خبرهای داغ:
همایش عطر بهشت با موضوع حضرت زهرا (س) مادر امت، محور وحدت با حضور بیش از 500 دانشجوی بسیجی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۲۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش عطر بهشت با موضوع حضرت زهرا (س) مادر امت، محور وحدت در دو روز 20 و 21 فروردین در تهران و قم برگزار شد که 330 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه­های تهران شرکت داشتند و در قم نیز 100 دانشجوی خواهر دانشگاه­های قم اضافه شدند و همچنین با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب سنندج 80 دانشجو دختر و پسر از اعم از شیعه و سنی مهمان این همایش در روز جمعه شدند.

نادعلی، مسئول برگزاری همایش عطر بهشت در حاشیه برگزاری همایش در گفتگو با خبرنگار ما  طی سخنانی اظهار کرد: این کارها، (تقریب) کارهای جدیدی نیست، از کلام اهل بیت و رفتار و منش ایشان برآمده است و علمای شیعه همانند شهید اول و شهید ثانی نیز همین سلوک را داشتند و همچنین در انقلاب اسلامی نیز مشی امام و حضرت آقا همینطور بوده است.

وی افزود: این برنامه و این همایش نیز یک قدم بسیار کوچک است که در این زمینه اتفاق افتاده است که امیدواریم ادامه عطر بهشت در سالهای بعد طوری باشد که میلاد حضرت زهرا روز مادر باشد برای تمام جهان اسلام.

مسئول برگزاری همایش عطر بهشت ابراز کرد: شیاطین جن و انس یعنی استعمار و استکبار در شیعه و سنی سرمایه گذاری کرده اند و فتنه ایجاد میکنند. برخی افراط گریها از جهل و نادانی شروع می­شود و بعد از مدتی دچار خودفروختگی می­شوند که مایه سوءاستفاده دشمنان اسلام قرار می­گیرند.

وی ادامه داد: امثال وهابیت و داعش در اهل تسنن و شیعه انگلیسی در تشیع نمونه همین برنامه دشمنان اسلام برای دام زدن به افراط گرایی است که هدف آنها نابودی اسلام بوسیله تفرقه گرایی و کوبیدن بر طبل فرقه گرایی و دشمن سازی بین مذاهب اسلامی است.

نادعلی در ادامه با بیان اینکه در زمنیه وحدت و تقریب مذاهب هرچه خدمت بیشتر انجام دهیم همدلی بیشتر می­شود و قلوب به هم نزدیکتر می­شود، خاطرنشان کرد: امروز سر سفره امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است که بحث های وحدت گسترش پیدا کرده است و اینطور مسلمانان کنار هم می­نشینند و در ایران زندگی مسالمت آمیز و آرامی کنار هم دارند.

وی در پایان تصریح کرد: در این همایش برای اولین بار باحضور دانشجویان اهل تسنن جشن میلاد حضرت زهرا را در قم برگزار شد که از نکات جالب این همایش این بود که دانشجویان اهل تسنن دغدغه داشتند که نکند برنامه طوری شود که وقت تمام شود و ما وقت زیارت حضرت معصومه (س) را پیدا نکنیم که این نشان از محبت و علاقه آنها به اهل بیت می­باشد.


ارسال نظرات