خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم خبر داد؛
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و زاد روز حضرت امام خمینی، گفت: همایش تکریم از مادران و همسران شهدا و جانبازان در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۵۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: کاستی هایی در جامعه وجود دارد که باید با تلاش بازسازی شود و از مسائل مهم غلفتی صورت نگیرد.

وی افزود: در تمام دنیا انقلاب هایی رخ داده است اما به دلیل نبود یک رهبر واحد و مشخص به سوی دیگری هدایت شده است،اما انقلاب ما به رهبری امام خمینی(ره) به صورت فرهنگی در مسیر مشخص حرکت کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم تصریح کرد: استکبار جهانی طی این مدت تمام تلاش خود را کرده است تا با وارد کردن فشار بتواند انقلاب اسلامی رابه چالش بکشاند اما همواره دست خالی برگشته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با توجه به فرهنگ می تواند رشد و پویایی داشته باشد، گفت: شهدای ما در جنگ تحمیلی بر اساس معنویات دین و فرهنگ خود به سمت شهادت رفتند و برای حفظ آرمان های انقلاب جنگیدند.

سردار هاشمی با مورد توجه قرار دادن شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی، ابراز داشت: امروز همه ملت ایران یکصدا هستند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

وی ادامه داد: در ایران اتفاقات بزرگی افتاده است، ایام جنگ با اینکه مادران چندین شهید را تقدیم انقلاب کرده بودند خودشان هم حاضر بودند که به جنگ رفته و با دشمن مقابله کنند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم با بیان اینکه هدف ما دفاع از آرمان های تشیع است، عنوان کرد: هر چه توان ما بالاتر می رود قدرت مانور بیشتری داریم و باید در کشور ما حلقه اتصال جوانان و شهادت فرهنگ تشیع باشد.

وی اضافه کرد: مادران شهید زنان شایسته ای هستند که باید به آنها احترام گذاشت زیرا این مادران کلاسیک کار نکرده اند.

سردار هاشمی بیان داشت: امروز اگر استکبار جهانی در مقابل موضوعات هسته ای و ... بر سر میز مذاکره می نشیند به برکت تربیت همین مادران شهدا است.

وی اظهار داشت: مسئولان باید به رشد اندیشه های حضرت فاطمه زهرا(س) بیشتر توجه کنند و به رشد اندیشه های انقلابی کمک کنند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورا یثارگران استان قم توجه به سبک زندگی شهدا و الگو سازی آنها را از ضروریات جامعه امروز خواند و گفت:اگر شهیدان در زندگی ما اسوه باشند و راه و روش آنها را در زندگی پیاده کنیم شاهد تغییرات فراوانی خواهیم بود.

وی از برگزاری همایش تکریم مادران و همسران شهدا و جانبازان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و زاد روز حضرت امام خمینی خبر داد و افزود: این مراسم روز پنج شنبه ساعت 10 صبح در مجتمع امام خمینی(ره) با حضور بیش از 10 هزار نفر از خانواده های شهدا و جانبازان برگزار می شود.

هاشمی با اعلام اینکه در استان قم 2267 مادر شهید، 1441 همسر شهید در قید حیات وجود دارد، ابراز کرد: 24 مادر 3 شهید و 224 مادرانی که 2 شهید را تقدیم به اسلام کرده اند در استان قم وجود دارد که اکنون در قید حیات هستند و در این مراسم از آنها دعوت به عمل آمده است.

سردار هاشمی خاطر نشان ساخت: در این مراسم از مادرانی که هم نام فاطمه زهرا(س) هستند تجلیل می شود و بسته های فرهنگی در نظر گرفته شده بین خانواده ها توزیع می شود همچنین بعد از اتمام مراسم خانواده ها به غبار روبی قبور فرزندانشان می روند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها