خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان قم گفت: نام مقدس حضرت زهرا(س) و توسل به ایشان، گره گشای رزمندگان اسلام در عملیات های مهم دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۴۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، سردار مهدوی نژاد در دیدار احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با وی که در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) در محل ستاد سپاه صورت گرفت، طی سخنانی ابراز داشت: طلیعه سال 94 به نام مقدس ام الائمه متبرک شد و پایان این سال نیز با نام ایشان است و امیدواریم چنین سالی مملوّ از خیرات و برکات و پیروزی های پیاپی باشد.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در لحظات سخت دوران دفاع مقدس از توسل به این بانوی بزرگوار بهره های فراوانی برده اند، افزود: در شرایط کنونی جامعه نیز تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و حرکت پرتلاش در مسیر ولایت همچون گذشته، باعث عبور موفق از تنگناها، تحریم ها و ددمنشی های دشمنان اسلام خواهد بود.
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در استان بیان کرد: تلاش در این راستا، مسئولیتی همگانی است زیرا گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و شرح مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، مطالبه شهدا، امام عزیز و رهبر بزرگوار و نیاز امروز نسل جوان در تحمل سختی ها و حرکت در مسیر صعود به قله های عزت و سرافرازی است و اگر در این زمینه کوتاهی شود، قطعا آیندگان ما را نخواهند بخشید.
وی با تاکید بر اینکه انجام ماموریت های مربوط به حوزه دفاع مقدس در استان باید همراه با نگاه بلند، استمرار و تعمیق و نهادینه سازی باشد، ابراز کرد: باید کاری کرد که قبل از اینکه آثار دفاع مقدس در معرض فراموشی یا خطر انحراف قرار گیرد، جمع آوری شده و به طور مناسب در معرض دید همگان واقع شود.
مهدوی نژاد ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی(موزه) انقلاب و دفاع مقدس استان قم به همت اداره کل حفظ آثار را یکی از گامهای بلند و اساسی در استان نام برد و اظهار داشت: اقداماتی همچون سفر مسئولان ذیربط به استان های مختلف و بازدید از اقدامات انجام شده در این راستا، نقش بسزایی در تبیین اهمیت موضوع، همگرایی و تلاش بیشتر مسئولان و تسریع در ساخت موزه و حفظ مفاخر و ارزش های دفاع مقدس خواهد داشت.
وی با تاکید بر این نکته که سپاه استان به طریق اولی آمادگی کامل دارد تا در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس بدون ذره ای کوتاهی، تمام قد وارد عمل شود، یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان نور با اعزام حدود 18 هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم به مناطق غرب، جنوب و دریایی، یکی از اقدامات سپاه استان در زمینه معرفی و ترویج فرهنگ حماسه است که علیرغم برخی کاستی های موجود، با همکاری نهادهای استان، پرتوان، پرتلاش گسترده و بی وقفه انجام شد.
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) اردوهای راهیان نور را همچون دوران دفاع مقدس، تجلی پیام رهبر معظم انقلاب در همدلی و همزبانی مردم با نظام اسلامی برشمرد و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم خوب ایران اسلامی با پیوند زدن نوروز به معنویت، زیارت اماکن متبرکه، صله ارحام و تالیف قلوب و حضور در یادمان های شهدا، آن را از نوروز باستانی به نوروز ایرانی تبدیل کردند.
احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهیدان صیاد شیرازی و آوینی، گزارش مختصری از اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مثدس در استان ارائه و از نقش محوری، موثر و موفق سپاه استان با همکاری سایر نهادها در اجرای ماموریت های ارزشی بخصوص برگزاری مانور عظیم فرهنگی راهیان نور در طول سال، میزبانی از زائران استان قم و پنج استان دیگر در اهواز و اندیمشک واجرای برنامه های متنوع فرهنگی ویژه کاروان های اردویی در ایام نوروز 94، تقدیر کرد.
وی همچنین برگزاری اردوهای جهادی سپاه را یکی از اقدامات ماندگار برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و محرومیت زدایی از جامعه نام برد و ابراز کرد: یقینا تحقق این ماموریت ها در سخت ترین شرایط بخصوص در ایام تعطیل، بدون داشتن روحیه بسیجی امکان پذیر نبود.
حسینی حضور سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، جهاد، آموزش و پرورش و سایر نهادها در کنار هم را یکی از مصادیق همدلی و همزبانی در دوران دفاع مقدس خواند و حمایت و همکاری مجموعه سپاه را در زمینه تدوین نقش لشکر 17 علی ابی طالب(ع)متشکل از پنج استان به محوریت استان قم در دوران دفاع مقدس، زمینه ساز حفظ آثار و مفاخر ارزشمند آن دوران طلایی برشمرد.

ارسال نظرات