خادم گروه جهادي حيدر كرار در سیستان مطرح کرد؛
خادم گروه جهادی حیدرکرار در سیستان گفت: در ایام نوروز 70 جهادگر به مدت 14 روز در مناطق محروم سیستان در کارهای عمرانی و فرهنگی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۵۰۷۴۳۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
سيدعليرضا موسوي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان اظهار داشت: یک گروه جهادی140 نفره متشکل از 70 بلوچی و 70 سیستانی در تعطیلات نوروز 94 در مناطق محروم سیستان و بلوچستان حضور دارند.

وی با بیان به اینکه گروه جهادی حیدرکرار از تخصصی‏ترین گروه‏های جهادی است، خاطرنشان کرد: اعضای این گروه را متخصصان، اساتید، دانشجویان، مدیران ارشد استانی و کشوری تشکیل می دهند که از تخصص این افراد در کارگروه های جهادی مرتبط با تخصص و فن هر یک استفاده می شود.

این خادم گروه جهادی حیدرکرار با اشاره به اینکه گروه جهادی حیدرکرار پنج سالی است که در منطقه سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت است، بیان کرد: نوروز 94 گروه جهادی 70 نفره حیدرکرار در منطقه سیستان مستقر و به کارهای عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی و درمانی در مناطق محروم شناسایی شده خواهد پرداخت.

موسوی با بیان اینکه 75 درصد اعضای گروه جهادی حیدرکرار از افراد بومی منطقه سیستان و 15 درصد غیربومی هستند، گفت: 36 نفر از آقایان و 34 نفر از بانوان تشکیل دهنده این گروه جهادی هستند.

وی عنوان کرد: کارگروه های تشکیل شده در گروه جهادی حیدر کرار متشکل از عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آب و خاک، پیگیری است که با سرپرستی متخصصان هر کارگروه مدیریت می‏شود.

این خادم جهادی حیدرکرار افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته احداث حمام، مسجد و خانه محروم را در سه روستای آقایی شهرستان زابل و روستاهای امیرنظام و لف خمر در شهرستان ضحک در دستور کار قرار داده ایم.

موسوی گفت: 21 نفر از مجموع 70 نفر در کارگروه عمرانی به سه تیم 7 نفره در سه روستای آقایی، امیرنظام و لف خمر تقسیم خواهند شد و مابقی افراد در دیگر کارگروه ها به فعالیت خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: گروه جهادی حیدرکرار همچنین با حضور در 13 روستای منطقه سیستان اقدام به کارهای فرهنگی همچون برگزاری جشن تکلیف، توزیع کتاب بین فعالان فرهنگی، مسابقه کتابخوانی، برگزاری کلاس های احکام، نماز، حفظ قرآن، مسابقات فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، دیدار با خانواده های محروم و نیازمند، تشکیل حلقه های صالحین با حضور مردم خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها