روحانیان رکن مهمی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند و می طلبد که در تقویت همدلی بین دولت و ملت فعالانه در صحنه باشند.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۵۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع طلبه های جوان حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک افزود: روحانیان به عنوان گروه نخبه و مرجع باید با تشریح و تبیین خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی روحیه امید را در جامعه بسط دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با هوشمندی و ذکاوت، همدلی و همزبانی بین ملت و دولت را مهمترین نیاز جامعه امروز ایران تشخیص دادند و اینک وظیفه کارشناسان، فرهیختگان فکری، فرهنگی و اجرایی است که با روش های کارآمد به این خواسته جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه اراک گفت: همدلی دولت و ملت عامل تقویت، ایجاد امنیت و آرامش و ارتقای توان در همه بخش های جامعه است و توان کشور را در مسایل توسعه ای و اصلاحی دوچندان می کند.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره گره گشای مشکلات جامعه در شرایط خاص بوده وگقتمان همدلی باید در سایه درک عمیق این شعار دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیان باید با بهره گیری از تعالیم دین مبین اسلام جامعه را به سمت وسوی معنویت هدایت کرده و در راستای تشریح سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران براساس دین پایه گذاری شده و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش بی بدیلی در شکل گیری و صیانت از آن بر عهده دارند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: هم اکنون روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیان و طلاب به عنوان فرماندهان جنگ نرم قرار دارد، و این قشر از جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم به راه رستگاری گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان نقش مهمی در آموزش مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه به عهده دارند چرا که آموزش آن ها بر اساس موازین دین مبین اسلام است.

هم اکنون حدود سه هزار طلبه در 24 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.
ارسال نظرات