کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انصارالله دست برتر در تحولات یمن است، گفت: اقدام نظامی علیه یمن و شکست عربستان، دامنه قدرت آل سعود در منطقه را کاهش داده و آل سعود را وارد بحرانی جدی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۸۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، رضا سراج در ارتباط با تحولات یمن و تجاوز عربستان به این کشور اظهار داشت: رئیس جمهور در برابر تجاوز عربستان موضع محکمی داشته و به نظر می‌رسد انصارالله با هوشمندی کامل و مطابق با یک نقشه راه در حال مقابله با تجاوز عربستان است.

وی افزود: سعودی‌ها در جنگ هوایی که شامل فاز‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی می‌شود شکست خورده‌اند و نتوانستند نتیجه لازم را از حملات خود بگیرند.

سراج ادامه داد: سعودی‌ها تا به امروز نتوانستند مانع از پیشروی و گسترش قدرت انصارالله شوند و این جنبش توانسته نقاط راهبردی و کلیدی را در دست خود بگیرد که این ناشی از هوشمندی جنبش انصارالله است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: انصارالله در حال حاضر دست برتر در تحولات یمن است به همین دلیل آل سعود باید از طریق مسائل دیپلماتیک به جنگ پایان دهد که این نوعی پذیرش شکست است.

وی تصریح کرد: در صورت اقدام آل سعود به جنگ زمینی، عربستان متحمل شکست سنگینی می‌شود و به تعبیری سعودی‌ها هیچ راهی جز پذیرش شکست در جنگ با یمن و انصارالله ندارند.

سراج با بیان اینکه شکست کم‌هزینه عربستان در جنگ با یمن شکست سیاسی و اجتماعی است، تاکید کرد: اگر آل‌سعود وارد جنگ نظامی و زمینی با یمن شود متحمل شکستی پرهزینه خواهد شد و در صورت قبول نکردن شکست سیاسی و اقدام نظامی علیه یمن و شکست عربستان، دامنه قدرت آل‌سعود در منطقه را کاهش داده و آنها را وارد بحرانی جدی می‌کند.

ارسال نظرات