همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سازمان ثبت احول کشور برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی تسهیلات ویژه‌ای را فراهم کرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۱۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: همواره با درخواست‌های مردمی برای استفاده از نام‌های فاطمه، زهرا و علی مواجهیم، دستورالعملی به ادارات ثبت احوال سراسر کشور ابلاغ شده است که بر این اساس تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی از ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا ولادت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) با رعایت ضوابط قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه تغییر نام برای افراد بالای 15 سال مشروط به ارائه برگه عدم سوءپیشینه است، افزود: افراد از ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) تا ولادت حضرت علی(ع) در صورتی که درخواست خود را ارائه کنند در حداقل زمان و با کمترین تشریفات اداری تغییر نام برای آنها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: والدین در هنگام تولد نوزاد اسامی‌ای انتخاب می‌کنند که در دروه‌های بعدی، والدین یا خود فرد مایل به تغییر آن است و این امر فرایندی دارد که موجب زحمت و مشکلات برای فرد خواهد بود، بنابراین توصیه می‌شود والدین از همان ابتدا توجه کنند که در دوره‌های مختلف زندگی فرد با آن نام مورد خطاب قرار می‌گیرد و نام خوب می‌تواند در رشد شخصیت فرد تأثیرگذار باشد.

ارسال نظرات