شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌­های استان تهران ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواسته‌های خود را از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان مطرح کرد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۰۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌­های استان تهران ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواسته‌های خود را از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان مطرح کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با پیروزی انقلاب اسلامی در فضایی با دنیایی مادی و از خود بیگانه و با هدف گسترش ارزش­‌های انسانی که قدرت­‌های مستکبر را به چالش ­کشید و از همان زمان رودررویی قداران دولتی با ابزار خود ساخته سازمان ملل با ساختاری یکطرفه و ناعادلانه که ناشی از جنایات،خونریزی و قتل عام انسان­‌ها در دو جنگ جهانی بود آغاز شد. جنگ تحمیلی، قائله‌­های مختلف توسط ایادی داخلی، کودتاهای نافرجام، تحریم‌های سیاسی و اقتصادی، تهاجم فرهنگی همه و همه حکایت از تقابل همه جانبه مستکبران عالم برای جلوگیری از نضج و گسترش به تعبیر معمار کبیر انقلاب حکومت الله داشته و دارد. اما از آنجا که اراده الهی بر پیروزی و تفوق حق بر باطل تعلق گرفته است امروز با همه تلاش­‌هایی که سردمداران دنیای استکبار و کفر و ایادی‌شان برای اضمحلال انقلاب اسلامی نموده‌­اند، تبلور و تشعشع انوار این ودیعه الهی با سکان­داری نایب بر حق معمار کبیر انقلاب اسلامی در منطقه، قابل مشاهده است و پرواضح است که دشمنان را یارای دیدن آن نیست. یکی از دشمنی‌­های استکبار جهانی و ایادی اروپایی­‌اش، بهانه­‌جویی در مورد برنامه صلح­‌آمیز هسته‌­ای بوده که قریب 13 سال به طول انجامیده و بخش قابل توجّهی از توان دیپلماسی سه دولت را به خود مشغول کرده‌است.

این بیانیه می‌افزاید: قضاوت­‌ها و گزارش‌­های جانبدارانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ارجاع پرونده هسته‌­ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل توسط شورای حکام، صدور 6 قطعنامه غیرقانونی علیه فعالیت­‌های صلح ­آمیز هسته‌­ای ایران و فشار اقتصادی بر ایران در راستای همان استراتژی دشمن قابل تحلیل است. امّا ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده­‌خواهی­‌های مستکبران، آن­ها را مجبور به پذیرش حق غنی ­سازی ایران کرد چرا که در طول حیات شورای امنیت سازمان ملل، ایران تنها کشوری بود که 6 قطع­نامه علیه آن صادر شد و عدم توان و جرأت حمله نظامی به کشورمان؛ اجازه این کار را به این کشورها نداد و این مقاومت ملّت بزرگ ایران بود که توانست با تلاش­‌های پی در پی تیم­‌های مذاکره کننده در سه دولت و حمایت و هدایت مدبّرانه مقام معظم رهبری(مد الظلّه) بار دیگر ساختار ناعادلانه و مستکبرانه شورای امنیت سازمان ملل را به چالش کشیده و اثبات کند که ملت حسینی ایران اسلامی، عزت خود را با فشار، ارعاب و تهدید معامله نخواهد کرد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌­های استان تهران در ادامه پیرامون خواسته‌های خود از مذاکره کنندگان تاکید کرد: در حالی که پذیرش دائمی پروتکل‌الحاقی ولو به صورت داوطلبانه فرصت دادن به دشمن برای جاسوسی از کشور است؛ حال آن‌که طرف مقابل خواستار دسترسی­‌های بیشتر نیز شده است که به طور جدی خواستار حذف آن از بندهای توافق جامع هستیم. تمام تحریم‌­ها باید بلافاصله پس از امضای توافق، نه تعلیق و یا تعویق بلکه لغو شود. نظارت­‌های آژانس در مدت تعیین شده (10 ساله) باید محدود به مراکز و تأسیسات هسته­‌ای باشد، نه موارد ادّعایی محتمل دیگر.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌­های استان تهران در پایان ضمن تشکر از زحمات شبانه­‌روزی فرزندان انقلاب اضافه کرد: امیدواریم تا در تدوین توافق جامع با لحاظ موارد مذکور، بار دیگر بر مواضع عزت­مندانه جمهوری اسلامی تأکید کرده و در نهایت آرزوی موفقیت برای وزیر محترم امور خارجه و تیم همراهشان را داریم.

ارسال نظرات