کارشناس مسایل استراتژیک گفت: در اسلام، برخلاف روال رایج در دنیا، سیاست برای کسب قدرت نیست و با تحقق شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری می توانیم الگوی سیاست اسلامی را به جهانیان عرضه کنیم.
کد خبر: ۸۵۰۹۰۱۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

 محمدرضا احمدی کارشناس مسایل استراتژیک در گفتگو با خبرگزاری بسیج در تبیین شعار سال 94  سال جاری را دارای حساسیت هایی مانند مذاکرات هسته ای دانست و گفت: اگر دشمنان ما شاهد دوقطبی یا چند قطبی شدن جامعه باشند، با زیاده خواهی مذاکرات را پیچیده می کنند اما اگر انسجام درونی ما را مشاهده کنند دندان طمع آنها کنده می شود.

وی افزود: اگر منتقدین و موافقین مذاکرات، با همدلی و هم زبانی انتقادهای خود را به صورت منصفانه مطرح کنند، تیم مذاکره کننده از انتقادات استقبال می کند و انتقاد و پاسخ به انتقاد موجب تنش و انشقاق در جامعه نمی شود.

این کارشناس مسایل سیاسی به برگزاری انتخابات در پایان سال 94 اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به همدلی و هم زبانی است که می توانیم یک رقابت سیاسی بسیار سالم و نزدیک به الگوی اسلامی سیاست ورزی را در معرض دید جهانیان بگذاریم.

احمدی با بیان اینکه فلسفه سیاسی اسلام با سیاست ورزی های رایج در دنیا مخالف است، گفت: سیاست ورزی رایج در دنیا این است که سعی می کنند قدرت را کسب کنند و حفظ کنند و توسعه دهند و اگر کسی موفق به کسب قدرت نشود صاحبان قدرت را به چالش می کشد در حالی که رقابت های سیاسی در جامعه اسلامی نباید برای کسب قدرت باشد و  ما می توانیم با تحقق همدلی و همزبانی در عرصه سیاسی، الگوی سیاست اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: اگر مسوولین محترم و فعالان سیاسی به همدلی و هم زبانی توجه کنند، ثبات و آرامش سیاسی اجتماعی در جامعه افزایش می یابد و این ثبات در عرصه های امنیتی و اقتصادی آشکار می شود.
ارسال نظرات