امیر پوردستان:

طومار گروهک‌های تروریستی حاشیه مرزها به زودی پیچیده می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام اینکه تمامی تحرکات در منطقه رصد می شود گفت: به زودی طومار همه گروهک هایی که در حاشیه مرزهای ایران اقدامات تروریستی انجام می دهند، پیچیده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۷۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جمعه شب در مراسم شانزدهمین یادواره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و شهدای منطقه اسلام آباد زنجان با اشاره به اینکه عمده محدوده فعالیتی گروهک های تروریستی منطقه شرق کشور است، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی و توان بالایی که دارند پاسخ دندان شکن و خرد کننده ای به گروهک هایی که در حاشیه مرزهای ایران بخصوص مناطق شرقی  کشور دست به حرکت های کور می زنند خواهند داد.

امیر پوردستان با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی و توان بالایی که دارند از مرزها محافظت می کنند، افزود: با وجود نزدیک شدن داعش به مرزهای کشور با جواب کوبنده و خرد کننده نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همه نقشه های شوم این عناصر تروریستی از بین رفت.

 وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در مقابل هر تحریک گروهک های تروریستی ایستاه اند و مانع از تحقق اهداف شوم آنها خواهند شد، ادامه داد: گروهک های تروریستی در یک فضای کور به مرزهای ما نزدیک شده و حرکت کوری را انجام داده و می گریزند که هرگز بی پاسخ نخواهند ماند.

گروهک های تروریستی و تکفیری تهدید عملیاتی و نظامی برای ایران نیستند

امیر پورستان افزود: گروهک های تروریستی و تکفیری هیچ گونه تهدید عملیاتی و نظامی برای کشور مقتدر و توانمندی چون ایران نیستند.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در آینده نزدیک طومار همه گروهک های تروریستی که در حاشیه مرزهای ایرانی اقدامات تروریستی انجام می دهند، برچیده خواهد شد.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ماموریت اصلی نیروی زمینی ارتش را مقاومت از مرزهای غرب کشور یاد کرد و افزود: در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزرستان قاچاق سلاح و مهمات انجام می گیرد و در این میان نیروی زمینی ارتش و مرزبانی ناجا وارد کار شده و از این مرزها محافظت می کند.

امیرپور دستان گفت: جوانان لایق و بسیار شایسته ای در ارتش و ناجا وجود دارد که از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محافظت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۵ سامانه پدافند هوایی ارتش در کشور گفت: تشکیل قرار گاه در خوزستان، ایلام و کرمانشاه و استقرار ۵ سامانه فعال پدافند نیروی زمینی ارتش درغرب کشوراز ماموریتهای مهم نیروی زمینی ارتش است.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی  گفت: داعش و سایرگروههای تکفیری و تروریستی به رغم فضاسازیهای گسترده که با همکاری آمریکا داشتند باتوجه به توان بالای نیروی ارتش ایران و دلاورمردان این نیروها هرگز نتوانسته اند و نخواهند توانست به مرزهای ایران اسلامی نزدیک شوند.

امیر پوردستان  افزود: خطر داعش با قدرت نمایی ارتش از بین رفت و امروز کشور با وجود ارتش و سپاه و ناجا دست داعش را از کشور کوتاه کرده است.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی  تاکید کرد: ملت بزرگ ایران باید بدانند و دلشان خوش باشد که فرزندان ارتش و سربازان گمنام قابلیت بالایی دارند و داعش هیچ کاری نمی تواند بکند.

امیرپوردستان با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی ارتش افزود: خوشبختانه آمادگی نیروهای مسلح بالا است و همیشه در آماده باش هستند.

امیر  پوردستان با یادآوری توطئه های گسترده دشمنان علیه نظام اسلامی افزود: دشمن در تمام سالهای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواسته است ریشه ما را بزند ولی هوشیاری و پشتیبانی ملت ایران و گام برداشتن در مسیر فرامین ولایت فقیه و بصیرت باعث شده این توطئه ها با شکست مواجه شود.

داعش و طالبان با پشتیبانی آمریکا  تشکیل و وارد منطقه شدند

وی راه اندازی جریانات فرقه ای و تلاش برای راه انداختن جنگ مذهبی را طی سالهای اخیر یادآور شد و گفت: گروههای مختلف تکفیری و داعش را تشکیل دادند و این امر در راستای تلاش برای ناامن کردن منطقه است. بنابراین باید در همه حال بصیرت خود را تقویت کنیم و شناخت مان را از دشمن بالا بریم.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: اطاعت از ولایت رهبری خود عامل مهم موفقیت در مقابل دشمن است و باید ولایتمداری خود را تقویت کرده و شناخت خود از دشمن را تقویت کنیم.

