خبرهای داغ:
مدیر کل حوزه هنری استان قزوین:

جهان بینی و ایدئولوژی شهید آوینی کاملا وحیانی و اسلامی بود

مدیر کل حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: جهان بینی و ایدئولوژی این شهید بزرگوار کاملا وحیانی و اسلامی بود چرا که ایشان انقلاب اسلامی را ادامه دهنده راه انبیاء تصور می کردند.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۷۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، نشست خبری ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور محمد کرم الهی مدیر کل حوزه هنری استان و اصحاب رسانه  در سالن جلسات حوزه هنری صبح امروز برگزار شد.

مدیر کل حوزه هنری با اشاره به نزدیک شدن به سالروزشهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی اظهار کرد: فلسفه اینکه به چه دلیل 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است این است که شهید مرتضی آوینی هنرمندی بود که جامعه را از انحطاط ظلم و تاریکی به سمت رهایی از بند اسارت غرب نجات داد.

وی افزود: جهان بینی و ایدئولوژی این شهید بزرگوار کاملا وحیانی و اسلامی بود چرا که ایشان انقلاب اسلامی را ادامه دهنده راه انبیاء تصور می کردند به بیان ساده تر، هنرمندی که خلق زیبایی را انجام می‌دهد نظر و دیدگاه آن بر پایه خداوند متعال است.

به گفته کرم الهی، هنر وحیانی در خدمت تفکر و تکامل اسلام است در حالی که هنر غیر متعالی، بی تعهد و بی نتعصب بعد مباحث الهی در وهم و خیال قرار گرفته و رشد پیدا کرده است.

این مسئول ادامه داد: آوینی هنرمند انقلابی بود که در زیر لقای پرچم اسلامی و به بهانه انقلاب اسلامی فرهنگ را از اسارت و تباهی فرهنگ غرب به سمت تکامل الهی پرورش داده است.

وی خاطر نشان کرد: زیبایی هنر او به اعتبار اثری که می آفریند نیست بلکه زیبایی آن برگرفته از خداوند متعال است که در جان مایه انسان ها توانسته شکل پیدا کند برهمین مبنا، مبارزین و شهادت طلبان این اکسیر را دریافت کرده و جامعه آرمانی خویش را در یک تجلی حقیقی می بینند.

مدیر کل حوزه هنری در ادامه گفت: طبق بیانات امام راحل، شهادت هنر مردان خداست که سید شهیدان اهل قلم این رویکرد را به بهترین شکل با عمل خویش تعریف کرده است و عاشورا که زیباترین تابلو هستی در خلق زیبایی پاکترین خاندان بشریت است.

کرم الهی، نپذیرفتن ستم پایداری در برابر اعتقادات  اسلامی را آغاز تولد انقلاب می داند به دلیل اینکه توحید و ایمان به خدا عمده ترین اصل در هنر انقلاب اسلامی است و این خصیصه در رفتار آوینی هویدا شده است.

وی ادامه داد: تعهد و مسئولیت آوینی به او این امکان را می دهد که بعد از شناخت حق معرفت خود را در شناخت هنر و فرهنگ درآورد که این موضوع در خلق آثارش مشاهده می شود.

این مسئول تصریح کرد: این شهید بزرگوار، دایره تمدن غرب  را استبدادی دانسته و ماموریت خود را حمله و تهاجم به این فرهنگ قرار داده است به بیان ساده تر، اعتقاد به خدا ، معرفت به حوزه فرهنگ و اجتماع  و تعهد و تخصص را در سایه بندگی خداوند در خدمت فرهنگ اسلامی قرار داده است.

وی در خاتمه اجتماعی بودن، اهل مطالعه، خوش مشربی را از دیگر ویژگی های آوینی دانست و اذعان کرد: آوینی کارشناس ارشد معماری بود که با یک دوربین به صحنه رفت تا جهان زیست مومن را در میدان حادثه به تصویر بکشد در این میان،جای آوینی در مسئله اتفاق کودکان حزب اله لبنان خالی بود و این موضوع اهمیت آوینی را از منظر سیاسی دو چندان کرده است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار