حزب مردم‌سالاری با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه از تلاش‌های تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای کشورمان تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۵۰۷۹۲۹
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حزب مردم‌سالاری با صدور نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از دیپلماسی مقتدرانه تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای تقدیر و تشکر کرد.

متن نامه حزب مردم سالاری به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت و عرض خدا قوت به جنابعالی و سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای موفقیت در مذاکرات لوزان و دستیابی به بیانیه مشترک ایران و کشورهای 1+5 لازم است به منظور تقدیر از جنابعالی در اینجا نکاتی را به استحضار برسانم.

اولاً: بی‌شک هر چند حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون بوده است، اما خوشبختانه برای اولین بار است که کشورهای عضو گروه 1+5 در قالب برنامه جامع اقدام مشترک حاضر شده‌اند این حق را با صراحت به رسمیت بشناسند و چنین نتیجه‌ای قطعاً با کوشش‌های خستگی ناپذیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و به کارگیری همه ظرفیت‌های دیپلماسی مقتدرانه ایران در طول یکسال و نیم گذشته حاصل شده است؛ لذا این افتخار و پیروزی بزرگ و فراموش ناشدنی را تبریک گفته و مراتب تقدیر و تشکر اینجانب و اعضای حزب مردم‌سالاری را از جنابعالی و سایر همکاران تقدیم می‌دارم.

البته موفقیت مذکور قطعاً با همان راهبرد «مقاومت انقلابی» همراه با «نرمش قهرمانانه» بوده است که از همان ابتدای شروع مذاکرات از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شد. کما این که درایت ریاست جمهوری در این موفقیت بزرگ غیرقابل انکار است و قطعاً همه ما باید این پیروزی‌ها را ناشی از توانمندی دانشمندان و فداکاری‌های شهدای هسته‌ای و پشتیبانی ملت سرافراز ایران و  همدلی و همزبانی ملت و دولت بدانیم.

ثانیاً: هر چند اعتراف غربی‌ها مبنی بر این که انواع تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل نتوانسته است ملت بزرگ ایران را به زانو در آورد بیانگر نوعی پیروزی دیپلماتیک ایران بود؛ اما مهم‌تر از آن موضوع لغو تحریم‌هاست که خوشبختانه مقرر شده است نه تنها تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چند جانبه اروپا و یک جانبه آمریکا لغو شود بلکه کشورهای عضو گروه 1+5 متعهد می‌شوند از وضع تحریم‌های جدید در موضوع هسته‌ای خودداری کنند. در حقیقت علاوه بر اعتراف به بی‌ثمر بودن تحریم‌ها و  تعهد کشورهای غربی برای لغو تحریم‌ها، موضوع تعهد برای عدم وضع تحریم‌های جدید در موضوع هسته‌ای نیز از دیگر اهداف قطعی مذاکرات هسته‌ای بوده است که به نظر می‌رسد تنها با پذیرش این واقعیت از سوی غربی‌ها که ایران اسلامی به دنبال بمب هسته‌ای نیست حاصل شد و این روند نیز تنها از طریق مذاکرات پیچیده و فنی و تفهیم اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای امکانپذیر شده است که از این جهت نیز باید از همت و مهارت کم‌نظیر جنابعالی و همکارانتان، آن هم در برابر دیپلمات‌های مدعی کشورهای پیشرفته تقدیر و تشکر جدی به عمل آید .

ثالثاً: امکان بازگشت در صورت نقض تعهد طرف مقابل از جمله دستاوردهای مهم مذاکرات لوزان است و این موضوع می‌تواند همه دل‌مشغولی‌های برخی دلواپسان را رفع کند. البته حزب مردم‌سالاری که با برپایی همایش‌های مختلف و از جمله همایش «ما دل‌آرامیم» همواره از حامیان جدی سیاست‌های دیپلماتیک دولت یازدهم بوده است بر این باور است که زبان همدلی از همزبانی بهتر است لذا امیدواریم تمامی جناح‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌ها با در نظر گرفتن منافع ملی اگر هم نمی‌خواهند با سیاست‌های کلی نظام همزبانی داشته باشند، حداقل همدلی لازم را داشته باشند و با اجماع درونی تا حصول به توافق نهایی همکاری‌های لازم را به عمل آورند. البته از توطئه‌گری طرف‌های غربی هیچگاه نباید غافل بود که خوشبختانه این هوشیاری در شما وجود دارد. با این حال عندالزوم در آینده به برخی تفسیرها و جنبه‌های ابهام‌آمیز و بعضی نکات غیرشفاف این بیانیه‌ مشترک اشاره می‌کنیم.

در پایان این نامه مایلم به عرض برسانم که حزب مردم‌سالاری با محکوم کردن تجاوزات وحشیانه رژیم آل‌سعود به مردم مظلوم یمن انتظار دارد جنابعالی بتوانید از همه ظرفیت‌های کشورهای اسلامی بهره‌ گرفته و با همکاری سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و جنبش غیرمتعهدها و امثال آن از ادامه تجاوز عربستان سعودی که تاکنون صدها نفر و از جمله حدود یکصد کودک قربانی جاه‌طلبی‌های شاهزادگان آل‌سعود شده‌ و موجبات خسارات صدها میلیارد دلاری در تخریب زیرساخت‌های این کشور اسلامی را فراهم کرده است جلوگیری شود.

ارسال نظرات