در ایام گرامی داشت مقام زن و روز مادر بسیج جامعه زنان مازندران برگزار میکند
عاطفی از اجرای برنامه های شاخص در سطح حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج شهر و روستای مازندران درهفته گرامی داشت مقام زن خبرداد و گفت: قرار است در بیش از55 حوزه مقاومت بسیج استان که 22شهرستان را در بر می گیرد قریب به 15 برنامه شاخص اجرایی شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۲۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵



خبرگزاری بسیج مازندان، در آستانه فرخنده زاد روز میلاد بهانه هستی ، کوثر قرآن، سید النساء العالمین، حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت  روزمقام زن و مادر، فاطمه عاطفی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران در گفتگوی اختصاصی زن امروز را معلم ثانی دانست که خطوط ستم ها را در هم شکسته و ستم مدرن را رسوا نموده است.

فاطمه عاطفی  ادامه داد: هزاران زن كربلايي نشان داده اند كه حق كرامت الهي زن ، بالاترين حقوق زن است كه در جهان به اصطلاح مدرن هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن رسیده است

وی  گشوده شدن افقی شگرف  به روی زن مسلمان را پس از قرنها  فاصله از عرفان فاطمی که از نا گشوده ترین رمز و راز بشری است، راه رهایی زن از اسارت نوین خواند و  گفت: طلوع خورشيد فاطمي گشوده شدن درخشنده ترين و تابناك ترين افق معرفتي به روي بشر در همه ي اعصار است که الگوي زهرايي در پرتو  همان فرهنگ علوي و ولایی، راه روشن هدايت و به ظهور رسيدن اتمٌ كمال در سير الي الله را رقم زد.

مسئول بسیج جامعه  زنان سپاه کربلا اظهار داشت: از اين رو بسيج جامعه زنان كه نقش پرچمداري زنان در انقلاب اسلامي را به عهده داشته با اعتقاد به نقش تعيين كننده  ي زنان در سرنوشت جامعه به عنوان گسترده ترين تشكل مردمي زنان كه رسالت اصلي خود را پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در حوزه هاي مختلف خصوصاً در موضوع زنان و خانواده مي داند ، با استناد به فرمايشات معظم له ضمن بزرگداشت سالروز ولادت حضرت صديقه طاهره(سلام ا...عليها)؛ محورهايی را جهت توجه و بررسي مطرح مي نمايد.

بسیجی فعال جامعه زنان مازندران بیان کرد: مساله"زن و خانواده" به تعبير مقام معظم رهبري از مسائل راهبردي ، مهم وبسيار تعيين كننده ، در راستا و نيل  برنامه هر جامعه به سوي اهداف و آرمان هاي متعالي است که پيش شرط حل مشكلات جامعه و لازمه پيشرفت كشور است در همين رابطه طبيعي است  دشمن بيشترين سرمايه گذاري را براي جدا نمودن زنان از بستر خانواده و مشغول نمودن آن فعاليت هاي كم اثر و خانواده سوز انجام دهد.

این مسئول ادامه داد:  اما زن مسلمان ايراني در پرتو تعاليم فاطمي عرصه مسئوليت ،تكامل ،سعادت و جهاد خود را مي شناسد ، مي داند كه دختر بودن ، همسر بودن ، چه تكليفي و تعاريفي برايش ايجاد مي كند و در هر كدام از اين عرصه ها چگونه بايد ظاهر شود.

وی تاخت و تاز و تهاجم بي محابا به باورهاي ديني و اسلامي غرب با ابزار تظاهر، تبلیغ و رسانه  را از موضوعات قابل تامل در استان علوی مازندران دانست و یادآور شد: اهميت عفاف و حجاب در نظام مقدس جمهوري تا بدان حد است كه در افكار عمومي جهان به عنوان نهاد پايبندي يا عدم پايبندي مردم به هويت ديني و به عنوان تاج بندگي به حساب مي آيد لذا در قبال موضوعي كه در صدر برنامه دشمن قرار دارد نمي توان و نبايد بي تفاوت بود و آن را در حد يك معضل اجتماعي پيش افتاده محسوب كرد.

عاطفی گفت: زنان مسلمان اين خطه به عنوان سنگربانان ارزش هاي اسلامي همچون دژ محكم در برابر هجمه عظيم فرهنگ هاي متفاوت الگو گرفته از غرب كه با حضور مسافران روبرو مي باشند از اصليت خود پاسداري نمايند.

 

وی عمل به دستورات متعالي و انسان ساز اسلام با الگو قرار دادن سیره  حضرت زهراي مرضيه سلام الله عليها را بهترين نسخه تحقق حقوق و مايه آرامش و تعالي حقيقي برشمرد و اذعان داشت: نهادهاي بین المللی باصطلاح حقوقی زنان و حقوق بشري اگر خيري داشتند آنگاه كه زنان بي دفاع و مظلوم غزه ، عراق، بحرین، یمن و ... مورد ظلم  دشمنان بشریت و اسرائيليان غاصب و جنايتكار قرار داشتند فريادشان را مي شنيدند.

 مسئول بسیج جامعه زنان مازندران با محور قرار دادن منویات مقام عظمای ولایت بیان کرد: شايسته است مسئولان دولت محترم در سال دولت و ملت، همدلي و همزباني كه شرايط كشور نيازمند مقاومتي جهادگونه در عرصه اقتصادي است تلاش هاي خويش را معطوف به استحكام دروني نظام داشته و عزتمندانه الگوي فاطمي را محور عملكرد خويش در راستاي اعتلاي ايمان ،حريت ، عظمت و پيشرفت ايران سرافراز در برابر دشمن مشترك آمريكايي و صهيونيستي قرارداده و به جاي نسخه هاي استعماري و غريبه به درمان هاي وطني و بومي در خصوص رفع نگراني هاي بانوان ايراني بينديشند كه مشكل بانوان ما اشتغال جوانانشان است.

 وی گفت: اصلاح ساختارهاي پيچيده و فرسايشي اداري و عمل به منويات رهبري و افزايش سطح بهداشت ، ارتقاي وضعيت اقتصادی و رفاهی، رسیدگی به وضعیت  مدارس و ... مشکلات جامعه است نه  وقت کشی و پرسه زدن در موضوع  القایی برابري جنسيتي  و ناله هاي دروغین حقوق بشري.

عاطفی از اجرای  برنامه های شاخص در سطح حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج شهر و روستای مازندران درهفته گرامی داشت مقام زن خبرداد و گفت:  قرار است در بیش از55 حوزه مقاومت بسیج  استان که 22شهرستان را در بر می گیرد قریب به 15 برنامه شاخص اجرایی شود.

مسئول بسیج جامعه زنان مازندران با اشاره به 21 فروردین،  زاد روز فرخنده دخت نبی اسلام(ص) و همسر و مادر ائمه هدی(ع)  به عنوان آغازین روز گرامی داشت هفته مقام زن و مادر یادآور شد: برگزاری همایشهای تخصصی، زندگی سعادتمند در پرتو سبک زندگی فاطمی با حضور خواهران فرهیخته اقشار ادارات مازندران،  همایش زن سیره فاطمی، همایش موفقیت زن در اقتصاد مقاومتی، جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و تبیین نقش زن،  نشست های خواهران  بسیجی و پایور، برنامه جشن میلاد به همراه جنگ ورزشی در سطح پارکهای شهرهای مازندران با حضور خانواده ها از برنامه این هفته قلمداد می شود.

  فاطمه عاطفی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، جشنواره غذاهای بومی محلی با عنوان «دست پخت مادر من»، مسابقه ورزشی متناسب با  آیین محل های هر حوزه ، دایر شدن بازارچه اقتصاد مقاومتی، دیدار خواهران با علما و ائمه جمعه وجماعات، تجلیل از بانوان نمونه استان در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ورزشی، تجدید میثاق با شهدای زن اعم از شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، سرکشی از زنان سالمند و پیاده روی خانوادگی جهت ترویج ورزش همگانی همراه با تحکیم بنیان خانواده در قالب رهروان فاطمی حافظان حجاب و عفاف، از جمله برنامه های دیگر هفته مبارک زن و مادر بشمار می رود.

بسیجی فعال جامعه زنان  با اعلام اینکه استان 29 شهیده را در افتخارات خود گنجانده گفت:  امسال شهیده «حدیقه معتمدی» به عنوان شهیده شاخص سال مازندران معرفی شده که در کنار شهید شاخص سال کشور شهید «طیبه واعظی » سند ی بر نقش ماندگار و اثر گذار زنان در جامعه اسلامی ایران  هستند که همچون ستاره می درخشند و خود نمایی می کنند.

عاطفی  همچنین به نقش اثر گذار زنان در عرصه علمی ، اجتماعی و ورزشی در مازندران اشاره کرد و افزود: وجود زنان در این عرصه موید حضور و نقش  آنان در جامعه اسلامی است که به عنوان نمونه از 17 خواهر اثر گذار مازنی  و موفق که دارای افتخارات  علمی، ورزشی و ...  در سطح شهرستان، استان، کشور و بین الملل هستند در ایام ویژه مورد تقدیر قرار می گیرند.

 وی همچنین به بیان  روز شمار هفته زن  در سال 94پرداخت ؛

جمعه 21/1/ زن  سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی اسلامی

شنبه22/1/ زن کرامت انسانی و حقوق شهروندی

یکشنبه23/1/ زن سرمایه اجتماعی، مدیریت و مشارکت

دوشنبه24/1/ زن اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی

سه شنبه25/1/ زن، سلامت،شادابی و امید

چهارشنبه26/1/ زن خانواده سالم، جامعه سالم

پنج شنبه27/1/ زن محیط زیست، توسعه پایدار

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها