مستنداتی از سیر حوادث و اظهارات و اعترافات متهمان وقایع پس از انتخابات
روزنامه کیهان در شماره امروز خود نقش شبکه خبری دولتی BBC در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۷۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه کیهان در شماره امروز خود نقش شبکه خبری دولتی BBC در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد.
شبکه خبری دولتی BBC که زیر نظر سرویس جهانی فعالیت می‌نماید و بودجه آن را وزارت خارجه انگلیس تأمین می‌نماید، از دو سال قبل با گزینش و اعزام خبرنگاران و افراد عادی تحت پوشش بنیاد «تراست» اقدام به اعزام این افراد در گروه‌های مختلف به ترکیه و دوبی نمود تا آموزش‌های تخصصی به آنان داده و با این آموزش‌ها بتوانند به اصطلاح «روزنامه‌نگار شهروندی» را گسترش داده و با گزینش افراد مستعد از بین این افراد، نیروهای مورد نیاز را برای سایر بخش‌های BBC به کار گرفته در نهایت شبکه وسیعی از افراد مرتبط داخل کشور را هدایت و مورد استفاده قرار دهند.
بودجه بنیاد تراست که توسط وزارت خارجه انگلیس و برخی کشورهای اروپایی تامین می‌گردد، بالغ بر 30 میلیون دلار می‌باشد.
BBC پس از آغاز فعالیت‌ها و در راستای ایجاد تغییرات گسترده، اقدام به تاسیس تلویزیون فارسی BBC نمود که فعالیت خود را در دی‌ماه سال گذشته (1387) آغاز کرد. اکثر افراد گزینش شده در این رسانه دوره‌های آموزشی‌ تراست را گذرانده از خبرنگاران رسانه‌های منتقد نظام می‌باشند.
رسانه BBC فارسی در ابتدا با اقدامات هدفمندی که دنبال می‌کرد، شروع به برقراری ارتباط گسترده با برخی مستندسازان داخلی نمود و آثار آنان را که در داخل فاقد مجوز بوده قابلیت پخش نداشت، گردآوری نمود. سپس با برنامه «نوبت شما» که رهبر اصلی آن از دست‌اندرکاران اصلی تراست است و یکی از دستگیرشدگان اغتشاشات 18 تیر بوده که مدتی را در زندان به سر برده است، شروع به ایجاد چالش و مشکل در داخل کشور و بزرگ‌نمایی مشکلات داخلی و معضلات سیاسی می‌نماید.
تلویزیون فارسی BBC قبل از برگزاری انتخابات، تدارکات ویژه‌ای را برای خط‌دهی پوشش سالگرد 18 تیر به عمل می‌آورد تا بتوانند از این طریق ضمن تحریک مردم و دانشجویان، اغتشاشاتی را ایجاد نمایند. در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شبکه BBC فارسی با دعوت از برخی از عناصر معاند و مسئله‌دار و پرداخت هزینه یک ماهه اقامت آنان در لندن و نیز پرداخت پول برای برگزاری میزگردهای سیاسی، تخم فتنه و نیز بحث تقلب در انتخابات را می‌کارد.
در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری، حتی پیش از راه‌اندازی تلویزیون فارسی‌زبان BBC بارها این سوال از جانب مسئولان آن شبکه خبرپراکنی مطرح گردید که آیا می‌شود خبرنگار به ایران فرستاد؟ نحوه پوشش چگونه باشد؟ و ... نتیجه همه این برنامه‌ریزی‌ها از یک سو و شرایط خاص پیش آمده قبل از انتخابات از سوی دیگر، باعث شد که ‌‌‌BBC خود را برای یک اقدام مداخله‌جویانه در جمهوری اسلامی آماده کند.
تلویزیون فارسی زبان BBC با تدارکات وسیع در روز انتخابات، برنامه خود را 24 ساعته نموده و با افراد مسئله‌دار در داخل کشور ارتباط برقرار کرده تا اخبار و گزارشات لحظه‌به لحظه را منتقل نماید.
راه‌کارهای اعلام شده از سوی بیگانگان در خصوص استمرار اعتراضات به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری:
1- تاکید بر استمرار روند اعتراضات و عدم پذیرش نتایج انتخابات تا حصول نتایج مورد نظر.
