خبرهای داغ:
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سند سیاسی ورشکستی اردوغان در تحولات منطقه به ویژه در قضیه مصر و سوریه مشهود و معلوم است و بهتر است بیش از این اردوغان آبروی خود را نریزد.
کد خبر: ۸۵۰۷۴۱۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور حقیقت‌پور عصر دیرروز در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: اردوغان که زمانی سابقه رفتار انقلابی و اسلامی داشته بعد از به قدرت رسیدن امروز با اندیشه‌های جدید در فکر احیای امپراتوری عثمانی است تا خود را سلطان پاشا نامیده و با همین خیال به فکر تسلط بر کشورهای منطقه است.

وی گفت: اردوغان با همین خیال خام وارد سوریه، عراق و برخی از تحولات نافرجام منطقه‌ای شده تا شاید برای خود قدرت کذایی درست کند و در خاورمیانه با حمایت استکبار جهانی خودنمایی داشته باشد.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه اردوغان آگاه نیست که تمامی حرکت‌ها و اقداماتش یک فریب‌کاری و دسیسه‌گری با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی بیش نیست، گفت: سند رسوایی و ورشکستگی اردوغان در قضیه مصر و سوریه برای همگان رو شده و قطعا ادامه حیات سیاسی او نمی‌تواند با این روند دوامی داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اردوغان باید در قضیه سوریه و کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه پاسخگو باشد و در کنار آن به افکار عمومی پاسخ دهد که چرا در ماجرای داعش و قضیه کشور عراق حمایت مستقیمی را از گروه متجاوز داشته و قطعا اردوغان را باید شریک جنایات داعش دانست که در این زمینه در پیشگاه خداوند و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا باید پاسخگو باشد.

حقیقت‌پور بیان کرد : اردوغان باید اعلام کند که چرا امروز به جای حمایت از راهبرد جمهوری اسلامی ایران که به صورت منطقی ارائه شده با یک تصور غلط از رژیم‌های ورشکسته‌ای حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی را متهم به کشورگشایی می‌کند در حالی که برخلاف تصور اردوغان جمهوری اسلامی کشورگشایی نمی‌کند بلکه به جای خاک در قلب‌ها حاکم است و امروز نظام آزادی‌خواهی است که مطبوع و مطلوب مردمانی کشورهای همچون یمن، عراق، فلسطین، لبنان و سوریه و ... است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی افزود: تحرک اردوغان و کشورش در دستیابی به برخی مناطق همچون کرکوک در عراق و کوبانی در سوریه با شکست و ناکامی روبه‌رو شد و اردوغان به‌جای عذرخواهی از این خطای تاریخی خود در حق ملت ایران سخنانی را به میان آورده است که جز با عذرخواهی نمی‌توان گذشتی در این باره داشت.

حقیقت‌پور سخنان اردوغان را تکرار سخنان اوباما و مخالفان جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: ما انتظار داریم مردم مسلمان ترکیه و حتی دولت‌های عراق و سوریه از اردوغان اعلام برائت کنند و خشم خود را علیه کشور ترکیه نشان دهند.

وی در پایان اظهار کرد : ما در مجلس پیگیر موضوع خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد اردوغان باوجود اظهارات سخیف خود بتواند وارد کشورمان شده و با مسئولان ما رایزنی داشته باشد و لغو سفر اردوغان به ایران را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها