عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوی اسلامی ایران با توجه به اینکه به عنوان یک قدرت برتر در منطقه محسوب می‎شود باید با اتخاذ یک راهکار ویژه و با همکاری کشورهای منطقه در جهت بهبود اوضاع یمن وارد عمل شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۸۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،آیت‎الله حسن ممدوحی  درباره ادامه حملات تجاوزگرانه نیروهای عربستان به کشور یمن اظهارکرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه عربستان یکی از کشورهای مهم منطقه و جهان اسلام محسوب می‎شود اما اقدام این کشور در حمله به یمن قابل قبول نیست و مجامع بین‎المللی باید به سرعت پیگیر این حادثه باشند.

وی افزود: دولتمردان عربستان در جریان حمله به یمن فریب نقشه کشورهای غربی و رژیم غاصب صهیونیستی را خورده‌اند و در حال حاضر نیز در باتلاقی گرفتار شدند که بیرون آمدن از آن در شرایط فعلی امکانپذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در شرایط فعلی انتظار می‎رود کشورهای منطقه و به خصوص مسلمان هر چه سریعتر در جهت حل بحران یمن وارد عمل شوند و راهکار اساسی را در این زمینه اتخاذ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جمهوی اسلامی ایران و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان با توجه به اینکه به عنوان یک قدرت برتر در منطقه محسوب می‎شوند می‎تواند با اتخاذ یک راهکار ویژه و با همکاری کشورهای منطقه در جهت بهبود اوضاع یمن وارد عمل شوند.

ممدوحی با انتقاد از اینکه استفاده از تجهیزان نظامی راه‌حل بیرون رفت کشور یمن از بحران فعلی نیست تاکید کرد: مقامات عربستانی بهتر است هرچه سریعتر نسبت به خط‌مشی که در یمن به کار گرفته‎اند تجدیدنظر جدی را اعمال کنند در غیراینصورت به طورحتم این کشور جایگاه خود را در منطقه و جهان اسلام برای همیشه از دست خواهد داد.


منبع: خبرگزاری میزان

ارسال نظرات