خبرهای داغ:
گروه جهادی هجرت سبز که از دانشگاه قم عازم مناطق محروم شهرستان منوجان استان کرمان شده بود، به استان مقدس قم بازگشت.
کد خبر: ۸۵۰۷۸۶۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
مجید حق بین، مسئول گروه جهادی هجرت سبز در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج قم به کرمان طی سخنانی اظهار کرد: جهادگران بسیجی دانشگاه قم به مدت 14 روز فعالیت در روستا های محروم شهرستان منوجان استان کرمان به استان مقدس قم بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه این گروه از 80 بسیجی تشکیل شده است، ابراز کرد: در این مدت دو هفته فعالیت، جهادگران در 5 کارگروه فرهنگی، عمرانی، اشتغالزایی، تدارکات و حمل و نقل و مراسم فاطمیه مشغول کار بودند.

مسئول گروه جهادی هجرت سبز با بیان اینکه عزیزان بسیجی در بخش فرهنگی به 2 دسته درون و برون گروهی تقسیم می شدند، افزود: بعضی از جهادگران در روستای کشمیران و پرداختن به فعالیت های برون گروهی و درون گروهی مشغل بودند که در در بخش درون گروهی در روستای کشمیران می توان به برگزاری جلسات به منظور آشنایی افراد گروه با نحوه سبک زندگی جهادی، برپائی نماز جماعت، برگزاری مراسم یادواره شهداء با کمک مردم شهید پرور روستا اشاره داشت.

وی با اشاره به فعالیت بخش برون گروهی، بیان نمود: برگزاری کلاسهای احکام، آموزش قرائت قرآن، برگزاری کلاشهای درسی نوجوانان و جوانان و همچنین برگزاری کلاس برای بانوان روستا به منظور حفظ نظام خانواده اشاره کرد.

حق بین ادامه داد:در روستای نیزن در بخش درون گروهی دیدار و سرکشی ار خانواده های محروم و شهداء به منظور هم دردی با این خانواده ها، پخش سخنرانی هایی از اساتید برای آشنایی افراد با مدیریت جهادی، برگزاری مراسم عزاداری و پخش فیلم شیار 143 برای افراد گروه از دیگر فعالیت ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش برون گروهی برگزاری کلاسهای آموزشی برای کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان توسط افراد نخبه و روحانی گروه در زمینه آموزش شعر و سرود به کودکان، آموزش حفظ قرآن، برگزاری مراسم تحویل سال در روستا با پخش نذری و شیرینی و شربت، برگزاری مراسم اختتامیه در روستای نیزن و برگزاری زیارت عاشورا نیزاز دیگر فعالیت ها بود.

مسئول گروه جهادی هجرت سبز دانشگاه قم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: جهادگران بسیجی در بخش عمرانی در روستا نیروها مشغول کارشدند و در روستای کشمیران بیش از 95 درصد مسجد حضرت ولیعصر (عج) تکمیل شد.

وی بیان کرد: گچ کاری مسجد 400 متری کشمیران، سرامیک کف مسجد و سنگ نمای بیرون و داخل مسجد، سفید کاری سرویس بهداشتی مسجد نیز از دیگر فعالیت های عمرانی جهادگران بسیجی دانشگاه قم بود.

حق بین در ادامه به فعالیت های عمرانی روستانی نیزن اشاره کرد و افزود: شیب بندی سقف، نصب در و پنجره، دیوار چینیتون ریزی ستونها و سقف، پلاستر برای داخل مسجد نیز از دیگر فعالیت های گروه جهادی هجرت سبز بود.

مسئول گروه جهادی هجرت سبز با اشاره به بخش اشتغالزایی ابراز کرد: در هر دو روستا اقدامات خوبی صورت گرفت و از آنجایی که بحث اشتغالزایی بسیار مهم و ضروری است در این دو روستا اقدامات و جلسات با برنامه ریزی قبلی انجام شد که در روستای کشمیران در زمینه مقدمات پروژه مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه مرغ و با مالک زمین برای افتتاح و آغاز پروژه در آینده ای نزدیک رایزنی شد.

وی افزود: در روستای نیزن برگزاری جلسات و کلاسهای اشتغالزایی برای بانوان روستا در زمینه حصیر بافی به صورت تخصصی نیز پیگیری شد.

حق بین اظهار کرد: در بحث کارگروه تدارکات و حمل و نقل که حیاتی ترین و مهم ترین بخش اردو را تشکیل می داد، در زمینه میان وعده برای افراد گروه، هماهنگی لازم با مسئولین فرهنگی و عمرانی برای توزیع غذا، حمل و نقل، تهیه مصالح عمرانی برای مساجد هماهنگی اسکان نیز انجام شد.

وی در ادامه به فعالیت فاطمیه گروه جهادی هجرت سبز اشاره داشت و تصریح کرد: همزمان با ایام فاطمیه جهادگران با برپایی چادر و ایستگاه صلواتی، ماشین نویسی، ایستگاه بلوتوث، غرفه کودک و نوجوان، فروش کتاب، سیاه پوش کردن مسجد جامع منوجان، هماهنگی با روستاهای اطراف از جمله چشمه، تجدانو و . . . به منظور شرکت در مراسم نیزاز نیز مراسم عزادارای این ایام را به پا داشتند.


ارسال نظرات