خبرهای داغ:
برای رسیدن به همدلی و هم‌زبانی و درک معنی آن باید مادر را الگوی خویش قرار داده و از رهنمودهای او استفاده کنیم چراکه مادر به عنوان یک کارگزار برای فرزند است.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۶۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ایثار در همدلی و هم‌زبانی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و با حضور مادران و همسران شهدا و ایثارگران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) به مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: حضور در جمع مادران شهدا به مناسبت سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه مرضیه(س) موجب افتخار است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ایران به لحاظ جهانی در اوج عزت و اقتدار است، بیان کرد: منشأ اقتدار کشور وابسته به خون شهدا بوده و عزیز بودن کشور در برکت وجود مقدس مادران شهدا معنی می‌شود.

وی گفت: در دنیای غبارآلود و ظلم و ستم امروزی، خداوند وجود شما را عزیز و گرامی کرده و این در حالی است که شما به حضرت زهرا(س) اقتدا می‌کنید و شاگردان و جویندگان راه آن حضرت هستید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه بسیار والای مادران شهدا در حوزه ایثارگری بیان کرد: مادران و همسران شهدا در طول زندگی خود دو ایثار و فداکاری بسیار بزرگی انجام داده‌اند، نخستین ایثار آن‌ها این است که فرزند خود را تقدیم میهن خود کردند و دومین ایثارگری مربوط می‌شود به حمایت مادران از پدران شهدا چراکه آن‌ها با وجود مشکلات و غم و اندوهی که دارند همواره نگران همسران خود هستند و برای حفظ روحیه آن‌ها تلاش‌های فراوانی می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه ایران در اوج عزت و اقتدار جهانی است، تأکید کرد: منشأ اقتدار کشور وابسته به خون شهدا است.

این مسئول با اشاره به مقام دلسوزی و همدلی مادر اظهار کرد: برای رسیدن به همدلی و هم‌زبانی و درک معنی آن باید مادر را الگوی خویش قرار داده و از رهنمودهای او استفاده کنیم چراکه مادر به عنوان یک کارگزار برای فرزند است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مادر یکی از بهترین کارگزارانی است که بسیار مسئولیت و وظیفه سختی را برعهده دارد و خداوند متعال به عنوان کارفرما احترام و توجه اعضای خانواده را به این شخص شایسته و لازم می‌داند.وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت بیان کرد: مهمترین دلیل عدم همدلی در بین قشرهای مختلف جامعه اعم از خانواده، شهر، کشور، مسئولان و مردم و حتی فروشنده و مشتری در خودخواهی، خودبینی و مقدم دانستن خویش بر دیگران معنی می‌شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریشه بسیاری از جدایی‌ها و ارتباط‌های بین همسران، مادران، فرزندان و قشرهای دیگر در همین خودخواهی‌ها و منافع فردی است که باید این عادت‌های غلط را اصلاح کرد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه عالی‌ترین سطح هم‌دلی در مقدم دانستن دیگران برخود تعریف می‌شود، عنوان کرد: مادران شهیدان نمونه‌های بارز هم‌دلی و ایثار هستند؛ آنها دو ایثار فرزند و نگهداری از پدر فرزندان را به مردم هدیه کرده‌اند.

گفتنی است؛ در همایش ایثار در همدلی و هم‌زبانی سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و سایر مسئولان استان حضور داشتند.

همچنین در این همایش، غلامرضا حقایق پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه ی زهرا(س)، به بیان جایگاه مادران و همسران شهدا و ایثارگران در راستای همدلی و همزبانی در دوران دفاع مقدس پرداخت و تحقق این الگو را در مقطع کنونی، راهگشای تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال جاری دانست.

در پایان این همایش، با حضور سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین و حقایق پور، مدیر کل بنیاد، از همسر آیت‌الله هادی باریک‌بین و مادر شهید مرتضی باریک‌بین تجلیل به عمل آمد.

 

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها