست که دراستان قزوین ساخته می شود ،باید مسئولین یاد بگیرند اعتبارات خود را در امور ضروری مصرف کنند نه در جاهایی که بیشتر حکم یک نماد پیدا می کند.

اردوهای جهادی با نام طرح هجرت 3 شناخته می شوند که رهبر معظم انقلاب آن را انقلاب فرهنگی عنوان می کنند که پس از جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس وانقلاب اسلامی از وظایف اصلی نسل سوم انقلاب است .

دندانپزشک جهاد گر در منطقه سفید آب الموت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت : شرایط مردم این روستا به شدت سخت وطاقت فرساست چون افرادی که دراین منطقه هستند با حقوق 30 هزار تومان زندگی می کنند .

وی ادامه می دهد :افراد ساکن این منطقه حتی سقف خانه هایشان چکه می کند ،دانش آموزان این منطقه برای مسیر عبورومرور سوار برنیسان شده تارجائی دشت می روند واین بسیار دردناک است .

این جهاد گر تصریح می کند :دراین منطقه امکانات بسیار کم است وپزشکان نیاز مند رادیوگرافی هستند.با همه این مشکلات همکاری ومساعدت لازم ازسوی مسئولین صورت نمی گیرد .

این دندانپزشک بیان کرد :به اندازه ای دندانهای مردمان این منطقه پوسیده است که مجبور می شوی درسنین پایین دندانهای پوسیده آن را بکشی .

دندانپزشکی دیگر به خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار می کند: درشهر وقتی دندان کودکی کج رشد پیدا می کند خانواده اش نگران می شوند درحالی که دراین منطقه به اندازه ای وضعیت دندانها اسف بار است که بدونه نیاز به عصب کشی وپرکردن ناچار به کشیدن دندان می شوی.

وی ادامه می دهد : حتی صندلی که بیمارروی آن نشسته مشکل دارد وباید من به طور دیگری دندان اورا بکشم .

چقدرخوب است که بتوانیم درهر پست ومقامی که هستیم برای مدتی ازکسب درآمد خود بگذریم وبه این مناطق بیاییم به دلیل اینکه هزینه های درمانی بسیار بالا است وافرادی همچون روستاییان این هزینه را برای درمان سلامتی خود ندارند.

یکی از بیماران به خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد :پزشکانی که دراین منطقه هستند با صبر وحوصله زیاد مارا تحت درمان قرار می دهند وصبری که آنان درمقابل سایر پزشکان درشهرها دارند قابل ستایش است .

بانوی دیگر خاطر نشان کرد برخورد ومنش این پزشکان به اندازه ای خوب است که سبب خوشحالی اهالی این منطقه شده است .

با وجود شرایط سخت زندگی سخت نیست

جهادگری از کمیته فرهنگی اظهار می کند :اینجا جای دیگری است آدم های اینجا با صداقت ومهربانی کارمی کنند اینجا با وجود شرایط سخت ،زندگی سخت نیست چرا که منی که تادیروز نگاهی گذری وسطحی به زندگی داشتم اکنون طوردیگری فکر می کنم واین از الطاف یک اردوی جهادی است .

دانشجوی دیگری تصریح می کند :اصل هجرت خودسازی است دراینجا به راحتی هزاران کار مفید انجام می دهیم چراکه تفریح انسان درخدمت به همنوع خلاصه می شود

وی بیان می کند : من دوسال است که در اردوهای جهادی راه ورسم زندگی را یاد می گیرم وهمین می تواند بهترین سوغاتی یک اردوی جهادی باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین :نقش اردوهای جهادی در توسعه اقتصادی کشور یک نقش فراگیر ومهمی است که می تواند طبق بیانات مقام معظم رهبری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی درکشور شود ودراین میان همکاری ومساعدت همه اقشار وجامعه یک امر ضروری است .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار