کارگاه آموزشی شعر و تفکر پروین اعتصامی در دومین روز اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) با حضور و سخنرانی سعید حدادیان، شاعر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۸۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، کارگاه آموزشی شعر و تفکر پروین اعتصامی در دومین روز اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) با حضور و سخنرانی سعید حدادیان، شاعر و مادح اهل بیت (ع) برگزار شد.


حدادیان به رفت و آمد بزرگانی مثل دهخدا در خانه ی پدری پروین اعتصامی اشاره کرد و این نکته را از زمینه‌های رشد و شکوفایی این شاعر بزرگ دانست.

این شاعر در کنار زمینه‌ی تشویق و ارتباطات خانوادگی، به دسترسی پروین به متون ادبی جهان اشاره کرد و لزوم این مسئله را برای شاعران جوان یادآور شد: پدر پروین اعتصامی مترجم متون ادبی فرانسه بود و بدین طریق پروین با ادبیات جهان نیز آشنا شد.

 

این شاعر با اشاره به اصلاحیات پدر پروین روی اشعار وی بیان کرد: از آفت‌های روزگار ما این است که شاعر منتظر نقد و اصلاح استادان نمی ماند و شعر را به محض شکفته شدن روی وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود می گذارد.

حدادیان ضمن خوانش بخش‌هایی از شعر گوهر اشک، افزود: پروین واقعا عشق حقیقی را که انگیزه‌ی زندگی است و راه وصل به حق تعالی درک کرده است؛ اما شاعران بانوی امروز بعضا بدون پرده پوشی و حیا در اشعار خود به سرودن می پردازند که این مشکل بزرگی است.

شاعر کتاب «همیشه باران» در پایان سخنان خود با اشاره به اشعار اجتماعی پروین گفت: شاعر باید به زمینه های اجتماعی و پیرامون خود توجه داشته باشد و تنها در عوالم خودش سیر نکند و نسبت به وضعیت اجتماع خود موضع داشته باشد. در واقع بخشی از وظیفه ی شعر افشاگری است.

سعید حدادیان سپس به خوانش بخشی از اشعار پروین برای حضار پرداخت.

دومین اردوی آموزشی شعر جوان بانوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) از دیروز در تهران شروع شده و تا روز جمعه 22 اسفند ماه ادامه دارد. گفتنی است مشروح کارگاه‌های آموزشی اردوی آفتابگردان‌ها به زودی در پایگاه اینترنتی موسسه شهرستان ادب به نشانی www.shahrestanadab.com  منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات