مردم روستای سردنگ کمیز نگران خروج نیروهای جهادی از روستا هستند و هر چه به روزهای پایانی ماموریت آنها نزدیک می شویم روستائیان بیشتر نراحت می شوند و دائم پیگیر هستند و می پرسند که نیروها چند روز در منطقه هستند.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۳۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ این مطلب را هاشم رنجبری دهیار روستای سردنگ کمیز شهر رودان اعلام کرد و گفت: از وقتی که حجت الاسلام میکائیل امینی پور از گروه جهادی سفیران امید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور به این روستا آمده تغییرات محسوسی در اخلاق و رفتار مردم روستا بوجود آمده است.

 مردم در طول سال از نعمت وجود روحانی بی بهره بودند آنها در مورد مسائل شرعی سئوالات زیادی دارند و مسائل شرعی و احکامی که حاج آقا امینی پور طرح می کنند موضوعاتی است که مردم به طور روزمره با آن درگیر هستند و علاقه زیادی به دانستن این مسائل دارند.

رنجبری افزود: روستائیان علاقه زیادی به فعال شدن مسجد و برگزاری نماز جماعت و برنامه های فرهنگی و مذهبی دارند. ما فقط در ماه مبارک رمضان روحانی داریم و در طول سال امام جماعت برای برگزاری نماز نداریم در مدتی که روحانی به همراه گروه جهادی به روستا آمده است، هر روز بر جمعیت نمازگزاران مسجد اضافه می شود.

دهیار روستای سردنگ کمیز با اشاره به اینکه در روستا مکانی برای استقرار روحانی وجود ندارد، تاکید کرد: اگر خانه عالم در اینجا ساخته شود ما می توانیم از وجود روحانی به طور ثابت در طول سال بهره مند شویم و حضور دائم روحانی در روستا می تواند در توسعه و گسترش فرهنگ فاطمی و برگزاری مناسبت های مذهبی موثر باشد.

رنجبری نقش گروه های جهادی در فرهنگسازی مردم روستا را بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور دانشجویان، اساتید، معلمان، پزشکان و سایر اقشار گروه های جهادی که حتی برخی از آنان از دل مردم روستا بیرون آمده و با مشکل مردم آشنا هستند نقش مهمی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی مردم روستا بویژه جوانان داشته است و این افراد می توانند در جهت ترویج آموزه های دینی و اخلاقی، احکام و... نقش مهمی ایفا کنند.    

ارسال نظرات