معاون محتوایی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از تولید نرم افزار اطلس جامع مؤسسات قرآنی کشور برای نخستین بار تا پایان فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۰۹۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸


به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حمید هاشمی، معاون محتوایی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از تولید نرم افزار اطلس جامع مؤسسات قرآنی کشور برای نخستین بار تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: این نرم‌افزار که توسط اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و با هدف در اختیار قرار دادن اطلاعات جامعی از کلیه مؤسسات قرآنی کشور، آدرس دقیق، زمینه فعالیت، نوع کلاس‌های آموزشی، جنسیت و حدود سنی مخاطبین هر موسسه طراحی و تولید شده است، قابلیت شناسایی مکان هر فرد با استفاده از GPS ابزارهای هوشمند و گوشی‌های موبایل را داراست و همچنین نزدیک‌ترین موسسه را با توجه به نوع نیاز مخاطب به فرد معرفی می‌نماید.

وی افزود: برای مثال مخاطبی که در یک نقطه از شهر مشهد در پی موسسه‌ای که برای حفظ 30 جزء قرآن کریم ویژه خردسالان می‌باشد با استفاده از این نرم افزرا می‌تواند نزدیک‌ترین موسسه را دیده و مسیر دسترسی به آن موسسه نیز به طور دقیق به فرد اعلام می‌گردد.

هاشمی با اشاره به دیگر قابلیت‌های این نرم افزار عنوان کرد: این نرم افزار دارای نقشه آنلاینی از کل کشور است که بر اساس نقشه‌های استاندارد محیطی می‌تواند تمامی راه‌های شهر‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها را نمایش دهد.

وی قابلیت استفاده از اطلس جامع مؤسسات قرآنی در حالت آفلاین را از ویژگی‌های این نرم افزار عنوان و اظهار کرد: در این نرم افزار جامع در حالت آفلاین و بدون دسترسی به اینترنت نیز اطلاعات خوبی از هر موسسه یا فیل‌تر کردن اطلاعات بر اساس نوع نیاز مخاطب و آدرس دقیق آن موسسه که متناسب با نیاز فرد تعریف می‌شود، در اختیار وی قرار می‌دهد، همچنین امکان دریافت نقشه آفلاین نیز در این نرم افزار فراهم است.

معاون محتوایی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: از قابلیت‌های دیگر این نرم افزار، امکان ارتباط مؤسسات و کاربران با هم و از طریق این نرم افزار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اطلس جامع قرآنی کشور در دو فاز طراحی و تولید شده است، تصریح کرد: فاز اول این نرم افزار که شامل اطلاعات مؤسسات عضواتحادیه می‌باشد تا پایان فروردین ماه متنشر خواهد شد و در فاز دوم نیز اطلاعات کلیه مؤسسات قرآنی کشور اعم از عضو و غیر عضو در نرم افزار درج می‌گردد.

هاشمی همچنین اظهار کرد: کلیه کاربرانی که دارای ابزارهای هوشمند با سیستم عامل اندروید 2. 2 و نسخه‌های جدید‌تر باشند، امکان بهره برداری از قابلیت‌های این نرم افزار را خواهند داشت.

وی افزود: این نرم افزار از طریق پورتال مدیریت الکترونیک اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نشانی: www. etghan. ir و نیز از طریق بازارهای اندرویدی موجود کشور، به صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

معاون محتوایی اتحادیه در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تولیدات محتوایی قرآنی برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید از اولویت‌های معاونت محتوایی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در سال 94 خواهد بود.

ارسال نظرات