خبرهای داغ:
روحانی عضو گروه جهادی مسافران خورشید:

هدف اصلی اردوهای جهادی تقویت روحیه جهاد است

اصل حضور گروه های جهادی در روستاها ترویج روحیه جهاد در بین مردم مناطق محروم می باشد
کد خبر: ۸۵۰۷۷۸۱
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج قم به استان کرمان، روحانی عضو گروه جهادی مسافران خورشید گفت: مردم این مناطق شاید توان انجام کار برای روستای خود را قبلا داشتند اما روحیه جهاد به صورت کامل در آنها تقویت نشده بود.

حجت الاسلام امین رفعتی که به همراه گروه جهادی مسافران خورشید از دانشگاه شهاب دانش قم به روستای کوگوئیه بخش اسماعیل آباد شهرستان جیرفت استان کرمان اعزام شده اند اظهار داشت: حضور گروه ها در این مناطق برای رضای خدا بدون بحث مالی و بدون چشم داشت برکات زیادی را دارد چرا که انسان می تواند بعضی اوقات فراغتش را برای جهاد در راه خدا بگذراند.

وی ادامه داد: وقتی اهالی این روستاها می بینند افرادی از قم برای ساخت و تکمیل مسجد و مدرسه به روستای آنها می آیند با خودشان می گویند پس ما هم می توانستیم آن زمانی که در طول سال بیکار بودم با دوستان و هم محله ای های خود این مسجد یا مدرسه را بسازیم و این از برکات حضور جهادگران است.

رفعتی گفت: حضور دانشجویان از قم که ام القرای جهان اسلام است و حتما دانشجویان قم با سایر استانها تفاوت دارند در روستای محروم با انجام چند روز فعالیت و اردوی جهادی باعث تربیت چندین نیروی جهادی می شود و این خیلی ارزشمند است.

وی هدف اصلی گروه های جهادی را انتقال روحیه جهادی و مفهوم جهاد دانست و بیان داشت: با انتقال این روحیه دیگر نیازی به حضور جهادگران نیست چرا که اهالی در سالهای آینده نه تنها روستای خودشان بلکه روستاهای همجوار خودشان را هم آباد خواهند کرد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند: حضور یک جوان متدین در یک منطقه محروم مظهر آیات قرآن است ابراز داشت: وقتی یک طلبه یا یک دانشجوی جهادی مومن و متعهد با عنوان بسیجی به روستاهای دورافتاده می آید این فرد پرچم دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می بینند که این جوانان در موقع نماز همگی به نماز جماعت ایستاده اند بسیار تاثیر گذار است و ما این را به عینه می بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است.

این روحانی جهادگر گفت: یکی از کارهای فرهنگی معمول اردوهای جهادی بحث یادواره شهداست و ترویج فرهنگ شهید و شهادت به خصوص در روستاهایی که شهید هم داده اند با جذابیت بیشتری انجام می شود.

وی با بیان این مطلب که ارتباط مستمر و روزانه از صبح تا شب با کودکان و نوجوانان و جوانان روستاها توسط کمیته های فرهنگی گروه با هدف پیشبرد اعتقادات و آموزش احکام برقرار می شود ادامه داد: سرکشی خانه به خانه و چهره به چهره روحانی گروه با مردم روستاها در مدت برگزاری اردو که اکثر وقتش به این کار می گذرد و تک تک خانه ها را سر می زند و مشکلاتشان را می بیند و منتقل می کند، بحث احکام و سوالهای مبتلابه را از ایشان می پرسند و شاید خیلی از اهالی فکر این را هم نمی کردند که یک روحانی در منزلشان حضور یابد ولی به برکت این اردوی جهادی آمدند و حداقل پای درد دل شان می نشینند.

رفعتی در پایان گفت: اصل حضور گروه های جهادی در روستاها چه در زمینه عمرانی چه در زمینه فرهنگی و در سایر زمینه ها ترویج روحیه جهاد در بین مردم مناطق محروم می باشد چون مردم این مناطق شاید توان انجام کار را قبلا داشتند اما روحیه جهاد به صورت کامل در آنها تقویت نشده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار