به همت بهداری و مرکز فرهنگی خانواده سپاه امام رضا(ع)؛
همایش بزرگ هفته بهداشت و سلامت با حضور سردار احمدی، فرمانده سپاه استان و نیز جمعی از پایوران سپاه امام رضا(ع) و نواحی مستقر در مشهد و خانواده های آنان در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۳۹۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر محسن نعمتی ، متخصص تغذیه در این همایش که امروز در محل مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد در خصوص علل فشار خون به سخنرانی پرداخت.

وی عواملی چون کشیدن سیگار، دیابت، چاقی و کلسترول بالا را از عوامل عمده فشار خون برشمرد و افزود: فشار خون قاتل خاموش محسوب می شود چرا که افرادیکه فشار خون بالا دارند خطر سکته قلبی بیشتر متوجه آنان می شود.

وی بیان داشت: علت اول مرگ در جهان و ایران سکته قلبی است.

نعمتی در خصوص نکات مهم تغذیه ای جهت پیشگیری از فشار خون بالا گفت: مصرف فراوان میوه و سبزی و به حداقل رساندن مصرف نمک سبب پیشگیری از فشار خون بالا می شود و از طرفی سبزی و میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان از بروز سرطان نیز جلوگیری می کند و همچنین مانع بروز بیماری هایی چون یبوست، بواسیر و فتق می شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: نمک باعث حفظ خون در داخل رگ ها می شود ولی مصرف زیاد ان باعث افزایش آب در رگ ها و کاهش فضای آن می شود بنابراین فشار خون بالا می رود و در نتیجه سکته مغزی را سبب می شود.

وی ابراز داشت: نیاز ما به نمک حدود 8/5 است ولی متاسفانه میانگین مصرف نمک در کشور ما به 12 درصد رسیده است.

نعمتی ، وعده های غذایی نامنظم را سبب اضافه وزن و چاقی و در نتیجه فشار خون دانست.

در ادامه مراسم مهندس رعنایی، کارشناس ارشد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در خصوص راه های نگهداری مواد غذایی گفت: فریز کردن مواد غذایی بصورت خام بهترین روش نگهداری آن است چرا که میکروب هایی که در محیط سرد رشد می کنند با پختن غذا از بین می روند.

وی افزود: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلی استیرنی شفاف نیز برای نگهداری مواد غذایی ولرم و داغ بسیار مضر است و از این ظروف برای نگهداشتن مواد غذایی سرد باید استفاده شود و بهترین ظروف یکبار مصرف ظروف گیاهی و با رنگ طبیعی است.

گفتنی است در پایان این مراسم از همسران پایور که در عرصه فرهنگی و نیز حفظ و تفسیر قرآن فعال هستند تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها