رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه با بیان اینکه تجاوز رژیم آل‌سعود به یمن باعث گسترش بیداری اسلامی می‌شود، گفت: رژیم آل‌سعود سعی کرد یک ائتلاف عربی علیه یمن ایجاد کند اما با عقب‌نشینی پاکستان و ترکیه این رژیم در حال تضعیف است.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۹۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا ترقی مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان و تاکید معظم‌له بر مقاومت همه‌جانبه مردم یمن در برابر تجاوز کشورهای بیگانه اظهار داشت: حمله رژیم آل‌سعود به یمن درواقع به نیابت از غربی‌ها و صهیونیست‌ها به منظور جلوگیری از حاکمیت انصارالله در کشور یمن صورت می‌گیرد و قصد دارند مانع پیوستن یمن به جبهه مقاومت در منطقه و تحقق بیداری اسلامی شوند.

وی با طرح این موضوع که رژیم آل‌سعود از ایجاد یک کشور عضو مقاومت در همسایگی خود شدیدا نگران و ناراحت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آنها با پشتیبانی صهیونیسم جنایت‌کار و آمریکا مردم مظلوم یمن را آماج حملات خود قرار می‌دهند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موئلفه بر همین اساس تاکید کرد: سعودی‌ها می‌خواهند یک نوع تغییر میدان در منطقه ایجاد کنند و تکفیری‌ها که شکست‌خورده و درمانده در سوریه راه به جایی نمی‌برند را به یمن منتقل کند تا از تثبیت دولت قانونی در یمن جلوگیری کنند.

ترقی با ذکر این نکته که پاکستان و ترکیه در حمایت از آل‌سعود عقب‌نشینی کرده‌اند، تصریح کرد: با این اقدام موقعیت سعودی‌های جنایتکار در حال تضعیف است، در ظاهر سعی کردند یک ائتلاف عربی ایجاد کنند اما در صحنه عمل شکست سنگینی خورد‌ه‌اند.

وی ادامه داد: ادامه حملات هوایی و تجاوزکاری‌های رژیم دست‌نشانده آل‌سعود تنها موقعیت استراتژیک آنها را بیش از گذشته تضعیف می‌کند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه مردم یمن هم‌اکنون مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند، ابراز داشت: یقین داریم در صورتی که مقاومت مردم یمن ادامه پیدا کند و انصارالله بتواند بر دو استان باقی مانده یمن تسلط کامل پیدا کند پویزه این رژیم دست‌نشانده به خاک مالیده خواهد شد.

ترقی همچنین با اشاره به تاثیر بیانات مقام معظم رهبری درباره تجاوز آل‌سعود به یمن، خاطرنشان کرد: معظم‌له با این موضع‌گیری حمایت علنی خود را از مردم یمن اعلام فرمودند و از این به بعد معادلات منطقه تغییر جدی خواهد کرد.

وی در پایان گفت: اقدامات رژیم سعودی از سیاست‌های ناپخته سردمداران تازه به حکومت رسیده ناشی می‌شود و تا کنون این میزان تحقیر پادشاهی این کشور سابقه نداشته است و امیدواریم با مقاومت مردم یمن انصارالله مقابل تجاوز خارجی‌ها مقابله کند و چیزی که مصلحت یمن است تحقق پیدا کند.

ارسال نظرات