امیر پوردستان افزود: دشمن زمانی با جنگ سخت وارد کار شده ولی با شکست مواجه شد امروز هم مذهب علیه مذهب را سلاح جنگی قرار داده ولی هرگز موفق نمی شود.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی  در ادامه گفت: شهیدان در فرهنگ ما جایگاه دینی دارند و نگاه ائمه و اهل بیت هم بر این بوده که شهیدان زنده هستند و نام شان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

امیر پوردستان با بیان اینکه اینکه پرچمی که در دست ما است مسئولیت بزرگی را بر عهده ما گذاشته است، اظهار داشت:  ما باید در همه عرصه ها مقتدر و عزتمندانه در راستای تحقق آرمانها و ارزشهای نظام تلاش کنیم و ادامه دهند راه شهیدان باشیم.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: چکیده خون شهید در جامعه دیده می شود و این خود تداعی حرکتی است که به ما بگوید راه شهید ادامه دارد و باید این راه را با اقتدار ادامه بدهیم.

امیر  پوردستان افزود: شهید از جان خود می گذرد تا دیگران بمانند و اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت شود.

وی عزت و صلابت ایران را به برکت خون شهیدان یاد کرد و گفت: اگر امروز ۶کشور بزرگ و قدرتمند دنیا در مقابل مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران زانو زدند به برکت و صلابت خون شهیدان است.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مردم معتقد به مکتب سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: ایثار گری شهیدان به برکت مکتب سید الشهداء است و امروز جوانان باید شهیدان را الگو قرار دهند.

شهید صیاد شیرازی شاگرد مکتب امام حسین(ع) بود

امیر پوردستان  به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود:این شهید بزرگوار شاگرد مکتب امام حسین(ع) بود و تنها منافع ملت و مردم را می دید و روح بسیار بزرگی داشت.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بارزترین ویژگی شهید صیاد شیرازی را اخلاص وی یاد کرد و گفت: این ویژگی بارز او را جادوانه کرد چرا که این شهید والا مقام خدا را می دید و در عمل خالص بود و کارها را به نام دیگران انجام می داد تا نامی از خود نباشد.

امیر پوردستان به ماجرای کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۵۷ درگیری در کردستان شد و این شهید والا مقام به پاکسازی مریوان و سقز رفت و به عنوان فرمانده غرب منطقه را تحت کنترل داشت و سه لشگر ۲۸، ۸۱ و ۶۴ ارومیه هم تحت فرماندهی ایشان بود و خدمات زیادی را انجام داد. این امر باعث عصبانیت بنی صدر شد و او را از درجه فرماندهی عزل و به درجه سرهنگی و سرگردی منصوب کرد و به عنوان سرگرد در نیروی زمینی ارتش دژبان بود.

وی افزود: با اینکه بنی صدر امیر شهید صیاد شیرازی را از فرماندهی عزل کرد ولی وی به دنبال تجارت نبود و تنها فکر و خیالش این بود که به عنوان یک بسیجی از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی ولایتمداری را نعمت بزرگ می دانست، گفت: این شهید ولایتمداری را سبب عاقبت بخیری می دانست و امروز ایشان شاگردان ولایتمدار زیادی را تربیت کرده است.

امیر پوردستان، توجه به نماز اول وقت را ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی عنوان کردو گفت: ایشان در همه شرایط نماز اول را فراموش نمی کردند و خواندن نماز را باز شدن ذهن می دانست و می گفت با نماز ذهن ها فعال شده و می توان تصمیم خوبی گرفت.

نبوغ نظامی امیر شهید  صیاد شیرازی فوق العاده بود

وی نبوغ نظامی امیر شهید  صیاد شیرازی را فوق العاده عنوان کرد و گفت: ایشان نبوغ نظامی فوق العاده داشتند چرا که قرار گاه مشترک بین سپاه و ارتش را تشکیل دادند و فرماندهی قرار گاه با ایشان بود و این یکی از کارهای مهم شهید شیرازی بود که سپاه و ارتش در کنار هم باشند و طراحی و اجرای عملیات را مشترک بر عهده داشتند.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت: قسمتی از پیروزی مستمر در ۸ سال دفاع مقدس به خاطر نبوغ نظامی شهید صیاد شیرازی بود.

امیر پوردستان گفت: شهید شیرازی علاوه بر نبوغ نظامی و جایگاه ولایی که داشتند خود را بی نیاز از مشورت نمی دیدند و یک گروه مشاوره از جوانان داشتند و از خرد جمعی و جوانان هم استفاده می کردند.

وی با اشاره به توطئه های ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و افزود:منافقین با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی خطر جدی برای ایران بودند و در این میان دلاور مردان ارتش و سپاه در کرمانشاه در مقابل منافقین ایستادگی کردند.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی هدف از برگزاری همایش و یاواره شهید صیاد شیرازی را انتقال ایثار گری و فداکاری ایشان عنوان کردو گفت: باید از این شهید بزرگوار الگو بگیریم چرا که وی به واقع روح حماسه بود.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات