مراسم تشییع پیکر فخرالملوک مهاجر زنجانی همسر شهید طیب حاج رضایی (حر انقلاب) صبح امروز، سه‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه، در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۲۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تشییع پیکر فخرالملوک مهاجر زنجانی همسر شهید طیب حاج رضایی معروف به حر انقلاب صبح امروز، سه شنبه 18 فروردین ماه، در تهران برگزار شد. پیکر وی از مقابل منزلش واقع در تهرانپارس، پایین‌تر از فلکه اول، خیابان 113، پلاک 50 تشییع و سپس به حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان ری جهت انجام مراسم تشییع دیگری منتقل شد.

بعد از برگزاری مراسم تشییع با حضور خانواده او و عموم مردم تهران، پیکرش برای انجام مراسم تدفین به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتقل و در جوار مزار همسرش به خاک سپرده شد.



فخرالملوک مهاجر زنجانی همسر شهید طیب حاج رضایی(حر انقلاب) پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری سرطان در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

طیب حاج‌رضایی فرزند حسین علی متولد 1280 شمسی در میدان تره‌بار تهران به خرید و فروش میوه اشتغال داشت و از میدان داران مشهور سال‌های 1320 تا 1324 بوده است. وی با وجود اینکه بارها در درگیری‌ها و نزاع‌ها شرکت داشته و به زندان رفته بود اما روزنه‌های نور ایمان و تعالیم آسمانی در وجود او بود که در اثر یک تحول روحی به نهضت اسلامی پیوست و از کسانی شد که در راه امام خمینی(ره) مبارزه کرد و به شهادت رسید.

وی نور امام حسین علیه السّلام را در دل داشت و افتخار او خدمتگزاری در تکیه‌ها و حسینیه‌ها بود و در ایام عاشورای حسینی تکیه عظیمی به راه می‌انداخت و با دعوت از سخنرانان برجسته به سینه زنی و عزاداری برای امام حسین علیه السّلام می‌پرداخت. اوحتی با علماء و روحانیون نیز ارتباط داشته و در گزارشات ساواک آمده است که وی به منزل آیت الله کاشانی رفت و آمد داشته است.

در جریان 15 خرداد 1342 شهید طیب به عنوان یکی از محرکین اصلی شناخته شد و شاه برای تحریف مسیر حرکت مردمی 15 خرداد، از قالب دین و اسلامیت ، بسیار می‌کوشید که نهضت را به صورت یک آشوب هرج و مرج طلبانه، و براساس اغراض و هد‌ف‌های مادی جلوه دهد، به همین منظور طیب را دستگیر و روانه زندان کرد و شرط آزادی او را این موضوع قرارداد که وی اعتراف کند برای ایجاد درگیری و تظاهرات و به وجود آوردن بلوا و کودتا ، از مرجع تقلید امام خمینی(ره) پول دریافت داشته و اقدام به اغتشاش کرده است. اما شهید طیب چنین ننگی را به دامن خود نپسندید و برسردوراهی زندگی و مرگ ، مرگ جوانمردانه و شرافتمندانه را انتخاب کرد و بارها به دوستانش گفته بود حاضر نیستم به خاطر چند صباحی بیشتر زیستن دامان مرجع تقلیدی را لکه دار سازم.

سرانجام شهید طیب حاج رضایی و هم رزم شهیدش حاج اسماعیل رضایی که با وی در میدان میوه تره بار(امین السلطان)همکار بود به اعدام محکوم شدند و حکم صادره در تاریخ 11/8/1342 به مرحله اجرا گذاشته شد. این دو شهید گرانقدر را به شهرری منتقل و شهید طیب در صحن مصلی ضلع شرقی و شهید حاج اسماعیل رضایی را در رواق شهید حاج رضایی به خاک سپردند.
ارسال نظرات