مسئول بسیج سازندگی و معنوی طلاب خراسان رضوی نقش بسیجیان و اردوهای جهادی را در فرهنگسازی مهم دانست و گفت: فرهنگسازی نیازمند جهاد فرهنگی است و بستر آن در اردوهای جهادی مهیا می شود.
کد خبر: ۸۵۰۷۴۳۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

جواد حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به اینکه 46 گروه جهادی بصورت منسجم در عرصه سازندگی و معنوی طلاب وارد کار شدند و قرارگاه فرهنگی انصارالمومنین را تشکیل دادند اظهار داشت: این کار از سال 88 صورت گرفت و طلاب خواهر و برادر از مدارس علمیه استان در مناطق محروم در عرصه های مختلف نظیر عمرانی، بازسازی و مرمت، پزشکی، فرهنگی و آموزشی در طول سال مشغول به فعالیت هستند.

مسئول بسیج سازندگی و معنوی طلاب خراسان رضوی ابراز داشت: گستره کار ما در کل کشور می باشد و در صورتیکه دیگر اقشار بسیج در اردوی جهادی نیازمند به حضور روحانی برای کار فرهنگی و تبلیغی در گروه خود باشند ما در این خصوص اعلام آمادگی می کنیم.

وی کار فرهنگی و تبلیغی را عمده فعالیت های جهادی طلاب عنوان کرد و افزود: از سال 88 سه سال متوالی کار جهادی را بصورت قرارگاهی در روستاهای فریمان و کلات مدلسازی کردیم و در ایام نوروز 94 نیز 4 گروه که متشکل از 100 برادر و 50 خواهر طلبه هستند را به مناطق محروم استان اعزام کردیم.

حسن زاده در ادامه گفت: در ایام نوروز یک گروه خواهر به روستای جغتای، یک گروه که متشکل از طلبه های مدرسه عباسقلی خان است را به حاشیه شهر مشهد برای کار تبلیغی و یک گروه از طلاب را در قالب کاروان راهیان نور جهت آماده سازی عده ای از طلبه ها که به اردوی جهادی نیامده اند اعزام کرده ایم تا در تابستان نیروهای خود را تجهیز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فضا سازی منطقه توریستی طرقبه شاندیز بیان داشت: یک گروه از طلاب را برای معنوی کردن فضای آنجا در ایام دهه فاطمیه با برپایی ایستگاه های صلواتی و ارائه خدماتی چون پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره و برگزاری نماز جماعت اعزام کردیم.

مسئول بسیج سازندگی و معنوی طلاب خراسان رضوی نقش بسیجیان و اردوهای جهادی را در حوزه فرهنگ و فرهنگسازی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگسازی نیازمند جهاد است و با مدیریت جهادی می توان مطالبات مقام معظم رهبری را تحقق بخشید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها