فرماندار تهران با بیان اینکه فرهنگ سازی بهترین راهکار مبارزه با اعتیاد است، گفت: جهت پیشگیری از اعتیاد در پایتخت آمادگی 100 درصدی داریم.
کد خبر: ۸۵۰۹۰۵۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ عیسی فرهادی رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را بسیار عالمانه خواند و گفت: اين رويكرد محقق شود نتایج موثر و چشمگیری جهت کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر دارد.

وی با تاکید براینکه باید از همه تریبون‌های کشور جهت مبارزه با مواد مخدر و بلیه شوم و خانمان سوز اعتیاد بهره مند شد، افزود: مساجد و رسانه‌ها می‌توانند بیشترین و موثرترین نقش را در این زمینه ایفا کنند. هیچ کس نباید خانواده و اطرافیانش را مصون از اعتیاد بداند چراکه امروزه این مواد به شکل های مختلف وجود داشته و ارائه می‌شود و با رنگ و لعاب‌های فریبنده افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

معتاد شدن در زمان کنونی ممکن است ناآگانه انجام شود و فرد بدون اینکه اطلاع داشته باشد قرص یا داروی گیاهی را كه از دوستان به وی پیشنهاد شده است مصرف مي‌كند. آنهم دارويي كه حاوي نوعی مخدر يا روان گردانی است و به گفته کارشناسان، عوارض مخرب و جبران ناپذیری به همراه دارد.

فرماندار تهران با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم جهت پیشگیری از اعتیاد گفت: والدین، نوجوانان و جوانان باید دانش به روز در این رابطه داشته باشند تا بتوانند در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر مشارکت کنند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی همیشه با توفیقات بسزایی همراه بوده و تلاش اجتماعی جهت مبارزه با مواد مخدر نیز نتایج مثبت و اثربخشی را به همراه دارد.

فرهادی در ادامه، مبارزه اجتماعی با مواد مخدر را وظیفه همه دستگاه‌ها از جمله فرمانداری عنوان داشت و تصریح کرد: همه مردم و مسئولین باید نسبت به رفع و کاهش این مساله و معضل ملی تلاش کنند چرا که مبارزه با بلیه خانمان سوز اعتیاد اداره ملی و عزمی جهادی طلب می‌کند و خوشبختانه این روحیه در همه مدیران و مسئولین وجود دارد و باید با فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد را مورد توجه قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداری جلسات مختلفی را جهت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد برگزار کرده و این موضوع مدتی است که بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم که با همکاری همه مردم و دستگاه‌ها شاهد موفقیت های بیشتر در این عرصه باشیم.
ارسال نظرات