2- معرفی سپاه و بسیج به عنوان عناصر کودتای نظامی و ضرورت حذف و خروج نیروهای مذکور از صحنه (خاطرنشان می‌گردد اعلامیه‌های کشورهای مختلف در قالب نقض حقوق‌بشر، ضرورت حضور ناظرین بین‌المللی و... در این راستا ارزیابی گردیده و حذف نیروی مردمی بسیج از صحنه در گزارشات راهبردی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا مورد تاکید قرار گرفته است.)
3- ایجاد تمایز میان حوزه‌ها و عرصه‌های مذهبی و غیرمذهبی.
4- بزرگ‌نمایی اختلاف در سطوح مختلف جامعه، تاکید بر عدم حمایت برخی از نخبگان از نتایج انتخابات.
5- تاکیدبر حمایت برخی از نخبگان و چهره‌های سرشناس از مخالفین و معترضین.
6- تشدید فشارها با هدف استعفای رئیس‌جمهور.
ب) اقدامات گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی و نقش آنها در حوادث پس از انتخابات و آشوب‌های اخیر:
با وجود اینکه با نامه تاریخی حضرت امام رحمه‌الله علیه گروهک نهضت آزادی از حوزه سیاسی کشور به حاشیه رانده شد و تهدیدات آن علیه مبانی انقلاب اسلامی دورتر گردید ولی این گروهک با پافشاری بر مواضع براندازانه خود از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با فراز و نشیب‌های گوناگون کوشیده تا ثمره خون صدها هزار شهید و جانباز را به نیستی بکشاند. گروهک مذکور طی دو سال گذشته با ورود فعالانه‌تر به عرصه سیاسی کشور تلاش نموده خود را به عنوان یکی از جایگزین‌های مهم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نزد کشورهای خارجی و هم‌چنین گروه‌های معاند داخلی مطرح نماید.
به شکلی که در این مدت دبیرکل گروهک سفرهایی به آمریکا، آلمان و.. داشته است. ذیلا به برخی موضع‌گیری‌ها و اقدامات نهضت آزادی طی دو سال گذشته اشاره می‌گردد:
1- مواضع نهضت آزادی پس از سفر سه ماهه آقای ابراهیم یزدی (رئیس تشکیلات غیرقانونی گروهک) به آمریکا (از 86/11/30 لغایت 87/3/5) شکل تندتری به خود گرفته به گونه‌ای که پس از سالها در جلسات دفتر سیاسی گروهک، به صراحت «استراتژی براندازی نظام» مطرح و با قید «مسالمت‌آمیزی» که یزدی به آن اضافه می‌کند و همانا براندازی نرم می‌باشد، تصویب می‌شود.
2- آقای یزدی پس از بازگشت از آمریکا با جسارت و گزافه‌گویی ارکان اصلی نظام را هدف قرار داده و استراتژی حمله به «ولایت فقیه» را با هدف هنجارشکنی از مقدسات نظام در دستور کار خود قرار داد. وی در مصاحبه‌ای در مورخه 87/3/23 با سایت خبری روز عنوان نمود: «الان زمان آن است که عملکرد نظام مبتنی بر نظام ولایت فقیه را مورد ارزیابی قرار بدهیم. ما معتقدیم که مشکل اساسی ایران در سیستم ولایت فقیه است.
در مرداد سال گذشته سازمان مجاهدین انقلاب از سران گروهک نهضت آزادی برای شرکت و سخنرانی در کنگره دوازدهم خود دعوت کرد و آقای ابراهیم یزدی در جلسه هفتگی تشکیلاتی خود در این خصوص اظهار داشت: «بنده به کنگره دعوت شده بودم و پیام هم دادم و در جلسه نیز قرائت شد و باید ما از گذشته درس بگیریم تا بتوانیم در پیشبرد اصلاحات موفق باشیم.»
آقای ابراهیم یزدی در خصوص پیوند مشترک بین نهضت آزادی با سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت گفته است: «... ما از اینکه گروه‌های سیاسی آرام آرام به واقع‌گرایی نزدیک می‌شوند خوشحالیم، گروه‌هایی که 10 سال پیش مرزبندی خودی و غیرخودی را ابداع کرده بودند امروز به این نتیجه رسیده‌اند که این مرزبندی‌ها واقع‌بینانه نیست. کارگزاران امروز با 10 سال پیش متفاوتند... زمانی بود که مجاهدین انقلاب اسلامی در وضعیتی نبودند که بتوانند با نهضت آزادی بنشینند. اما در کنگره امسال ما را دعوت کردند و ما هم شرکت کردیم.»
