مسئول کانون بسیج هنرمندان نکا از برگزاری همایش استانی سالروز نکوداشت هنر انقلاب اسلامی در 27 فروردین به میزبانی شهرستان نکا خبر داد و گفت: حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور سخنران این همایش است.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۴۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

 

 

 



 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، محمدعلی صفرپور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همایش استانی سالروز نکوداشت هنر انقلاب اسلامی هر ساله در یکی از شهرستان‌های استان مازندران برگزار می‌شود که سال گذشته شهرستان بهشهر میزبان این همایش بوده و امسال این همایش 27 فروردین ماه به میزبانی نکا در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری یک روزه این همایش در شهرستان نکا بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 300 نفر از هنرمندان بسیجی سراسر مازندران در این همایش حضور دارند، برنامه‌ریزی‌های لازم در رابطه با چگونگی اجرای برنامه‌ها انجام شده است.

 

مسئول کانون بسیج هنرمندان نکا همچنین در رابطه با سخنران این مراسم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد که از وجود حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بهره‌مند شویم.

 

صفرپور با اشاره به 20 فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: این همایش به پاسداشت روز هنر انقلاب اسلامی، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی، ارزش هنر انقلاب اسلامی و پاسداشت بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: طبق سال‌های گذشته در این همایش از هنرمندان، کانون‌ها، مدیران، پیشکسوتان و خانواده شهدای سازمان بسیج هنرمندان مازندران تجلیل می‌شود و همچنین با گرامی‌داشت مقام والا و هنری شهید مرتضی آوینی، قشر بسیج هنرمندان، نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

مسئول کانون بسیج هنرمندان نکا در ادامه با اشاره به برنامه‌های ضدفرهنگی دشمن و تلاش برای از بین بردن اعتقادات و ارزش‌های انقلاب اسلامی یادآور شد: ورود هنرمندان در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در قالب خلق آثار هنری ارزشی و اسلامی مهم‌ترین راه مقابله با دشمن در جنگ نرم است که امیدواریم مورد توجه ویژه هنرمندان قرار گیرد.

 

صفرپور به برنامه‌های مختلف هفته هنر انقلاب اسلامی در نکا اشاره و بیان کرد: در طول هفته هنر انقلاب اسلامی حدود 10 برنامه در شهرستان نکا برنامه‌ریزی شده که با حضور هنرمندان فعال برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا، دیدار با خانواده شهدای هنرمند نکا، برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، برپایی شب خاطره، همایش استانی هنر انقلاب اسلامی، شرکت در نماز جمعه و غیره از جمله برنامه‌های ما در طول این هفته است.

 

مسئول کانون بسیج هنرمندان نکا با گرامی‌داشت نام و یاد شهید آوینی گفت: شهید آوینی فلسفه هنر را خوب فهمیده بود و غیر از شهادت حق‌شان نبود و آثاری که توسط ایشان تولید و منتشر شده نیز به دلیل ارزشی و انقلابی بودن همچنان ماندگار است و به همین دلیل هم روز شهادت ایشان که در 20 فروردین ماه 1372 بوده به نام روز هنر انقلاب اسلامی و روز تشکیل بسیج هنرمندان نام‌گذاری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها