خبرهای داغ:
دبیر همایش عطر بهشت در گفتگو با بسیج خبر داد؛
دبیر همایش عطر بهشت از شرکت بیش از 500 بسیجی در این همایش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۲۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

سرکار خانم کهرام، دبیر همایش "عطر بهشت" در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار کرد: این همایش با موضوع حضرت زهرا مادر امت، محور وحدت روز پنج شنبه 20 فروردین 94 با افتتاحیه ­ای در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران آغاز شد و در این مراسم از مادران شهدا و 700 شهیده دفن شده در بهشت زهرا تجلیل به عمل آمد و به صورت نمادین به نیت 700 شهید بانو، 700 کبوتر به پرواز درآمدند.

وی افزود: بخش علمی همایش از ساعت 14.30 در دانشگاه شاهد با سخنرانی آیت الله رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با موضوع شرح زیارت و مقام قدسی حضرت زهرا (س) آغاز شد .

دبیر همایش عطر بهشت اعلام کرد: در این همایش از خانم فریبا مقصودی از بانوان اهل تسنن و اولین و تنها خانمی که قرآن کریم را خوشنویسی کرده­ اند تجلیل به عمل آمد که خوشنویسی خطبه فدکیه و شرح زیارت عاشورا از دیگر آثار ایشان می­باشد که از باب حب اهل بیتی که در ایشان و آثارشان بود از ایشان تجلیل به عمل آمد.

وی ادامه داد: در ادامه همایش، 5 کلاس با موضوعات مختلف و با دعوت از اساتید تشکیل شد، موضوع مسئله زن و حضرت زهرا س در اندیشه امام موسی صدر را دکتر عادل پیغامی به عهده داشتند، موضوع زن در اسلام بر عهده دکتر غفرانی گذاشته شده بود و یکی دیگر از موضوعات کلاس ها نیز بررسی اسناد و نهادهای مرتبط با زنان در دنیا و مواجهه جمهوری اسلامی با آنان بود.

کهرام با بیان اینکه بعد از اتمام کلاس ها دانشجویان به قم و حرم حضرت معصومه (س) مشرف شدند و به زیارت پرداختند و شب نیز در مسجد جمکران از فضای معنوی مسجد بهره مند شدند، ابراز کرد: صبح روز جمعه، همایش با سخنرانی آیت الله اراکی مسئول مجمع تقریب مذاهب ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه پنج کارگاه با موضوعات زن در اسلام با حضور دکتر حکیمیان، نقد فمنیسم با حضور دکتر رودگرا، الگوگیری از حضرت زهرا با حضور حجة الاسلام طاهری، نقد کنوانسیون زنان و رفع تبعیض باحضور خانم شجاعی و موضوع جهان اسلام، شیعه و سنی با حضور دکتر کوشکی تشکیل شد.

دبیر همایش عطر بهشت بیان نمود: بعد از ظهر نیز مراسم با مداحی و مولودی خوانی حضرت زهرا (س) شروع شد و با میزگرد استاد توماج از علمای اهل تسنن با موضوع جایگاه حضرت زهرا در کتب اهل سنت ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آخرین سخنران همایش نیز آیت الله شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان بودند که با اهتمامی که به وحدت مسلمین و دانشجویان شیعه و سنی داشتند سخنانی را بیان کردند.

کهرام افزود: حضور دانشجویان با توجه به اینکه هفته بعد از تعطیلات بود بسیار خوب بود و ما از تهران به هر دانشگاه 6 نفر سهمیه داده بودیم که در عمل استقبال بیشتری شده بود و حدود 330 نفر از تهران در این برنامه شرکت کرده بودند و حدود 80 نفر از استان کردستان و شهر سنندج از دانشگاه تقریب مذاهب که جمعی از دانشجویان اهل تسنن نیز بودند در قم به ما افزوده شدند و همچنین با همکاری بسیج دانشجویی استان قم حدود 100 دانشجوی دانشگاه­های قم نیز در برنامه شرکت پیدا کردند و در بازتابی هم که از دانشجویان و اساتید گرفته شد همه اعلام رضایت کردند و از اجرای برنامه راضی بودند.


ارسال نظرات