خبرهای داغ:
کاهش تورم به معنای ارزان شدن اجناس نیست بلکه بدین معناست که جلو افزایش قیمت‌ها را بگیریم.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۶۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، استاندار فارس بیانیه لوزان را بزرگ‌ترین دستاورد ایران در عرصه سیاست خارجی بعد از انقلاب دانست و گفت: بحث انرژی هسته‌ای از اول انقلاب در همه دولت‌ها مطرح بوده و دشمنان جمهوری اسلامی از اول انقلاب قصد منزوی کردن ایران را داشته و با وارد کردن فشار‌ها و تحریم‌های مختلف قصد عملی کردن نقشه خود را داشتند اما ملت ایران ملتی است هوشمند وبا اقتدار وتمامی دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

سید محمد احمدی در مراسمی که به مناسبت روز ملی گرامیداشت فناوری هسته‌ای و با حضور فرهنگیان و دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار کرد: درگذشته به‌خاطر برخی صحبت‌های نسنجیده و تصمیم‌گیری‌هایی که منافع ملت را تضمین نمی‌کرد بسیاری از تحریم‌ها تشدید شده و گزینه‌هایی از جمله گزینه نظامی روی میز دشمن قرار گرفته بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر وامید و برنامه‌ریزی‌های مدبرانه و استفاده از دیپلمات‌های کارکشته و مسلط به قوانین بین الملل و حمایت‌های مقام معظم رهبری مذاکرات هسته‌ای ایران دنبال شد و به لطف خدا توفیقات بسیار خوبی حاصل گردید.

احمدی یادآور شد: رئیس جمهور شخصا دو پرونده مهم کشور که در زمینه هسته‌ای و خروج از رکود اقتصادی بود را مدیریت و راهبری کردند و به لطف خدا در هردو پرونده کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند.

احمدی گفت: کار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به قدری دقیق و قوی انجام شده است که تمامی صاحبنظران و کار‌شناسان مطرح دنیا بر صلابت و اقتدار آن‌ها اعتراف کرده‌اند و تمامی معادلات دشمنان را به هم ریخته است.

احمدی ضمن بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای لوزان برای نخستین‌بار در طول تاریخ معاصر، کشوری جرأت پیدا کرد که بدون دادن هیچ امتیازی با قدرت‌های جهانی بر سر میز مذاکره بنشیند و در نهایت پیروز میدان شود به تحسین وزیر امور خارجه کشور پرداخت و گفت: دکتر ظریف دیپلماتی کارآزموده وخستگی ناپذیر است که به هیچ گونه خط و ربط سیاسی کاری ندارد و ملاک عملش منافع مردم وعزت ایران اسلامی می‌باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه معنای کاهش تورم آن نیست که جنس ارزان شود بلکه موضوع این است که جلو افزایش قیمت‌ها را بگیریم، خاطرنشان کرد: تورم از ۴۵درصد به ۱۵درصد و رشد اقتصادی کشور که منفی۶بوده با هشت درجه افزایش به مثبت۲رسیده که نشان از یک مدیریت صحیح می‌باشد.

یادآور می‌شود 20فروردین‌ماه به نام روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است که هرساله دانشجویان و دانش‌آموزان در این روز برای حمایت از فعالیت‌های صلح‌آمیز کشور تجمع می‌کنند.

به گفته محمد نظری، معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس امروز نیز بیش از هزار دانش آموز شیرازی همزمان با سراسر نقاط استان فارس به صورت نمادین زنجیره دانش‌آموزی در حمایت از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای تشکیل دادند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها