خبرهای داغ:
گزارش بسیج از دیدارهای حجت‌الاسلام سعیدی با سه مرجع تقلید

مراجع تقلید بر حفظ وحدت دنیای اسلام در مقابله با جریان تکفیر تاکید کردند

سه تن از مراجع عظام تقلید در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر حفظ وحدت دنیای اسلام در مقابله با جریان تکفیر تاکید کردند.
کد خبر: ۸۵۰۹۵۲۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سفر به شهر قم با آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه و همچنین شرایط کشور پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی طی سخنانی با اشاره به برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری‌ گفت: از شما بابت برگزاری چنین کنگره‌ای قدردانی می‌کنم زیرا اثربخشی بسیار زیادی داشت.

وی گفت: امروز دنیا و به‌ویژه استعمارگران در تلاش هستند تا نام اسلام و شیعه را خراب کنند و به همین منظور دست به هر کاری می‌زنند که باید مراقب باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: همین جریان داعش نمونه‌ای از اسلام هراسی است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند جریان اسلام گسترش یابد.

سعیدی افزود: از سوی دیگر آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا جنگ درون تمدنی را گسترش دهند و مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه گفت: همه تلاش ما بر این است که با بهره‌گیری از نیروهای روحانیت تضمینی برای حفظ سلامت کار ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حدود 2 هزار روحانی در سپاه فعالیت می‌کنند و 120 هزار طلبه بسیجی نیز داریم که در گسترش معارف اسلامی در جامعه تلاش می‌کنند.

سعیدی از امضاء تفاهم‌نامه با مدیر حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تعامل و خدمات‌رسانی است و در تلاش هستیم تا در مدارس علمیه روحیه بسیجی را گسترش دهیم.

وی گفت: امروز بیش از 20 میلیون بسیجی در کشور وجود دارد که یکی از برنامه‌های آنها برگزاری حلقه‌های صالحین است که در این زمینه از نیروهای ارزشی و طلاب و فضلای حوزه علمیه استفاده شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: تلاش حلقه صالحین این است که اجازه ندهیم دشمن در جبهه فرهنگی ضربه بزند و در همین زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی تنها کشوری است که مقتدرانه در برابر کفر و اسلام تکفیری ایستادگی کرده و در گسترش اسلام ناب محمدی تلاش می‌کند.

نامه رئیس دانشگاه الازهر به آیت‌الله مکارم‌شیرازی

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی هم در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: بعد از برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری در قم، دانشگاه الازهر مصر نیز کنگره‌ای برگزار کرد که در آن احمدالاطیب رئیس دانشگاه الازهر نیز سخنرانی کرد.

وی بیان کرد: بنده سخنرانی ایشان را گوش کردم و بسیار خوب و علیه تکفیری سخنرانی کرده بود که پس از آن نامه‌ای به ایشان نوشته و بیان کردم که باید با هم همکاری کرده تا تکفیری‌گری را از بین ببریم.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بعد از مدتی وی جواب نامه را داد و در آن نامه ابتدا بابت تاخیر در پاسخ عذرخواهی کرد و گفته بود که ما درگیری‌هایی در کشور داریم و به همین دلیل تاخیر افتاد و از سوی دیگر نیز تاکید کرده بود که ما آمادگی داریم در این عرصه با شما نهایت همکاری را داشته باشیم و باید دست به دست هم دهیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: این رابطه و نوشتن نامه می‌تواند نقش موثری داشته باشد و باید ارتباط خود را با الازهر ادامه دهیم.

وی بیان کرد: این کنگره برای ما نیرو و فرصتی بود که توانستیم ارتباط خود را با مفتیان دیگر کشورها گسترش دهیم و همین که از 80 کشور دنیا در این کنگره شرکت کردند یعنی ما را قبول داشته و شیعه‌ستیزی آنها از بین رفت.

این مرجع تقلید ادامه داد: تصمیم گرفتیم تا دبیرخانه دائمی کنگره نیز تشکیل شود و به همین منظور تیمی را تشکیل داده و اقداماتی را مدنظر خواهیم داشت.

پرچم‌های یا حسین(ع) و یا زهرا(ع) حافظ کشور است

آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار اعضای شورای مرکزی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر سپاه همواره خود را فرزند معنوی و دینی روحانیت و اسلام بداند هم خود را حفظ خواهد کرد و هم محافظ اسلام خواهد بود. این اصلی است که باید همواره در سپاه بر آن تاکید شود.

وی با اشاره به شمار زیاد شهدای روحانیت در طول دوران دفاع مقدس تاکید کرد: حفظ دین همواره موجب حفظ کشور و نظام خواهد بود چنانکه در طول دوران دفاع مقدس پرچم‌های یا حسین (ع) و یا زهرا (س)، پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گزارشی از همکاری‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران به محضر این مرجع تقلید ارائه کرد.

در برابر جریان فرودگاه جده نباید سکوت کرد

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به درگیری‌ها در یمن گفت: تمام این درگیری‌ها در راستای اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است و اسم‌های آنها را تغییر می‌دهند.

وی گفت: داعش، بوکوحرام و.... را ایجاد می‌کنند اما موضوع اصلی این است که با سرمایه‌گذاری برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌کوشند تا شیعه‌هراسی ایجاد کنند.

این مرجع تقلید گفت: وقتی آنها مشاهده می‌کنند که شیعه در حال پیشرفت است احساس خطر می‌کنند و می‌کوشند تا از هر طریق ممکن ضربه زده تا به اهداف خود برسند.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: دشمن نمی‌خواهد که بیداری اسلامی در دنیا رواج یابد و به همین دلیل تلاش می‌کند جلوی این بیداری را بگیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع جریان فرودگاه جده عربستان گفت: در این خصوص نباید سکوت کرد و باید کارها را دنبال کرد و اجازه نداد که این مسائل تکرار شود


گزارش ازعلیرضا وفافر




ارسال نظرات