این گروهک در پیام به کنگره حزب مشارکت نیز فعالیت نهادمند سیاسی، رشد و توسعه احزاب و سازمان‌های سیاسی را لازمه تقویت فرآیند دموکراسی خواهی در کشور دانسته عنوان نمود: «... طرح‌های چند لایه و پیچیده تمامیت خواهان تنها زمانی می‌توانند موفق باشند که احزاب سیاسی امکان گفت‌وگو و مفاهمه در شکل همکاری‌های جمعی نداشته باشند...».
شاخه جوانان حزب مشارکت نیز از محمد توسلی (رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی) دعوت نمود که در سالن اجتماعات آن حزب سخنرانی نماید. توسلی در سال 86 گفته بود: «... باید روی جریانات سیاسی بیشتر کار شود. به طور مثال روی مشارکت باید سرمایه‌گذاری کرد که می‌تواند با گستردگی تاثیرگذار باشد.»
3- در یکی از جلسات هم‌اندیشی جریانات اپوزیسیون که آذرماه سال 86 با میزبانی گروهک نهضت آزادی و حضور نمایندگانی از گروهک غیرقانونی، ادوار تحکیم وحدت، دفتر تحکیم، متنفذین ضدانقلاب، عناصر شاخص سیاسی نظیر عبدالله نوری، انصاری‌راد و... برگزار گردیده بود، بر این موضوع تاکید شده بود که مشکل امروز کشور (آقای) احمدی‌نژاد نبوده بلکه اصل ولایت فقیه است و نوک حمله ما باید به آن سمت باشد. هم‌چنین در این نشست مطرح شد که در این مسیر می‌بایست بعضی از سران نظام را همراه نمود.
4- گروهک نهضت آزادی در انتخابات اخیر به خلاف دوره‌های گذشته به صورت فعال شرکت کرده با حمایت از آقایان موسوی و کروبی انتظار خود را از این افراد انجام تغییرات اساسی در کشور مطرح نمود.
در این راستا نهضت آزادی پس از برقراری جلساتی با مسئولین ستادهای آقایان موسوی و کروبی ضمن انجام توافقات همکاری، تعدادی از عناصر خود در تهران و شهرستان‌ها را موظف به حضور در ستاد آقای میرحسین موسوی نمود که از این میان می‌توان به حضور عماد بهاور رئیس شاخه جوانان گروهک در ستاد 88 آقای موسوی اشاره نمود که نامبرده نیز تعدادی از عناصر عضو شاخه جوانان را در این ستاد به کارگیری نموده بود. علاوه بر نهضت آزادی طیف دیگری از گروه‌های ضدانقلاب التقاطی و مدعی حقوق‌بشری با همکاری کشورهای غربی فعالیت‌هایی را در راستای بسترسازی جهت ایجاد و گسترش اغتشاشات پس از انتخابات داشته‌اند.
- اظهارات برخی از سرکردگان و گروهک‌های ضدانقلاب در ایام رقابت‌های انتخاباتی:
برخی از سرکردگان و گروهک‌های ضدانقلاب در ایام رقابت‌های انتخاباتی با القای تقلب و وقوع کودتای انتخاباتی سعی در بستر سازی برای اغتشاشات پس از انتخابات داشته‌اند که از این میان می‌توان به سرکرده گروهک نهضت آزادی و کیوان صمیمی (عضو و از عناصر موسس کمیته خود خوانده دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه) اشاره داشت. در عرصه‌های نظامی، گروهک‌های ضدانقلاب مسلح، از گروه‌های چپ کمونیستی و سوسیالیستی گرفته تا جریانات التقاطی و منافقین کوردل و جریانات قوم‌گرای جدایی‌طلب با پشتیبانی اربابان غربی خود خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه را بر زمین ریخته‌اند.
نکته جالب توجه در خصوص گروهک منافقین آن است که این گروهک در یک حرکت حساب شده و توافق فی‌مابین دول غربی و منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی خارج می‌گردد که این امر در واقع اقدامی جهت مشروعیت‌بخشی و دادن قدرت مانور به این گروهک جهت اقدامات براندازانه در بستر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بوده و نکته مهم در این زمینه آن است اولین کشوری که در این راستا اقدام نموده و گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج نمود، کشور انگلیس بود که رد پای این کشور در جای جای اغتشاشات اخیر هویدا می‌باشد.
گروهک تروریستی منافقین قبل از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری همچون سنوات گذشته به دلیل عناد با نظام مقدس اسلامی و عدم شناخت اوضاع داخل کشور، بار دیگر در تحلیل‌های خود دچار اشتباه فاحشی گردیده گروهک مزبور پیش از برگزاری انتخابات، با تلاش فراوان در ستادهای انتخاباتی آقایان میرحسین موسوی و کروبی نفوذ نمودند{پرونده‌های کلاسه فرعی 570/8885}، همچنین از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌هایی را جهت سازماندهی از اعتراضات صنفی رقابت‌های انتخاباتی و تشدید اختلافات میان هواداران نامزدها طراحی کرده بودند که با شرکت غرورآفرین 85 درصدی مردم فهیم ایران اسلامی در انتخابات، تمام نقشه‌ها و برنامه‌های منافقین در انتخابات نقش برآب شد.
عناصر گروهک منافقین با بهره‌گیری از همه توان خود و اعزام تیم‌های آموزش‌دیده برای ایجاد اغتشاش و موج سواری و سوق دادن اعتراضات به سمت اقدامات خشونت‌آمیز، ایذایی و تروریستی اقدام نمودند. این گروهک با صدور بیانیه‌های پی‌درپی از سوی سرکردگان خود و انتشار گسترده آن از طریق شبکه های ماهواره‌ای و فضای مجازی اینترنتی در جهت گسترش دامنه و استمرار اغتشاشات و آشوب‌ها تلاش نمودند. در این رابطه به پیام سرکردگان گروهک در تاریخ 27 خرداد و 18 تیر 1388 اشاره می‌گردد: «آری، اکنون شما زن و مرد جنگید و در هر کوی و برزن برمی‌خیزید، برمی‌خروشید، همچنان که (منافق) مریم رجوی اعلام کرده است، باید قویاً از ابطال انتخابات این رژیم استقبال نمود. انتخابات آزاد باید تحت نظر ملل متحد براساس اصل حاکمیت مردم، صورت بگیرد... 27 خرداد 88»
«تظاهرات برق‌آسا، در هر زمان و در هر مکان، به ویژه در نقاط ضعف و نقاط خلأ نیروهای سرکوب‌گر دشمن حتی در شرایطی که هیچ‌گونه امکان تجمع نیست، هسته‌های 9 نفره، 5 نفره و حتی هسته‌های مقاومت 3 نفره جوانان انقلابی می‌توانند نیروهای سرکوب‌گر دشمن را تجزیه، خسته و فرسوده کنند. هسته‌های کوچک، موتور محرک و راه‌گشای تجمعات بزرگترند. هسته‌ها و تیم‌های جداگانه تدارکات و ترابری و امداد پزشکی و ارتباطات را، تا آنجا که برایتان امکان‌پذیر است، فراموش نکنید... 18 تیر 1388».
همچنین گروهک مزبور به برخی از مرتبطین خود که از قبل در اردوگاه اشرف واقع در عراق آموزش‌های تروریستی را گذرانده و با اهداف مشخص به داخل کشور اعزام شده بودند، دستورالعمل اقدام ایذایی و تروریستی اعم از آتش زدن اتوبوس‌ها، بانک‌ها، کیوسک‌های تلفن، حمله به مراکز نظامی، انتظامی و نیروهای بسیج را ابلاغ نمودند. در همین راستا یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های گروهک تروریستی منافقین مستقر در کشور انگلیس (به شماره تلفن .........00442) هدایت تیم‌های ترور و اغتشاش داخلی را به عهده داشته ضمن اعلام خط مبارزه مسلحانه، [نسبت به تشویق به] ایجاد هرج و مرج در کشور و تحریک معترضین به سر دادن شعارهای تند علیه مسئولین و ارکان اصلی نظام اقدام نموده [خواسته است] با القای بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام، بستر لازم را برای به وجود آمدن شکاف میان مسئولین و مردم فراهم کرده از انجام هرگونه حرکتی که این هدف را محقق نماید فروگذار ننمایند. اقاریر متهم پرونده کلاسه 88/11597/ط‌د در این خصوص بدین قرار می‌باشد:‌«از مهر ماه سال 86 از طریق یکی از هواداران گروه وصل به آنها (منافقین) شدم و در دی ماه همان سال به صورت غیرقانونی توسط قاچاقچی مرتبط