هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه بررسی حادثه ریزش ساختمان در خیابان جمهوری با حضور رئیس شورای شهر تهران و مالکان خسارت دیده این مجتمع خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۶۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ ابوالفضل قناعتی درباره ریزش ساختمان مجاور گودبرداری واقع در خیابان جمهوری نبش لاله زار، اظهار داشت: محل این گود با تغییر کاربری سینما ارم مجوز ساخت یک مجتمع تجاری با دو طبقه منفی و 7 طبقه روی همکف را اخذ و از دو سال پیش کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در اقدامات اولیه که دیوارهای سینما تخریب می‌شد ترک‌های روی ساختمانی مجاوز بوجود آمد؛ همان زمان اهالی محل نامه‌ای به مسجد‌جامعی در دوره سوم شورای شهر ارسال و اعلام کردند این اقدام خطراتی را برای مغازه‌های همجوار ایجاد می‌کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مسجد جامعی نیز خطاب به شهردار منطقه 12 نامه‌ای ارسال و اعلام کرد با توجه به شکواییه اهالی منطقه نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده شود تا شاهد ریزش مغازه‌ها نباشیم. علی رغم اینکه آتش نشانی منطقه نیز به شهردار مربوطه نسبت به احتمال خطر در این نقطه هشدار داده بود اما مالک و شهرداری به این موضوع کم‌توجهی کردند و به حساسیت‌ها توجهی نشد. 

وی عنوان کرد: بعد از برداشتن دیوارها گودبرداری آغاز شد اما ناظر پروژه نیز در برج 7 سال گذشته اعلام کرد که ترک‌هایی روی دیوارهای مجاور مشاهده شده است. از 27 اسفند نیز ریزش‌هایی اتفاق افتاد و در نهایت 2 فروردین سال جاری 40 باب مغازه تخریب شد.

قناعتی گفت: در حال حاضر تحکیم موقت گود و تخلیه اموال سایر کسبه مجتمع مجاور گود صورت گرفته است. در دیداری که بنده و سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اهالی این منطقه داشتیم گلایه‌ها و نارضایتی‌های بسیاری مطرح شد که آنها را با چمران رئیس شورای شهر در میان گذاشتیم، وی نیز قول رسیدگی داد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس قرار است امروز با حضور 4 نفر از کسبه به عنوان نماینده، شهردار منطقه و مالک موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا آنها نیز بدانند افرادی هستند که نسبت به وضعیت پیش آمده برای آنها حساس بوده و به فکرشان باشند.

ارسال نظرات