خبرهای داغ:
ابراهیم الجعفری تاکید کرد: آنچه در باره مداخله ایران در امور یمن عنوان می شود، عاری از هرگونه صحت است.
کد خبر: ۸۵۰۷۴۲۴
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ابراهیم الجعفری تاکید کرد، آنچه در باره مداخله ایران در امور یمن عنوان می شود، عاری از هرگونه صحت است.

وی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری صدی البلد با اشاره به نشست کشورهای عضو اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر، گفت: دولت عراق در جریان اجلاس سران عرب مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامی و خارجی در امور داخلی کشورها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه عراق از اتحادیه عرب خواست برای حل بحران یمن به دور از هرگونه خونریزی تلاش کند.

نشست اتحادیه عرب که از روز شنبه هشتم فروردین ماه به مدت 2 روز در شرم الشیخ با شرکت نمایندگان 21 کشور و سازمان آغاز شد، روز یکشنبه به کار خود پایان داد.

در نشست بیست و ششم اتحادیه عرب هرچند بر موضوع فلسطین، مسائل سوریه و عراق و رویارویی با داعش تاکید شد، اما می توان گفت هدف اصلی از تشکیل این نشست، یمن و تحولات تازه آن بویژه تجاوز نظامی ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی به آن کشور بود.

یکی از نکات قابل توجه نشست شرم الشیخ، بیانه پایانی آن و تاکیدی بود که بر تشکیل ارتش مشترک عربی شد. این طرح برای نخستین بار در دیدار دهم اسفندماه عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان مطرح شد و تاکید دوباره بر آن در نشست اخیر اتحادیه عرب و در سایه تحولات یمن می تواند معنای تازه به خود بگیرد.

در تجاوز نظامی نیمه شب پنج شنبه هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها