رضایت مخاطبان رسانه‌ملی از نحوه اطلاع‌رسانی مذاکرات هسته‌ای

از بررسی مجموع تماس‌های مخاطبان در زمینه مذاکرات هسته‌ای بیش از ۷۰ درصد از تماس گیرندگان، از پوشش خبری- تحلیلی رسانه ملی درباره این بیانیه قدردانی کردند.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۹۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،رویکردهای جدید خبری رسانه ملی در اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع اخبار مذاکرات هسته‌ای و تحلیل‌ آن‌ها برای درک بیشتر مخاطب موجب رضایتمندی مخاطبان رسانه ملی شده‌است.

یکی از رویدادهای مهمی که در روزهای اخیر بخش‌های مختلف خبری و شبکه خبر رسانه ملی به نحوی متفاوت از گذشته آن را پوشش داده است، رویداد مذاکرات سوئیس است که با اظهار نظرهای کار‌شناسان و صاحبنظران عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای همراه بوده است.

با وجود آنکه رسانه‌های گروه‌های مختلف در ارزیابی پوشش خبری رسانه ملی در این زمینه نظرهای مختلفی ارائه کرده‌اند مردم و درواقع مخاطبان اصلی صداوسیما از رویکرد جدید صداوسیما در ارائه اخبار و تحلیل‌های کار‌شناسان دراین زمینه و پخش مناظره‌های صاحبنظران موافق و مخالف ابراز رضایت کرده و در تماس‌های مکرر با روابط عمومی رسانه ملی خواستار ادامه این روند شده‌اند.

 از بررسی مجموع تماس‌های مخاطبان در زمینه مذاکرات هسته‌ای بیش از 70 درصد از تماس گیرندگان، از پوشش خبری- تحلیلی رسانه درباره بیانیه قدردانی کرده و بر این باور بوده‌اند که رسانه به وظیفه خود در این زمینه بخوبی عمل کرده است. درصدی از تماس‌ها نیز به درخواست‌های برخی از مخاطبان درباره بررسی بیشتر این رویداد اختصاص داشته است.

پوشش زنده مذاکرات پخش زنده سخنرانی دکتر روحانی از شبکه خبر، قدردانی از گفت‌وگوی موشکافانه بخش گفت‌وگوی خبری شبکه دو با دکترعراقچی، تبریک به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، تشکر از خبرنگاران صداوسیما برای پوشش خبری مذاکرات در لوزان، قدردانی از ارائه بحث‌های کار‌شناسی در این زمینه و پخش زنده بخش‌هایی از سخنرانی اوباما در خصوص مذاکرات، از موضوعات تماس‌های مردم برای تشکر از صداوسیما در پوشش خبری این رویداد مهم خبری بوده‌ است.

درخواست برای اطلاع‌رسانی بیشتر از تفاهم هسته‌ای لوزان با حضورکار‌شناسان آگاه، انعکاس شفاف‌تر متن بیانیه و آگاهی بخشی از جزئیات مفاد آن، اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه برداشتن تحریم‌ها و زمانبدی دقیق آن و قرائت کامل متن بیانیه، پخش مجدد گفت‌وگوی کامران نجف‌زاده با دکتر عراقچی درخصوص تفاهم هسته‌ای، دعوت از مسئولان، استادان و کار‌شناسان برجسته برای شفاف کردن مفاد بیانیه از مهم‌ترین درخواست‌های مخاطبان در این زمینه بوده است.

ارسال نظرات