نشر و گسترش فرهنگ بسیجی از برکات اردوهای جهادی است

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه رودان با اشاره به حضور گروه های جهادی در طول دو- سه سال گذشته در این شهرستان، از همکاری جدی سپاه پاسداران با این گروه ها در جهت محرومیت زدایی از منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۸۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مصطفی محمد زاده اظهار داشت: سپاه ناحیه رودان در بحث خدمات رسانی تامین وسایل نقلیه، نیروی انسانی، مالی و ... امکانات مورد نیاز را در اختیار گروه های جهادی و بسیج دانشجویی قرار می دهد که ماموریت ها به نحو احسن اجرا شود.

وی یکی از اقدامات گروه های جهادی در روستاهای دور افتاده را ساخت سرویس های بهداشتی و حمام برای افراد بی بضاعت و سالخورده اعلام کرد و افزود: علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی، برنامه های غنی و پربار فرهنگی نیز در منطقه اجرا می شود که ارتقای سطح آگاهی و نگرش مثبت مردم نسبت به بسیج از برکات این اردوها بوده است.  

محمد زاده اظهار داشت: به گفته مردم، بسیج در هر صحنه ای که وارد شود کار را به خوبی و به درستی انجام می دهد که موجب افتخار و مایه مباهات و بالندگی سازمان بسیج و سپاه پاسداران است.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری کلاس های گلدوزی، خیاطی، اخلاق، احکام، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، نحوه تربیت صحیح فرزندان، تشویق جوانان و نوجوانان به انجام کارهای فرهنگی، قرائت، روخوانی و حفظ قرآن کریم و... از دیگر برنامه های اردوهای جهادی است که در روستاها و مناطق محروم و دور افتاده استان اجرا می شود و تاثیرات بسیار خوبی بر روی قشر جوان استان داشته است.

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه رودان خاطر نشان کرد: از بین حدود یکصد مخاطب، بیش از 30 درصد آنها پس از دریافت آموزش ها، مواردی را که فرا گرفته اند، به عنوان مربی در روستا ها و بخش های دیگر به گروه های هدف آموزش می دهند و این زنجیره هر سال توسعه یافته و گسترش بیشتری پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته، عملیات عمرانی و فرهنگی جهادی توسط گروه های جهادی سایر استان های کشور برگزار می شد که به تبع آن در طول دو – سه سال اخیر کاروان های بسیج دانشجویی، دانش آموزی، طلاب و سایر اقشار بومی منطقه به صورت خودجوش در زمینه های مختلف کار را ادامه دادند.

جهادگران همچنین در طول 10 روز حضور خود در منطقه در محل اجرای پروژه اسکان یافته و پس از پایان ماموریت به شهر یا روستای خود عزیمت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای انحراف   نسل جوان معطوف کرده است، به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی و هجمه فرهنگی دشمن در مقاطع مختلف اشاره و تاکید کرد: علاوه بر نیازهای منطقه در بحث عمرانی، در بحث فرهنگی نیز بر روی نسل جوان سرمایه گذاری و تلاش جدی تری داشته ایم و خوشبختانه در این زمینه پیشرفت های خوبی هم حاصل شده است.

وی با اشاره به استقبال روستائیان از گروه های جهادی، گفت: اهالی روستا ها در بحث اسکان، تامین سخت افزار و سایر نیازهای جهادگران بدون هیچ گونه چشمداشتی نهایت همکاری را دارند.

محمد زاده  تاکید کرد: اگر در اردوهای جهادی کار اصولی و برنامه ریزی بهتری صورت پذیرد و کارها طبق برنامه زمانبندی و تاریخ اعلامی انجام شود، پیشرفت کارها سریع تر خواهد بود و روستائیان با توجه به زمان اعلام شده قبلی در انتظار به سر نمی برند و دید مثبت و بهتری به این تشکیلات خواهند داشت.  

 

ارسال نظرات