خبرهای داغ:
مدیر کل اداره محیط زیست استان قزوین:

مدیریت محیط زیست به عنوان یک محور اصلی در برنامه ها باید لحاظ شود

مدیر کل اداره محیط زیست استان قزوین اذعان کرد: مدیریت محیط زیست به عنوان یک محور اصلی در برنامه ها باید لحاظ شود و برای آن باید هزینه هایی مخصوصی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۵۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مدیر کل محیط زیست به همراه معاونین و مسئولین ستادی اداره کل حفاظت با حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

علیپور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و بیان فعالیتهای شاخص صورت گرفته در حوزه محیط زیست در استان گفت: رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در راستای حل مشکلات زیست محیطی است وما با تمام جدیدیت سعی می کنیم که مسایل زیست محیطی در جای جای استان با کمک مسئولین بخشهای مختلف ،آموزش و فرهنگسازی جوامع محلی حل گردد.

وی گفت: مدیریت محیط زیست به عنوان یک محور اصلی در برنامه ها باید لحاظ شود و برای آن باید هزینه هایی  مخصوصی صورت گیرد.

وی به نقش ائمه جمعه و جماعات در فرهنگسازی مردم در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد فرهنگ دینی از سوی برخی مردم فراموش شده که شاهد بی حرمتی به طبیعت و شکارهای بی رویه هستیم و این موضوع مشارکت مردم و استفاده از گنجینه های دینی و معرفتی را می ‌طلبد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تاکید کرد: امید داریم با راهکارهای ارائه شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته کیفیت زندگی مردم بهبود یابد و تخریب های محیط زیست و طبیعت که سرمایه‌های کشور هستند ساماندهی شده و بتوانیم نسبت به آرمانهای اصیل انقلاب جوابگو  و پایبند باشیم .

در ادامه این دیدار حضرت حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ضمن اعلام آمادگی همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان همیار در سخنانی به رعایت موازین اخلاقی برای حفظ سرمایه ها اشاره کرد وعنوان کرد: برای پیشبرد اهداف در همه جهات می‌بایست بر جنبه های اخلاقی کار کنیم چراکه اخلاق زیر بنای پیشرفت در کار های کشور است .

 وی یکی از دغدغه های همیشگی را اقامه نماز دانسته و افزود: اقامه نماز یعنی احیای طبیعت،یعنی محافظت از حیوانات،یعنی محافظت از گیاهان،یعنی بهره برداری مناسب از اب و خاک و غیره که خسارتهایی را به طبیعت وارد نکند.همه اینها را کنار هم بذاریم و بعد نمازمان را هم بجای اوریم ما می شویم اقامه کننده نماز وگرنه اقامه کننده نماز نیستیم.انقدر موضوع محیط زیست مهم شده که عوام جامعه هم دیگر میدانند فرو نشستن دشتها یعنی چه،یعنی ذخایر اب یمان را همینجوری داریم هدر می دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: وظیفه ما بدین گونه است  که مسائل را مواقعی  از منظر دین مطرح بکنیم،و در مواقعی از منظر حکومتی،که شیرین کاری های فرمایشات مقام معظم رهبری همین نکته است که ایشان به نوع دینی ،حکومتی نگاه میکنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار