اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان زمینه تحقق همدلی را فراهم می‌کند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان زمینه تحقق همدلی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۳۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ علی طاهری در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال 94، اظهار داشت: به طور قطع یکی از نکاتی که در نامگذاری سال‌ها مدنظرمقام معظم رهبری بوده است جهت‌دهی به رفتار مردم و مسئولان برای طول یکسال است که بنا بر ضرورت‌هایی که احساس می‌شود و ایشان به عنوان تیزبین‌ترین چشم ناظر بر اوضاع کشور شعار را انتخاب می‌کنند تا رفتارها متناسب با آن جهت‌دهی شود.

وی ادامه داد: در شرایط سال 94 و ضرورت‌هایی که موجب می‌شود جایگاه و عزت کشور ارتقا پیدا کند و دشمنی شبانه‌روزی که همچنان با کشور ما در جریان است می‌طلبید که این نامگذاری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در محتوای پیام نوروزی رهبر انقلاب بحث دولت، ملت و مسئولان و این ویژگی که مسئولان از جنس مردم هستند مستتر است اما یادآوری این مطلب توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد، از سوی دیگر مردم نیز که مسئولان را خود انتخاب می‌کنند انتظار اعتماد متقابل دارند که این موضوع زمینه همدلی و همزبانی میان ملت و دولت را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه دولت باید  با بازکردن در اتاق‌ها به روی مردم و حضور بیشتر در میان مردم اطلاع دقیقتری از مشکلات مردم پیدا کند و به متن مشکلات برود، می‌دانیم که با توجه به مشکلات کشور نمی‌توان انتظار داشت که یک دولت در طول یکسال همه مشکلات را حل کند اما با پرهیز از امور حاشیه‌ای حداقل می‌توان بخشی از آن را حل کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند مسئولان کوتاهی نمی‌کنند و بخشی از مشکلات را رفع کرده‌اند رضایت نسبی مردمی حاصل می‌شود که پشتوانه‌ای برای مسئولان نظام است و زمینه تحقق شعار همدلی و همزبانی است در صورتیکه اگر ارتباط موثر نباشد و اقدامات حاشیه‌ای باعث نادیده گرفتن  خدمات شود، پشتوانه ضعیف می‌شود.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها در این امر وظیفه بینابینی دارند و می‌توانند درجهت بیان مشکلات مردم و تشخیص اولویت‌ها از یکسو و بازگو کردن خدمات مسئولان از سوی دیگر در جهت تحقق شعار سال حرکت کنند.


ارسال نظرات