خبرهای داغ:
دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن تشریح کرد؛
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم به تشریح برنامه‌های پیش روی این سازمان در ایام هفته زن پرداخت و گفت: در آغاز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در آستانه گرامیداشت هفته زن، برنامه جشن میلاد کوثر ناحیه امام رضا(ع) با حضور بیش از هزار بانوی بسیجی، رأس ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه در مجتمع نور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۱۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست خبری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم پیش ازامروز به مناسبت بزرگداشت میلاد کوثر و هفته زن در محل سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، لیلا حیدری، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن به تشریح برنامه‌های پیش روی این سازمان در ایام هفته زن پرداخت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن اظهار داشت: با توجه به گرامیداشت ایام باسعادت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، بیش از 10 ویژه برنامه‌ جشن میلاد کوثر از روز جمعه 21 فروردین تا پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج محلات و مساجد استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: در آغاز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در آستانه گرامیداشت هفته زن، برنامه جشن میلاد کوثر ناحیه امام رضا(ع) با حضور بیش از هزار بانوی بسیجی، رأس ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه در مجتمع نور برگزار می‌شود که در این برنامهافزون بر تبیین سیره زندگی حضرت زهرا(س) به ویژه برنامه‌هایی همچون برگزاری نمایشگاه و مسابقات فرهنگی و هنری پرداخته خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: ویژه برنامه‌ای نیز با حضور بیش از 2 هزار نفر از بانوان استان در روز دوشنبه 24 فروردین‌ماه از ساعت 10 تا 12 صبح در مجتمع ورزشی شهید حیدریان برگزار می‌شود که در آنافزون بر نمایش حرکات رزمی و تقدیر از خانواده‌های شهدا، چند غرفه فرهنگی نیز فعالیت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم افزود: این ویژه برنامه با همکاری بسیج ورزشکاران و ناحیه امام حسن(ع) برگزار و به موضوع اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی پرداخته خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن با اشاره به حضور گسترده بسیجیان و عموم مردم در نماز جمعه این هفته، گفت: با هماهنگی بسیج جامعه زنان متن پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ملی هفت هزار شهید زن سراسر کشور در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته تا آن را در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته تبیین کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: چاپ و نشر بیانیه هفته به همت سازمان بسیج جامعه زنان و نیز قرائت بیانیه هفته زن در نماز جمعه و کلیه برنامه‌های جشن میلاد کوثر از فعالیت‌های این سازمان در آستانه هفته زن است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم بیان کرد: هماهنگی با تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم برای دیدار مادران و همسران شهدا در روز پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه از جمله برنامه‌هایی است که در جهت الگوگیری جامعه از سیره شهدا و نیز ترویج فرهنگ شهادت در ایام هفته زن انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در طول هفته زن و در دیدار با تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از مادران و همسران شهدا تجلیل خواهد شد، گفت: گلباران مزار 129 زن شهیده استان قم در ابتدا و پایان هفته زن از سوی پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و سرکشی از خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای زن از سوی رده‌های بسیجی از جمله برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در هفته زن است.

حیدری تأکید کرد: خدمات مشاوره خانواده و مشاوره تحصیلی و نیز ویزیت رایگان در مناطق محروم از سوی پزشکان بسیجی از جمله برنامه‌های هفته زن است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مسابقات ورزشی و تجلیل از قهرمانان ورزشی استان از جمله برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) است که در طول هفته زن برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم افزود: در تداوم مراسمات و جشن‌ها، نشست‌های فرهنگی با محوریت سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و با موضوعات گوناگون از جمله موضوع «افزایش جمعیت» برای عموم بانوان در سطح پایگاه‌های بسیج خواهران استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مسابقه‌ای با عنوان «زندگی به سبک فاطمه(س)» در ایام هفته زن برگزار می‌شود که افراد علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند به پایگاه اینترنتی طنین یاس مراجعه کنند.

حیدری گفت: ویژه برنامه تلویزیونی راه آرامش با موضوع «زندگی به سبک فاطمه(س)»از سویسازمان بسیج جامعه زنان تدارک یافته و از 22 فروردین تا 25 فروردین‌ماه در شبکه 2 سیما پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح بسیج دانشجویی نیز ویژه برنامه‌هایی در سطح دانشگاه پردیس قم پیش بینی شده که از جمله آن می‌توان به یادواره زنان شهیده و برنامه تجلیل از مادران شهدا اشاره کرد که در روز پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه در دانشگاه پردیس قم برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم ابراز کرد: دعوت از سخنرانانی همچون آیت‌الله اراکی، حجت‌الاسلام والمسلمینقرائتی و رحیم پور ازغدی برای ایراد سخن و تبیین مقام قدسی حضرت زهرا(س) در سطح برنامه‌های بسیج دانشجویی از جمله برنامه‌های هفته زن است که در این سخنرانی‌ها دختر رسول خدا(س) را به عنوان محور وحدت معرفی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصیبا موضوعمبانی فمینیسم که از مباحث بسیار مهم است و نیز جریان شناسی فمینیسم در ایران در حوزه زنان و آشنایی با کمیسیون مقام زن و جریان شناسی حضور ایران در اجلاس کمیسیون مقام زن از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته زن به صورت تخصصی به آن پرداخته خواهد شد.

حیدری اظهار داشت: با توجه به معرفی شهیده محوری سال، شهید طیبه واعظی که از شهدای بنام است، زندگی این شهیده در تمام برنامه‌های پیش بینی شده در اختیار خواهران قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن در پایان گفت: همچنین با توجه به تقارن ولادت با سعادت امام خمینی(ره) همراه با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقه‌ای با محوریت وصیت نامه سیاسی و عبادی امام خمینی(ره) در رده‌های بسیج خواهران برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها