فولادگر:

ضرورت تشکیل یک اجماع بین‎المللی در محکومیت حمله عربستان به یمن

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطع فعلی و برای حل بحران یمن ایجاد یک اجماع بین‎المللی در محکومیت حمله عربستان به یمن از سوی کشورهای منطقه از جمله ایران ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۸۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،حمیدرضا فولادگر درباره ادامه روند تجاوز عربستان به کشور یمن اظهارکرد: متاسفانه دخالت نظامی عربستان در امور یمن در حالی صورت گرفته است که این کشور دیگر کشورهای منطقه را به دخالت در یمن متهم می‎کند لذا به طورحتم مقامات عربستانی باید جوابگوی اینگونه اقدامات تجاوزگرانه خود باشند.

وی افزود: نقض حقوق عامه مردم یمن و حمله به این کشور بدون داشتن هیچگونه مجوزی از سازمان ملل و شورای امنیت از سوی عربستان به هیچ وجه قابل قبول نیست لذا انتظار است جوامع بین‎المللی هرچه سریعتر نسبت به این اتفاق که آرامش منطقه را دچار مشکل کرده است وارد عمل شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بمباران مناطق مسکونی یمن از سوی نیروهای نظامی عربستان تصریح کرد: اتخاذ یک روش خودخواهانه و بدون درنظر گرفتن مصالح منطقه و کشورهای همسایه از سوی عربستان به طورحتم آینده خوشی را برای این کشور در پی نخواهد داشت.

عضو کمسیون صنابع و معادن با بیان اینکه نمایندگان مجلس از دولت و دستگاه دیپلماسی انتظار بیشتری برای حل مشکل یمن دارند گفت: علی‌رغم اینکه کشور ما خود درگیر مسائلی همچون مذاکرات هسته‎ای است اما دستگاه دیپلماسی کشورمان نباید از مسائل و موضوعات موجود در منطقه غافل شود و برای حل مشکل یمن باید هرچه سریعتر با اتخاذ یک راه‌حل مبتنی بر گفت و گو وارد عمل شود.

فولادگر اظهارکرد: در مقطع فعلی و برای حل بحران یمن ایجاد یک اجماع بین‎المللی در محکومیت حمله عربستان به یمن ضرورت دارد تا زمان اتمام سلطه‎گری عربستان براین کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: مردم یمن در حال حاضر راه خود را پیدا کرده‎اند و می‎خواهند بدور از هرگونه مداخله کشورهای بیگانه کشور خود را اداره کنند لذا ادامه روند تجاوزگری عربستان در یمن تنها سبب خواهد شد تا این کشور در باتلاقی که خود ایجاد کرده گرفتار شود.


منبع: میزان

ارسال نظرات
آخرین اخبار