با گروهک عازم عراق شدم و مدت سه ماه در قرارگاه آنها آموزش‌های مختلفی از قبیل کار با کامپیوتر، اقدامات تبلیغی، جذب نیرو، کلاس‌های ایدئولوژي، جمع‌آوری اطلاعات، اقدامات ایذایی و... را گذراندم و به صورت غیرقانونی جهت انجام ماموریت‌های محوله به داخل کشور بازگشتم. در این مدت آنها به ازای اقدامات صورت گرفته توسط بنده، مبلغ یک میلیون و چهار صد هزار تومان به حساب من و نفر مرتبطم واریز نمودند. از جمله محورهای ماموریت من در انتخابات جمع‌آوری اخبار و اطلاعات از حوزه‌های انتخاباتی و اخذ عکس و فیلم و ارسال آن به منافقین بود. بعد از آغاز اغتشاشات تاکید آنان بر حضور من در صحنه‌های درگیری بود که در تاریخ 27/3/88 سرپل من به نام زهره از شماره تلفن.....00442 طی تماسی به من گفت: همه مردم ایران مشکلات شخصی دارند... ولی ریشه مشکلات کجاست؟... باید ریشه رو زد... الان فکر کنم وقتش باشه، نباید دست روی دست گذاشت...، ما آمده‌ایم به کمک تو، پس جنگ مسلحانه امروز صدای ماست... با دوستانت بروید یک جایی رو آتش بزنید، جاهایی که بسیج است، پنج شش تایی جمع شوید یواشکی بروید مرکز اینها را آتش بزنید! بنزین ببرید (کوکتل) پرت کنید سمتشون! پمپ بنزین‌ها رو آتش بزنید، اتوبوس‌های عمومی رو... مردم رو بیارید پایین، بعد وسط خیابون آتش بزنید!...»
 در همین رابطه تعدادی از مرتبطین گروهک که با هدایت منافقین جهت ایجاد آشوب و بلوا در صحنه حضور یافته بودند حین درگیری‌ها کشته و یا زخمی می‌شوند که منافقین نیز بنا به خصلت منافقانه خود به منظور مصادره بخشی از اعتراضات به نفع خوددر تاریخ 3/5/88 اقدام به ایجاد نماد یادبود برای ایشان در اردوگاه اشرف می‌نمایند.
لازم به ذکر است عناصر نفاق به منظور جمع‌آوری اطلاعات داخل کشور ضمن پرداخت مبالغی به صورت ماهیانه به برخی نفرات، اقدام به فریب ایشان از طریق ارتباط‌گیری با پوشش‌هایی از قبیل آژانس‌های خبری مانند خبرگزاری هما، آژانس ایران خبر، همچنین کمیته‌های به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و زندانیان سیاسی و... نموده‌اند.
با لطف و عنایت حضرت حق و تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) تعدادی از مرتبطین اصلی گروهک که در آشوب‌های خیابانی نقش فعالی داشتند، شناسایی و دستگیر گردیدند و تلاش تروریست‌های منافق جهت خدشه به نظام مقدس اسلامی ناکام باقی ماند.
گروه‌های قوام‌گرا و تجزیه‌طلب نیز که سالهاست با هدایت دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم برای فروپاشی این سرزمین تلاش می‌کنند، نیز در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیکار ننشسته اجرای بخشی دیگر از سناریو را به عهده گرفته بودند. براساس اسناد و مدارک و متهمان موجود، این جریانات با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن اقدامات ایذایی مختلفی برای ایجاد و گسترش اغتشاشات در دستور کار داشته که توسط وزارت اطلاعات قبل از هر اقدامی بازداشت گردیدند. در ذیل به بخشی از اقدامات و برنامه‌های آنان اشاره می‌گردد:
آنان در ستاد انتخاباتی آقای کروبی با هدف جمع‌آوری اطلاعات و تاثیرگذاری نفوذ می‌کنند و در راستای تقویت اختلافات بین طرفداران کاندیداها و اغتشاشگری از این رهگذر می‌پردازند واقدام به طراحی انفجار حین سخنرانی آقای میرحسین موسوی در استادیوم شهر تبریز می‌نمایند.
لازم به ذکر است از متهمین این پرونده دو قبضه سلاح و تعداد 20 بمب به دست آمده است.

ارسال نظرات