خبرهای داغ:
پذیرفتن غیر صلح آمیز بودن تأسیسات هسته ای کشور و آن را اقدامی علیه صلح جهانی دانستن به بهانه تضمین اجرایی توافقی که بناست ذیل آن موضوع هسته ای ایران را صلح آمیز اعلام کنند؛ حال باید نگریست از زیرکی و حیله دشمن است که می خواهد این اشتباه محاسباتی طرف ایرانی مرتکب شود یا عدم توجه دقیق طرف ایرانی
کد خبر: ۸۵۰۸۲۱۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس به حسن روحانی آمده است: پذیرفتن غیر صلح آمیز بودن تأسیسات هسته ای کشور و آن را اقدامی علیه صلح جهانی دانستن به بهانه تضمین اجرایی توافقی که بناست ذیل آن موضوع هسته ای ایران را صلح آمیز اعلام کنند؛ حال باید نگریست از زیرکی و حیله دشمن است که می خواهد این اشتباه محاسباتی طرف ایرانی مرتکب شود یا عدم توجه دقیق طرف ایرانی.

با توجه به شروع مذاکرات جنجالی هسته ای در لوزان و ابراز نگرانی گروه ها و جریانات مختلف سیاسی از نتیجه این دور از مذاکرات؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی با تاکید بر بیانات رهبری در مورد امین بودن تیم مذاکره کننده هسته ای و ابراز نگرانی ایشان از حیله گری طرف غربی؛ افزود: اقتدار هر ملتی در عرصه بین الملل منوط به اقدامات و تصمیم گیری های جامع و حکیمانه ایست که اذهان آگاه از شرایط جهانی و مسلط به روابط بین المللی باید اتخاذ نمایند. آنچه مهم می نماید رجحان واقعیت های حاکم بر تصورات ناصحیح آرمانی است که در صورت تحقق هم علاجی بر مشکل نخواهد بود. علاج مشکلات امروز کشور و تضمین کننده سخت افزاری آینده این نظام توجه به پتانسیل های درون زایی است که فرزندان این آب و خاک دارند.

در این نامه تصریح شده است: همانند رهبر معظم انفلاب اسلامی که مشی خود در مقابل دشمن را مشخصا تعیین و در سخنرانی های مختلف تبیین کرده اند ما نیز اعلام می داریم که دشمن به دنبال ساخت دوگانه هسته ای بهتر است یا توسعه می باشد. این دوگانه مغلطه ایست همانند علم بهتر است با ثروت که از پای بست ویران است. گره زدن توسعه کشور به توافق/عدم توافق هسته ای اشتباه استراتژیکی است که رخنه ای در عزم دولت در دیگر بخش های عملکردی اش وارد خواهد کرد.


متن این نامه سرگشاده به شرح ذیل می باشد:

"این تیمی و هیئتی که رئیس جمهور محترم برای مذاکرات هسته‌ای گذاشته‌اند، مردمان امین و مردمان خوبی هستند. بعضی را ما از نزدیک می‌شناسیم و واقعاً مورد قبولند، بعضی را هم از حرفهایشان و از کارهایشان دورادور می‌شناسیم؛ هم امینند، هم دلسوزند؛ دارند تلاش میکنند کار میکنند؛ این را ما لازم است که منصفانه بیان کنیم. البتّه بااینکه این دوستان و این برادران برادران خوبی هستند، برادران امینی هستند و میدانیم که دارند برای صلاح کشور تلاش میکنند، درعین‌حال من نگرانم؛ چون طرف مقابل، طرف حیله‌گری است".


ریاست محترم جمهور دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

اقتدار هر ملتی در عرصه بین الملل منوط به اقدامات و تصمیم گیری های جامع و حکیمانه ایست که اذهان آگاه از شرایط جهانی و مسلط به روابط بین المللی باید اتخاذ نمایند. آنچه مهم می نماید رجحان واقعیت های حاکم بر تصورات ناصحیح آرمانی است که در صورت تحقق هم علاجی بر مشکل نخواهد بود. علاج مشکلات امروز کشور و تضمین کننده سخت افزاری آینده این نظام توجه به پتانسیل های درون زایی است که فرزندان این آب و خاک دارند.
جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در باب مذاکرات هسته ای و از باب رسالت دانشجویی خود نکاتی است شایان ذکر و تأمل

۱- دولت یازدهم از بدو در دست گرفتن امور با تلاش گسترده برای تغییر نوع نگاه و ساختارهای مذاکره با ۱+۵ خواهان اعتماد سازی در طرفین مذاکره بویژه آمریکا برآمده و در مقطعی با حصول مشترکاتی به یک توافق اولیه مدت دار رسید است. جای این سوال باقی می ماند که تضمین کننده اعتبار هر توافقی در نهایت مذاکرات چه خواهد بود؟ آیا اظهار نظرهای مسئولین بلند رتبه آمریکایی مبنی بر ادامه یافتن تحریم ها پس از توافق هسته ای احتمالی و مرتبط دانستن درصد بسیاری از تحریم ها به مواردی هم چون عدم رعایت حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران صرفاً به جهت مصارف داخلی آنهاست؟ آیا این احتمال عقلایی را نمی دهید که این ها به سبب اتمام حجتی جهت ثبت در تاریخ مطرح می گردند که در موقع لزوم و با توجه به تقارن این سخنان با مذاکرات از آن بهره برده شود؟ آیا هدف از مذاکرات به غیر از لغو تمامی تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران چیز دیگری تعریف شده است؟ با نگاه به این پرسش ها و مشابهات بی شمار آن می توان به عمق نگاه مقام معظم رهبری در حیله گر خوانن طرف مذاکره پی برد.


۲- اخیرا و طی مصاحبه ای جناب آقای دکتر ظریف در پاسخ به تضمین اجرایی توافق احتمالی فرمونده اند که توافق ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل تعریف خواهد شد. اهمیت این نکته که توافق جامع هسته ای باید با ساز و کاری حساب شده و کارشناسی تضمین اجرایی پیدا کند بر کسی پوشیده نیست لیکن عدم توجه به ملزومات توافق فصل هفتمی از جانب ایشان نیز جای تعجب دارد. پذیرفتن غیر صلح آمیز بودن تأسیسات هسته ای کشور و آن را اقدامی علیه صلح جهانی دانستن به بهانه تضمین اجرایی توافقی که بناست ذیل آن موضوع هسته ای ایران را صلح آمیز اعلام کنند؛ حال باید نگریست از زیرکی و حیله دشمن است که می خواهد این اشتباه محاسباتی طرف ایرانی مرتکب شود یا عدم توجه دقیق طرف ایرانی.


۳- همانند رهبر معظم انفلاب اسلامی که مشی خود در مقابل دشمن را مشخصا تعیین و در سخنرانی های مختلف تبیین کرده اند ما نیز اعلام می داریم که دشمن به دنبال ساخت دوگانه هسته ای بهتر است یا توسعه می باشد. این دوگانه مغلطه ایست همانند علم بهتر است با ثروت که از پای بست ویران است. گره زدن توسعه کشور به توافق/عدم توافق هسته ای اشتباه استراتژیکی است که رخنه ای در عزم دولت در دیگر بخش های عملکردی اش وارد خواهد کرد. در راه ساخت یک تمدن نوین اسلامی که به فرموده رهبر انقلاب می توان آن را هدف از انقلاب اسلامی دانست باید ابتدا نیازهای داخلی کشور شناخته شود سپس ظرفیت ها و توانایی ها و دارایی های داخلی و در انتها راه حل ها و مسیر رفع موانع با توجه به شرایط بومی و درونی شکل بگیرد. ابن بدان معناست که استحکام درونی کشور را اداره کند و خود کفایی در بخش های مختلف صنعتی کشاورزی و تکنولوژیک جدی گرفته شود. طبیعی است درگیر کردن ذهنیت جامعه به خیر و صلاح مسرت بخش پس از توافق احتمالی هسته ای نه تنها بیان حقیقت نیست بلکه در صورت توافق عدم تحقق آن می تواند وجهه عمومی دولت را نیز تضعیف کند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس



ارسال نظرات
پر بیننده ها