یکی از جلوه های دوست داشتنی خدمت به محرومان در مناطق "کمتر برخوردار جامعه"، برپایی اردوهای جهادی است که در کلام گهربار رهبر معظم انقلاب، اهمیت آن بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۹۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اردوهای جهادی از سال 86 در استان گیلان شروع شد و ظرفیتی فراهم کرد تا جوانان بسیجی مشتاق خدمت به محرومان، گرد هم بیایند و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسیرسازندگی گام بردارند.

هرچند که انعکاس فعالیت جهادگران نمی تواند ارزش حقیقی کار آنان را بازگو کند، اما لازم است، الگوی ارائه شده دراین فعالیتهای جهادی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مسئولان را از روش های کارآمدتر و بهتر خدمت به مردم، آگاه کند.

ساخت منبع آب 60 هزار لیتری در روستای اسپی خانی

مرتضی عابدپور، مسئول قرارگاه جهادی شهدای گمنام بسیج دانشجویی گیلان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ با بیان اینکه، قرارگاه جهادی شهدای گمنام دراسفند ماه 93، کار خود را آغازکرد واولین قرارگاه جهادی استان گیلان است، اظهارکرد: نخستین دوره فعالیت این قرار گاه، ازنوروز 94 شروع شد و85 نفر از خواهران و برادران در کارگروه های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و اقتصاد، بهداشت و درمان و عمرانی آن فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه خون گیری، پلاک زنی و سمپاشی جایگاه دام ازجمله کارهای کارگروه بهداشت و درمان است، اعلام کرد: اعزام پزشک همراه بهیار، برای ویزیت رایگان و تقبل هزینه ی داروها، از دیگر فعالیت های بهداشت و درمان است.

مسئول قرارگاه جهادی شهدای گمنام، اهدای بسته های آموزشی، با موضوعات بحث های ترویجی کشاورزی را از جمله فعالیت های کارگروه اشتغال و اقتصاد عنوان کرد و افزود: کارگروه آموزشی نیز، کارهای مختلفی از قبیل برگزاری کلاس های تقویتی برای مقاطع مختلف تحصیلی، کلاس کامپیوتر، قرآن و کاردستی برای کودکان، اهدای بسته های کمک آموزشی به دانش آموزان کنکوری و محروم، برگزاری کلاس تخصصی نهج البلاغه برای بانوان انجام داده است.

عابدپور با اعلام اینکه یادواره دو شهید روستای کیش خاله و هفت شهید روستاهای توسه و مزگده، توسط کارگروه فرهنگی قرارگاه جهادی شهدای گمنام برگزار شد، گفت: اکران 5 فیلم سینمایی، برگزاری دعای کمیل، تجهیز کتابخانه های منطقه، ارسال پیامک های فرهنگی از دیگر کارهای کارگروه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش کارهای عمرانی 45 میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در ساخت زمین ورزشی روستای سیاهمزگی، تنها 5/23 میلیون تومان هزینه شد که با مقایسه هزینه های چند برابری که شرکت های عمرانی و پیمانکاری، برای این پروژه پیشنهاد کردند و با توجه به محروم بودن منطقه و درصورت به مناقصه گذاشتن پروژه می توان دریافت که صرفه جویی 150 میلیونی دراین کار انجام شد.

مسئول قرارگاه جهادی شهدای گمنام، ساخت منبع آب 60 هزار لیتری در روستای اسپی خانی، جلوگیری از ریزش کوه، احداث آبروی 250 متری در روستای کیش خاله، ساخت زمین ورزشی روستای سیاهمزگی را از فعالیت های عمرانی قرار گاه جهادی شهدای گمنام برشمرد وعنوان کرد: تکمیل ساخت مسجد، بتن فرش جاده روستایی، گنگ گذاری لوله های آب و فاضلاب، لوله گذاری آب شرب، لگه گیری و مقاوم سازی آسفالت توسط جهادگران قرارگاه جهادی شهدای گمنام انجام شد.

عابدپور با بیان اینکه تیم خواهران قرارگاه جهادی شهدای گمنام 27 وتیم برادران 58 نفرهستند، افزود: جهادگران قرارگاه جهادی شهدای گمنام، از 5 تا 18 فروردین به روستاهای خرم، خرم کیش، مزگده، توسه و سیاهمزگی، اسپی خانی وکیش خاله اعزام شدند.

وی با ابراز ناراحتی از دهیاریهای روستاهای مذکور گفت: بخشدارِ بخش احمد سرگوراب و دهیاری های منطقه، پشتیبانی های لازم عمرانی را انجام ندادند و اگر همکاری می کردند، با مشکلات کمتر و درزمان کوتاه تری کارها انجام می شد.

مسئول قرارگاه جهادی شهدای گمنام، با تصریح براینکه بعضی از نهادها و مسئولان مایل به همکاری با جهادگران قرارگاه جهادی شهدای گمنام نبودند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند « شعار اعتدال خوب است، اما نباید با این شعار نیروهای مومن را تخریب کنند».

عابدپور به محدودیت های حمایت ازمناطق محروم اشاره و خاطر نشان کرد: از سوی بسیج سازندگی سپاه و استانداری گیلان هزینه های عمرانی پرداخت شد و ما خواهان حمایت مداوم مسئولان از فعالیت های قرار جهادی شهدای گمنام هستیم.

عملکرد جزیره ای آفت اردوهای جهادی است

یکی از جهادگران دانشجو در گفتگو با خبرنگار بسیج؛ با تاکید بر اینکه اردوی جهادی باید تبدیل به فرهنگ و سبک زندگی  در آحاد مردم شود گفت: وقتی این فرهنگ در یک منطقه پیاده شد مردم متوجه می شوند که می شود با مشارکت در امور، بسیاری از کارها را جلو برد و از سوی دیگر به سبک زندگی مردم تبدیل می شود و حتی میتوان با این روش، فاصله طبقاتی را کم کرد و مردم می توانند مشکلات خود را حل کنند.

این دانشجوی سال آخر رشته مهندسی عمران با تاکید بر اینکه عملکرد جزیره ای آفت اردوهای جهادی است افزود: اگر بسیج بتواند با تشکیل یک قرارگاه و چهارچوب تمام گروه ها را قرار دهد و تمام فعالیت گروه ها در مناطق محروم در آن قرارگاه فعالیت خود را پیاده کند نتیجه مطلوب تری حاصل می شود.

 

ارسال نظرات