نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توافق لوزان یک درصد از تحریم ها برداشته نشده است، گفت: این در حالی است که ما 95 درصد از دستاوردهای هسته ای ایران را واگذار کرده ایم.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۹۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان شامگاه چهارشنبه(19 فروردین) در همایش «دستاوردهای ژنو 2 تا لوزان 2» در مسجد ولی‌عصر (عج) بالامحله فومن اظهار کرد: با توافق هسته‌ای لوزان یک درصد از تحریم ها برداشته نشده است درصورتی که در این توافق 95 درصد از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان را واگذار کردیم.

وی با بیان اینکه فردو در دولت قبل مرکز غنی سازی بود و این امر در مذاکره ژنو ثبت شد، افزود: متاسفانه در توافق لوزان گفته شد که فردو اصلا نباید مرکز غنی‌سازی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت هسته‌ای ایران بسیار نگران کننده است، گفت: باید واقعیت به مردم گفته شود که در برابر این همه امتیازاتی که داده شده چه میزان از تحریم‌ها برداشته میشود.

حجت‌الاسلام نبویان با اشاره به اینکه در کشورمان ایران باید همه ملت تابع مقام معظم رهبری باشیم، تصریح کرد: موضوع هسته ای یک مسئله ملی است که باید منافع ملی در آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تجربه تلخ اعتماد به دشمنان جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته ای به موضوع توافق ژنو پرداخت و خاطرنشان کرد: در بیانیه توافق ژنو در آبان 92 پنج بخش تصویب شد که بایدبه دور از هیاهوی سیاسی مورد بررسی قرار بگیرد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین چیزی که در این بیانیه مهم بود مذاکره با آمریکا است که در این راستا اکثر مذاکران با جان کری انجام می گردد.

حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه طبق بیانیه ژنو، هرگونه فعالیت هسته‌ای در کشور ما باید با توافق آمریکا صورت بگیرد، افزود: در توافقنامه لوزان امضا شده که مواد غنی‌شده تبدیل به اکسید شود و هیچ مرکز جدید غنی‌سازی نیز نباید ایجاد شود.

وی یادآور شد: طبق این توافقنامه کل مواد ۲۰درصد باید نابود شود و هیچ پیشرفتی در تأسیسات نطنز انجام نشود و هیچ سانتریفیوژ جدیدی نیز نباید در نطنز نصب شود و این تازه تا سه آذر است و ما در حال حاضر دوباره تعهد جدید داده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نطنز دو سالن «A و  است، تصریح کرد: در دولت سابق تحقیق و توسعه در بحث هسته ای با دقت انجام می شد در حالی که طبق توافق لوزان هیچ سانتریفیوژ جدیدی در نطنز نصب نمی‌شود.

نبویان خاطرنشان کرد: در این ۲۸ تعهدی که ایران در این توافقنامه داده برای صنعت هسته‌ای ما دیگر چه چیزی مانده است، نطنز را که تعهد کردند تقریباً خاموش بماند، فردو که قرار است چهار چهارم آن از کار بیفتد و خرج روی دست ملت می‌گذارد، اراک که کل آن اینگونه شد و آب سنگین، حق تولید سانتریفیوژ و ucf اصفهان و همه را دادند، آیا مگر صنعت هسته‌ای دیگر غیر از اینهاست؟

وی با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه یافته در صدد استفاده از انرژی رآکتور هسته ای هستند، اظهار کرد: آمریکا دارای 103 رآکتور هسته‌ای،انگلیس 19 رآکتور هسته‌ای، فرانسه 53 رآکتور و ‌ژاپن 50 رآکتور است و ایران تنها یک رآکتور دارد.

ارسال نظرات