رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی توانست دین و هنر را در کنار یکدیگر قرار دهد

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به سعی نظام شاهنشاهی برای دور کردن مردم از دین و ارزش‌های دینی به وسیله هنر، بیان داشت: انقلاب اسلامی توانست دین و هنر را در کنار یکدیگر قرار دهد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۸۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جواد رفاهی امشب در گردهمایی هنرمندان بسیجی به مناسبت روز بسیج هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی که در محل مجتمع فرهنگی، هنری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شیفتگی و علاقه شدیدی نسبت به شهید آوینی داشتند.

رفاهی ‌افزود: شهید آوینی زندگی خودش را برای عقیده و آنچه که در وجود او به عنوان اعتقاد نهادینه شده بود فدا کرد که همین امر سبب شیفتگی و علاقه مقام معظم رهبری به شهید آوینی شده است.

وی گفت: با مشاهده آثار شهید آوینی مثل روایت فتح می‌بینیم که او جز توجه به خدا و به کار بردن هنر در جهت عقاید خودش، رویه دیگری نداشته است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به سعی نظام شاهنشاهی برای دور کردن مردم از دین و ارزش‌های دینی به وسیله هنر، تصریح کرد: نظام پهلوی در پی جایگزینی آئین‌های آریایی به جای آئین‌های دینی بود.

رفائی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست در هنر تحول ایجاد کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست دین و هنر را در کنار یکدیگر قرار دهد.

وی هنر انقلاب اسلامی برای همه انسان‌های آزاده را یک حرکت و جریان جدید توصیف کرد و افزود: نگاه کردن انسان‌ها به مسائل هنری با فطرت انسانی سبب جذب آنها به این موضوعات می‌شود.

رفاهی مهمترین هنر انقلاب اسلامی را به کاربردن هنر در جهت ارزش‌ها و بنیان‌های دینی دانست و گفت: با وجود تبلیغات دشمنان، هنرمندان در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

وی گفت: هنرمند بسیجی هنرمندی است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را بشناسد و در مسیر این ارزش‌ها هنر خود را نشان دهد و به وسیله ذوق و هنر خود این ارزش‌ها را به مردم معرفی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار