خبرهای داغ:
گزارشی از اردوهای جهادی نوروزی در روستاهای قمرود؛
تفریح دانشجویان بسیجی قم با کار برای محرومان روستایی
کد خبر: ۸۵۰۸۷۹۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

خبرگزاری بسیج قم-

اشاره؛

در آغازین روزهای سال جدید، فرصتی دست داد تا به همراه چند تن از عوامل و مسئولان سپاه و بسیج استان ، بازدید و سرکشی از برخی گروه های جهادی فعال در ایام نوروز داشته باشیم که در روستاهای محروم بخش قمرود از روستای میرآباد گرفته تا مُشک آبادی که آخرین روستای قم در کناره دشت کویر است ، مشغول خدمت رسانی و تلاش برای رفع محرومیت زدایی هستند.

در این روزها که عمو نوروز بساط خود را در هر شهر و دیاری انداخته و بدین سان بسیاری از مردم خصوصاً جوانان دانشجو ، تعطیلاتشان را با مسافرت و تفریح و دیدار با اقوام و خویشان می گذرانند، دانشجویان بسیجی عزم خود را جزم کرده و خود را به محروم ترین روستاهای استان رسانده اند تا با اراده و روحیه جهادی به سهم خود غباری از چهره محرومیت زدوده و گل لبخند را بر لبان محرومان_ این ولی نعمتان انقلاب_ بنشانند.

امام جماعتی در نقش کارگر و بنا

در آغاز کار ، سری به روستای میرآباد زدیم که چند تن از طلاب و دانشجویان بسیجی مشغول تعمیر و توسعه حسینیه و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستا بودند.

حجت الاسلام حسین کریمی که با لباس خاکی بسیجی و البته عمامه روحانیت بر سر، مشغول چیدن دیوار است، لحظاتی با ما هم صحبت شد . او از دلیلش برای آمدن به این روستا گفت و گفت: روحانی همان طور که در بالای منبر به هدایت مردم می پردازد، در همه لحظات باید با آن ها باشد به ویژه در زمینه عمران و آبادانی نیز اگر کاری از دستش بربیاید باید انجام دهد و حضور بنده در این جا نیز عمل به همان گفتاری است که ما و امثال ما در بالای منابر می زنیم؛ این که باید برای محرومیت زدایی همه آستین همت را بالا بزنیم.

به عمل کار برآید...

وی همچنین افزود: در آموزه های دینی ما بر این مساله به طور خاص تاکید شده که به غیر از زبانتان و با عملتان مردم را دعوت به اسلام و حق کنید و تلاش در این باره مصداق بارز همین امر است که نباید از آن غفلت کرد. به نظر من یکی از بهترین و ارزشمندترین کارها در نظام جمهوری اسلامی ، همین اردوهای جهادی برای سازندگی مناطق محروم کشور است که باید با قدرت ادامه پیدا کند.

این روحانی جهادگر ادامه داد: نفس حضور روحانیون در این مناطق ارزشمند است و مردم وقتی می بینند که یک روحانی حالا برای کار فرهنگی و تبلیغی یا عمرانی به آن ها سر زده بسیار خوشحال می شوند و در روحیه آن ها تاثیر بسزایی دارد.

حضور روحانیون در مناطق محروم بسیار اثرگذار است

وی که خود سرمربی حلقه های صالحین حوزه های مقاومت 2 و 6 بسیج قم است، اعلام داشت: وقتی ما به بسیجیان خود اعلام می کنیم که باید به محرومان رسیدگی کنند، طبعاً خودمان هم باید به این گفته عمل کنیم؛ بنده خودم بیش از 16 سال است که امام جماعت مسجد هستم اما سعی کرده ام که طوری رفتار کنم که گفتار ما برای مردم باورپذیر و مقبول واقع شود.

جهادی برای کسب رضایت ولی

علی حیدری یکی از دانشجویان بسیجی نیز با اشاره به این که برای اولین بار است که در این حرکت ارزشمند شرکت می کند، بیان داشت: امیدوارم که با این کمترین کاری که انجام می دهیم موجب رضایت خاطر امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خامنه ای شویم و بتوانیم اندکی از بار مشکلات محرومان را کاهش دهیم.

پس از بازدید از طرح های عمرانی و فرهنگی جهادگران بسیجی و البته طی مسیری حدود 20 کیلومتر به روستای مُشک آباد یکی از محروم ترین روستاهای کشور رسیدیم و در همان آغاز، باب سخن را با یکی از اهالی روستا که اتفاقاً خودش رییس شورای اسلامی آن است گشودیم.

اندکی از مصایب روستانشینی در دل کویر

حسن داروغه حسینی ، ضمن اشاره به مهم ترین مشکلات اهالی روستا ابراز داشت: واقعیتش را بخواهم بگویم مردم در این روستا به سختی زندگی می کنند و مهم ترین مشکل آن ها هم بیکاری و کمبود شدید آب است که باعث شده کشاورزی ما که کشت گندم و جو و یونجه است با مشکل اساسی روبرو شود.

وی اضافه کرد: روستای مُشک آباد به صورت ثابت دارای 60 خانوار و به صورت متغیر حدود 100 خانوار است که جمعیتی بیش از 300 نفر دارد و مردم آن نیز جزو محروم ترین روستاییانی هستند که انصافاً در دولت دکتر احمدی نژاد به آن ها توجه شد و شخص رییس جمهور سابق به این جا آمدند.

تشکر از بسیجیان و گله از مسئولان

وی با بیان این که گروه های جهادی بسیج و سپاه، کارهای خوبی در این مناطق انجام داده اند، گفت: البته باید این گونه برنامه ها و طرح ها بهتر و قدرتمندتر ادامه داشته باشد تا از محرومیت ها و مشکلات ساکنان روستا کاسته شود، اما متاسفانه مسئولان استان توجه چندانی به ما ندارند.

محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی؛ هدف گروه های جهادی

در حاشیه این بازدیدها ، چند دقیقه ای با سرهنگ احمد بیطرفان، معاون اجرایی سپاه استان قم هم کلام شدیم.

وی با اشاره به شور و اشتیاق فراوان جوانان و دانشجویان بسیجی برای حضور در اردوهای جهادی اظهار داشت: هدف این اردوها که با همت و اراده صادقانه نسل جوان و متعهد به انقلاب اسلامی صورت می گیرد، محرومیت زدایی، خدمت رسانی به محرومان و نیز تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی درمناطق کمتر برخوردار کشور است.

بیطرفان افزود: در همین ایام نوروز طلاب و دانشجویان بسیجی استان قم چه در داخل استان و چه در استان های کرمان ، فارس و خوزستان اقدام به احداث چندین واحد مسکونی و نیز چند باب مسجد، همچنین امور فرهنگی و ... کرده اند که به لطف الهی همین اقدامات باعث رضایت مندی مردم شده است.

اقدامات جهادگران بسیجی برکات فراوانی داشته است

وی در ادامه با بیان این که حضور و فعالیت این دانشجویان در این گونه برنامه ها در ارتقای بصیرت و روحیه جهادی آن ها بسیار موثر بوده است، گفت: تشکیل بسیج سازندگی در مجموعه سپاه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای حمایت و پشتیبانی از اقدامات خودجوش بسیجیان در عرصه سازندگی بود که الحمدالله برکات و دستاوردهای بسیاری نیز به همراه داشته است.

مجاهدت 5 هزار قمی برای محرومیت زدایی

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) همچنین با اشاره به حضور بیش از 5 هزار نفر از استان قم در اردوهای جهادی در سال گذشته خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم نسبت به خدمت رسانی و محرومیت زدایی اقدام می‌کنند و در اقشار مختلف بسیج این امکان وجود دارد که از طیف‌های مختلف مردم در امر خدمت رسانی به محرومان شرکت کنند.

فعالیت مخلصانه 500 دانشجوی بسیجی در 15 گروه جهادی

محمد عموعبدالهی، مدیر بخش سازندگی بسیج دانشجویی استان قم نیز با اشاره به حضور بیش از 500 دانشجوی بسیجی از قم در اردوهای جهادی نوروز امسال گفت: این تعداد دانشجو از روز دوم لغایت دهم فروردین ماه سال جاری در قالب 15 گروه جهادی به امر خدمت رسانی عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم استان و خارج از استان مشغول هستند.

وی افزود: گرچه عمده فعالیت های بسیج دانشجویی در امر سازندگی و محرومیت زدایی در تابستان و ایام نوروز صورت می گیرد اما همه تلاش خود را انجام می دهیم که از ظرفیت عظیم توان و مهارت دانشجویان بسیجی در همه ایام سال بهره مند شویم.



گزارش از بسیجی اهل قلم از قم؛ سید محمد مهدی موسوی


ارسال نظرات