رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی از تشکیل کارگروهی برای تببین نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۸۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی مصطفوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی  با اشاره به حمله ارتش آل سعود به یمن، جبهه مقاومت مردم یمن را یکی از جریان های مقاومت و متاثر از جریان بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: یمن سالیان بسیاری تحت فشار حکومت دیکتاتوری بوده و کشورهایی مانند عربستان نیز بر یمن تسلط و نفوذ داشتند اما مردم توانستند قیام کرده و حکومت دیکتاتوری را برکنار کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه با فشار عربستان و پشتیبانی غرب، مردم مظلوم این کشور را بمباران می‌کنند این حملات را از هم اکنون محکوم به شکست دانست و اظهار داشت: این کاملا واضح است که با کشتار وحشیانه مردم بیگناه نمی‌توان مانع یک حرکت فکری و انقلابی شد.

مصطفوی ادامه داد: در جریان حملات رژیم عربستان به مردم بی دفاع یمن و کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان مظلوم این کشور برخی کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی که سکوت کرده و مطلع نبودند، اینک به حمایت از مردم انقلابی یمن پرداختند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی اظهار امیدواری کرد که به خواست خدا و به برکت خون شهدای یمن این جنایات ضد بشری منجر به شکست خواهد شد و کشورهای منطقه مانند عربستان که دستشان به خون مظلومان و مردم بی گناه آلوده شده، قطعا نتیجه جنایات خود را می‌بینند.

وی با تاکید بر این مطلب که آل سعود با جنایت و نسل کشی نخواهد توانست مقابل خواست برحق و خداجویانه مردم یمن قرار گیرد، تصریح کرد: انتظار امت اسلامی این بود که عربستان و همپالگی‌های منطقه‌ای او به ‌جای کشتار مردم مسلمان و انقلابی یمن و تخریب زیرساخت‌های اقتصادی، به دفاع از مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان می‌پرداختند و با صهیونیست‌های کودک کش مبارزه می‌کردند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته برای تببین هر چه بیشتر این پیام پرداخت.

وی با بیان اینکه ظرف 3روز ابتدایی انتشار نامه، حدود 50  میلیون نفر در جهان آن را مطالعه کردند، اظهار داشت: توسط گروهی از اساتید، علما و فرهیختگان و به منظور چگونگی عملیاتی شدن منویات رهبری در نامه اخیرشان، متونی برای علاقه‌مندان در خارج از کشور در حال تهیه است.

وی اضافه کرد: استقبال گسترده مردم در کشورهای مختلف مخصوصا نسل جوان و دانشگاهی از این پیام مقام معظم رهبری، نشان‌دهنده نیاز فطری جوانان غرب به این روشنگری و الهام بخشی معنوی این پیام است.

مصطفوی در پایان به اقدامات مردمی برای توزیع نامه اشاره کرد و گفت: این نامه تاکنون نزدیک به 20 زبان زنده دنیا ترجمه شده و همگام با توزیع وسیع آن در حال تبببین پیام‌های این نامه توسط رایزنان فرهنگی، سفارت‌خانه‌ها و مجامع دانشگاهی هستیم.

ارسال نظرات