رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است: نمی‌توان از ایران خواست برای امضای توافق هسته‌ای نهایی موجودیت رژیم صهیونیستی را بپذیرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۶۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، "باراک اوباما" -- رئیس‌جمهور آمریکا -- در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) اظهار داشت پذیرش رژیم صهیونیستی از سوی ایران، شرط امضای توافق هسته‌ای نهایی نیست. او مطرح کردن این درخواست را با عبارت "برداشت نادرست" توصیف و اذعان کرد نمی‌توان چنین شرطی را در مذاکرات مرتبط با امضای توافق هسته‌ای نهایی گنجاند.

"اوباما" در این مصاحبه -- که متن بخشی از آن ساعاتی پیش منتشر شده است -- تصریح کرد: "این برداشت که ما دسترسی نداشتن ایران را به سلاح هسته‌ای -- آن هم در قالب توافقی قابل راستی‌آزمایی -- به شناسایی اسرائیل از سوی ایران موکول کنیم، همانند آن است که بگوییم تا زمان تغییر کامل ساختار رژیم ایران توافقی را امضا نخواهیم کرد. و فکر می‌کنم این از اساس، یک برداشت نادرست است."


وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: "مایلم دوباره به این نکته اشاره کنم: می‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد درست به این علت که نمی‌توانیم روی تغییر ماهیت این رژیم حساب کنیم. درست به همین دلیل است که نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای داشته باشند. اگر ایران به سرعت خودش را به کشوری مثل آلمان، سوئد یا فرانسه تبدیل کند، می‌توان با آنها درباره زیرساخت‌های هسته‌ایشان گفت‌وگو‌های دیگری داشت."


"بنیامین نتانیاهو" -- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی -- چند روز پیش از سران گروه 5 + 1 خواسته بود مقامات کشورمان را وادار کنند پیش از امضای توافق هسته‌ای نهایی، موجودیت این رژیم را بپذیرند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات