خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: مردم و مسئولان باید در اعمال خود به پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۰۸۱۱۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیجاز قم، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش در نخستین جلسه شورای اداری سال 94 که ظهر امروز در تالار معصومیه برگزار شد با بیان اینکه در سال 94 برنامه‌های گسترده‌ای در استان قم انجام می‌شود ابراز کرد: در سال 93 مدیران استانی زحمات بسیاری برای پیشرفت این استان انجام دادند.

وی اضافه کرد: سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به قم دستاوردهای بسیاری برای این استان به دنبال آورد که افتتاح صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جاده گرمسار بخشی از این دستاوردهاست.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید در اعمال خود به پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند مطرح کرد: قطار سریع‌السیر و تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی در حال پیگیری است و در سال‌های آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عمل به رهنمود‌های رهبری پیشرفت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی به دنبال می‌آورد تصریح کرد: دولت و ملت باید برای نزدیکی به پروردگار تلاش کنند زیرا این هدف خلقت است که خداوند در قرآن کریم بر آن تاکید می‌کند.

صالحی‌منش خاطرنشان کرد: طبق حدیثی از پیامبر اسلام (ص) مسلمانان با یکدیگر بردار هستند و این ارتباط وظایفی را برای مردم و مسئولان ایران اسلامی ایجاد می‌کند به همین علت تا زمانی که روحیه برادری ایجاد نشود نمی‌توانیم در مسئولیت‌های خود به خوبی ایفای نقش کنیم.

وی عمل به وظایف اجتماعی را یکی از رسالت‌های مسلمانان خواند و گفت: با توجه به رابطه برادری میان مسلمانان برخی وظایف بر عهده مسئولان گذاشته می‌شود که تا کنون در استان قم به این موضوع توجه شده است اما این توجه باید روز به روز بیشتر شود.

صالحی‌منش تامین امنیت را یکی از موضوعات حائز اهمیت برای استان قم دانست و اظهار کرد: در ابتدای سال 93 مشکلات امنیتی از نظر سرقت در استان قم داشته‌ایم که با همکاری بخش‌های مختلف استان این مشکل برطرف شد؛ در سال 94 با توجه به محیط آرام کسب و کار باید به موضوع امنیت توجه بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی بر حفاظت از محیط زیست تاکیدات بسیاری دارند و سپاه و ارتش در تهران همکاری مناسبی در این زمینه با شهرداری این شهر انجام می‌دهند به همین علت دستاوردهای مطلوبی در شهر تهران به دست آمده است و شهر قم باید از تهران در این زمینه الگو برداری کند.

صالحی‌منش با اعلام اینکه در سال جاری درجه دمای شهر قم دو درجه افزایش پیدا می‌کند ابراز کرد: توسعه فضای سبز و عمل به دیگر راهکارهایی که سبب حفظ منابع طبیعی می‌شود باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار داده شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان قم با بیان اینکه توسعه فضای سبز در سال جاری افزایش پیدا می‌کند گفت: امیدواریم با این راهکار بتوانیم هوای گرم قم را برای مردم این شهر کمی خنک‌تر کنیم.

وی با اشاره به توافق گروه مذاکره کنندگان ایران در لوزان سوئیس عنوان کرد: در تاریخ بشر چنین مذاکراتی رخ نداده است زیرا در این مذاکرات وزرای خارجه کشورهای قدرتمند دنیا در مقابل نماینده ایران نشسته و برای جدال بر سر داشته‌های ایران تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

صالحی‌منش ادامه داد: اگر نگاهی به ابعاد مختلف توافقنامه لوزان دشته باشیم می‌بینیم این توافق منصفانه و جامع است که سبب برداشتن تحریم‌ها و رشد جامعه اسلامی می‌شود زیرا تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است هر چند ما نمی‌خواهیم همه موارد اقتصادی را به تحریم گره بزنیم.

صالحی‌منش با تاکید بر اینکه کارخانه‌هایی به علت نبود برخی از قطعات و نقدینگی لازم تعطیل شده است تصریح کرد: اکنون هر فردی که در استان قم مسئول است باید بداند که مسئول امروز استان نیست و باید برای آینده این استان برنامه‌ریزی‌های خاصی داشته باشد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها