حتی با برداشته شدن تحریم‌ها، نباید به صادرات نفتی وابسته باشیم بلکه برای رشد اقتصادی کشور باید اقتصادمان را از درون فعال و پویا کنیم.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۲۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن ایام سال نو اظهار داشت: این سال با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همراه بود که آن را به فال نیک می‌گیریم تا به‌مانند سال گذشته با همفکری، همدلی و سلامت فکری تلاش کنیم تا مشکلات را پشت سر نهاده و در راستای توسعه و پیشرفت کشور در تمامی ابعاد گام برداریم.

وی افزود: سال جدید با 3 رویداد  بزرگ همراه بود، آزادسازی تکریت مایه اقتدار و افتخار جهان اسلام بود و امیدواریم تا مسئله یمن و انصارالله یمن بتواند سبب اقتدار هرچه بیشتر نظام اسلام شده و اقدامات و جنایات غیرانسانی آل‌سعود در یمن سبب شد تا چهره واقعی آنان نشان داده شود چرا که حامی رژیم غاصب صهیونیسم و طرفداران این رژیم مستبد در منطقه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عربستان بدون هیچ مجوزی به کشور همسایه خود تجاوز کرده، کشوری که با وجود جمعیت بیشتری نسبت به عربستان دارای بودجه اندکی بوده و عربستان با داشتن ذخایر و منابع نفتی این اقدام ننگین را رقم زده و در مقابل ایستادگی و مقاومت مردم یمن ستودنی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به بیانیه هسته‌ای گفت: رویداد داخلی دیگر صدور بیانیه هسته‌ای بود که امیدواریم به نتیجه مطلوب رسیده و تحریم‌ها یکجا برداشته شود، اگرچه به‌صراحت عنوان کرده‌ایم که به‌دنبال تولید بمب هسته‌ای نیستیم اما ذره‌ای حاضر نیستیم از حق خود که مورد تأیید آژانس بین‌المللی است کوتاه بیاییم.

وی افزود: در حقیقت صدور این بیانیه نشان از بُرد کشور در برابر قدرت‌های غربی داشت چرا که به‌خلاف تبلیغات دروغین علیه ایران به دنیا ثابت کردیم که کشور ایران اهل مذاکره و تفاهم بوده و با اقتدار در برابر قدرت‌های خارجی می‌ایستد و تاکنون در این نبرد دیپلماسی موفق بوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با وجود صدور این بیانیه باید توجه داشته باشیم که هنوز توافقنامه‌ای صورت نگرفته و براساس این بیانیه تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود و دولت‌مردان غربی بازی سیاسی دیگری را پیاده‌سازی نکنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم آگاهی مسئولان و مردم کشور گفت: حتی با برداشته شدن تحریم‌ها، نباید به صادرات نفتی وابسته باشیم و برای رشد اقتصادی کشور باید اقتصادمان را از درون فعال و پویا سازیم و توجه داشته باشیم که این مهم نیازمند همکاری و مشارکت تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده تا صنایع و واحدهای تولیدی را فعال و از آنها حمایت کنند.

وی افزود: بنا به سخنان مقام‌معظم رهبری اقتصاد ما دارای دو نگاه بوده، که یکی نگاه بیگانگان به اقتصاد کشور بوده و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم چرا که به‌عنوان مثال دولت‌مردان آمریکایی تنها وعده‌های دروغین می‌دهند و به هر روشی به‌دنبال حفظ منافع خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نامگذاری این سال از سوی مقام‌معظم رهبری دارای جهات مختلفی بوده و این مهم می‌طلبد تا با هوشیاری عمل کنیم چرا که این مذاکرات چه به نتیجه برسد یا نرسد نباید سبب تنازع میان دولت، احزاب، مردم و جریان‌های سیاسی شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات گفت: ایجاد شکاف در شرایط فعلی برای کشور به‌منزله سم است چرا که با در پیش‌ِرو بودن انتخابات وجود شکاف داخلی سبب تضعیف قدرت داخلی و سوء استفاده دشمنان نظام اسلامی می‌شود. این می‌طلبد که در تمامی شرایط با هوشیاری با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.

وی افزود: همدلی و همزبانی در شرایط کنونی از واجب‌ترین کارها بوده چرا که با این دیدگاه می‌توانیم در راه اقتدار و ارزش‌های کشور گام برداریم، انسجام و اتحاد در کشور سبب می‌شود تا به‌مانند یک مشت مانع از دادن امتیازات به دشمنان اسلام شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم همدلی گفت: در این شرایط حساس همدلی را بایستی حفظ کرده تا دشمنان درصدد غارتگری برنیایند و باید از دعا و توسل غافل نشویم چرا که دعا رمز تمامی موفقیت‌ها و توسل زمینه رشد و رسیدن به مقصود را فراهم می‌سازد.

وی حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را مهم دانست و افزود: همه مسئول و امانتدار هستیم و وظیفه داریم تا این امانت را حفظ کنیم، از دوران مشروطیت و دوران دفاع مقدس تا به امروز فداکاری‌های زیادی برای حفظ این امانت انجام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نکته دیگری که می‌بایست مورد توجه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد حل و فصل امور مردم بوده و بدانیم که باید دلسوزانه در این زمینه تلاش کنیم و تمامی دستگاه‌های اجرایی هرکدام به‌سهم خود صدها مسئولیت خرد و کلان خود را انجام داده و در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با همت بلند مسئولیت‌ها را درک کنیم و آنها را عملیاتی سازیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه همگی باید برای تقویت نظام وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، گفت: با عملیاتی کردن اقدامات سازنده در بخش‌های مختلف باید زمینه تقویت رابطه، همدلی و همزبانی دولت و ملت را فراهم سازیم.

وی افزود: استفاده بهینه از منابع امری ضروری بوده که می‌بایست از اسراف دوری کرده و نرخ بهره‌وری را افزایش دهیم، از آنجا که نزولات آسمانی کاهش یافته، صرفه‌جویی و درست مصرف کردن منابع آبی امری مهم بوده و در این راستا ترویج آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: افزایش مصرف بنزین در ایام سفر به 130میلیون لیتر در وقت پیک با توجه به پاسخگو نبودن تولید بنزین نیازمند توجه بوده تا با قطع واردات این نوع محصولات زمینه رشد اقتصادی را در کشور فراهم سازیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به زمینه‌های رشد اقتصادی کشور گفت: بزرگترین رشد اقتصادی صرفه‌جویی در منابع انرژی بوده و در این راستا باید کیفیت موادغذایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد رعایت شود تا مانع از اسراف شویم، همچنین رعایت سبک زندگی اسلامی برای رسیدن به رشد در تمامی ابعاد مختلف امور فردی و اجتماعی لازم است.

وی افزود: در زمینه انرژی الکتریکی وجود اتلاف 18 تا 22 درصد باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق رشد اقتصادی 8درصدی، باید نگرش و شیوه زیست کشور امسال تحول زیربنایی کند و آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی در این باره مسئولیت سنگینی به‌عهده دارند.

ارسال نظرات