حج عمره با توجه به ارزآوری بالا برای عربستان باید متوقف شود؛
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه حج عمره با توجه به ارزآوری بالا برای عربستان باید متوقف شود، گفت: تاسف بار آنجاست که نه تنها عربستان عذرخواهی نکرد بلکه با بازگرداندن هواپیما از جده نشان داد باز هم به دنبال مشکل تراشی است.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۰۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید امیرحسین قاضی‌زاده با اشاره به هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و ضرورت توقف حج عمره اظهار کرد: نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا در صورت عدم برخورد لازم از سوی عربستان با آن دو مامور متخلف، روند حج عمره را متوقف کنند.

وی با اشاره به مستحب بودن حج عمره گفت: باید توجه داشت که همین امر مستحب 3 میلیارد و 500 میلیون دلار ارزآوری برای عربستان دارد و در چنین شرایطی چرا باید این مقدار پول هنگفت از ایران به عربستان برود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده یکی از نمونه‌های وحشتناک و فاجعه‌بار در اهانت به ایرانیان است، ادامه داد: ما تاکنون شاهد اهانت‌های بسیاری از سوی عربستان بوده‌ایم، از عدم آزادی مذهبی تا تحقیر و توهین، حجاج ایرانی و دیگر حجاج در سفر زیارتی خود اجازه آزادی مذهبی نداشته و حتی یک کتاب دعا نمی‌توانند در دست خود بگیرند.

قاضی‌زاده تاکید کرد: همواره عربستان تلاش کرده عقاید ضاله خود را دیکته کند، بنده خودم در سفر حج شاهد بودم که عده‌ای از زائران ایرانی و پاکستانی را به بهانه صلوات فرستادن مورد ضرب و شتم قرار دادند، عربستان هر روز به دنبال یک بهانه است، هر روز به دنبال یک نوع توهین و تحقیر و دشمنی.

وی با تاکید بر اینکه هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده حادثه‌ای بسیار زجردهنده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که ارزآوری 3 میلیارد و 500 میلیون دلاری در حج تمتع برای عربستان جدای از خریدهای آزاد حجاج ایرانی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد، آیا صحیح بوده که ما این مقدار ارز هنگفت را به عربستان وارد کنیم تا آنها خرج داعش کرده تا سر شیعیان را ببرند.

قاضی‌زاده تصریح کرد: عربستان هر روز نشان می‌دهد که صلاحیت میزبانی از زوار حج را ندارد و تاسف‌بار آنجاست که نه تنها عربستان به شکل رسمی کوچکترین عذرخواهی نکرد بلکه با بازگرداندن هواپیما از جده نشان داد باز هم به دنبال مشکل تراشی است

ارسال نظرات